Olen 171/75 nainen, olenko yksiselitteisesti ylipainoinen?
Tunnen itseni ihan ok-kroppaiseksi, harrastan liikuntaa mut en ole mikään lihaskimppu. Työterveydessä sanottiin, että pitäisi saada painoa vähän alas. Syön terveellisesti ja voin hyvin, ja rupesi vähän ärsyttämään tuo. Voiko oikeesti olla terveyden kannalta niin olennaista, että painaisin vaikka 5 kiloa vähemmän? En ole kovin siro rakenteeltani.
Taustalla vuosien syömishäiriö, ja nyt vihdoin viihdyn nahoissani. Pelottaa että jos rupean painoa pudottamaan, se on menoa taas.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajako sinulle motkotti? Oliko itse jopa huomattavan ylipainoinen?
Hoitaja, oli varsin sporttinen täti. Syömishäiriötaustakin on hänellä tiedossa.
Ap
Pitäisin tuota hoitovirheenä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet lihava. 60 kiloa olisi ok paino kaltaisellesi ok lihasten kanssa.
60 kg olisi 10 cm lyhyemmälle ok paino. Avaaja ei ole lihava vaan vain 2 kg normaalipainon yläpuolella. Oletko sinä itse vähän jälkeenjäänyt? Vai kirjolla vain?
No emt, olen itse lihaksikas nainen 182 cm / 67 kiloa ja en sanonut kyllä millään pahalla, että olet mielestäni liian lihava. Mutta syökää tytöt, syökää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty sanomaan painon ja pituuden perusteella, rasvaprosenttikin on hiukan siinä ja tässä.
Peilistä näkyy. Jos on vyötärö, niin kaikki on ihan ok.
Vyötärö vähän navan yläpuolelta 83cm, lantio leveimmästä kohtaa 103cm. Toi on häpyluun korkeudella.
Ap
Kuullostaa ihan hyvältä! Naisellinen nainen
Onko iso maha mielestäsi naisellinen?
Kun vyötärö on 83 cm, maha ei ole kovin iso. Oletko itse anorektikko?
83 cm vyötärö ylittää suositukset. Suositus on alle 80 cm naisilla. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet lihava. 60 kiloa olisi ok paino kaltaisellesi ok lihasten kanssa.
60 kg olisi 10 cm lyhyemmälle ok paino. Avaaja ei ole lihava vaan vain 2 kg normaalipainon yläpuolella. Oletko sinä itse vähän jälkeenjäänyt? Vai kirjolla vain?
"No emt, olen itse lihaksikas nainen 182 cm / 67 kiloa ja en sanonut kyllä millään pahalla, että olet mielestäni liian lihava. Mutta syökää tytöt, syökää. "
Vierailija kirjoitti:
No emt, olen itse lihaksikas nainen 182 cm / 67 kiloa ja en sanonut kyllä millään pahalla, että olet mielestäni liian lihava. Mutta syökää tytöt, syökää.
Olisiko sinulla vääristynyt kehonkuva? Ehkä sun pitäisi 10 kg tuosta laihduttaa. 🤭
Näkemättä avaajaa, et voi sanoa häntä lihavaksi.
Jos olisit mies, niin normipaino, mutta naisella tuo on ylipainoa ja reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla vääristynyt kehonkuva? Ehkä sun pitäisi 10 kg tuosta laihduttaa. 🤭
Kyllä voin. Hän on sairaanloisen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sulla on sit selvästi vyötärö. Tasapaksulla lantio ja vyötärö yhtä paksut. Ja on paljon vyötärölihavia joilla mahan kohta paksuin . Eli ihan hyvä tilanne, jatka samaan malliin. Sanon tämän kokemuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty sanomaan painon ja pituuden perusteella, rasvaprosenttikin on hiukan siinä ja tässä.
Peilistä näkyy. Jos on vyötärö, niin kaikki on ihan ok.
Vyötärö vähän navan yläpuolelta 83cm, lantio leveimmästä kohtaa 103cm. Toi on häpyluun korkeudella.
Ap
Aika tasapaksu ainakin olet.
T. Vy 67 cm ja lantio 97 cm
Oikein sopiva, olethan nähnyt lehtijuttuja, joissa varoitetaan laihduttamisesta? Ja tuolla sinun taustallasi, älä laihduta. Jätä vaan herkut vähemmälle ja vehnä pois?
Olen 2cm lyhyempi ja painan 64kg. Meinasin tiputtaa 5kg että vaatteet istuu paremmin. Sinun painollasi olisin todella lihava.
Suosittelen tiputtamaan pari kiloa normaalipainon puolelle terveyssyistä. Normaalipaino on niin laaja skaala että siihen pitäisi päästä kohtuu helposti jos ei ole sairauksia tmv.
Toki syömishäiriötä kunnioittaen niin että teet terveellisen elämäntapamuutoksen- eli jätät vähäksi aikaa Alkon, pullan tmv väliin niin paino tippuu tuon pari kiloa ilman mitään suurempaa puristusta.
Olet nyt niin lähellä normaalipainoa että nyt pääset sille puolelle vielä helposti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hoitovirhe ei todellakaan ole se, että rajat ylittävää kehotetaan hakeutumaan rajojen sisäpuolelle. Ylipaino, myös lievä, on terveydelle haitallista, vaikka kuinka viihtyisi siinä ylipainossaan. Ap:n pitäisi hakeutua psykologisen avun piiriin, jos ei kestä kuulla totuutta ilman syömishäiriön laukeamispelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hoitovirhe ei todellakaan ole se, että rajat ylittävää kehotetaan hakeutumaan rajojen sisäpuolelle. Ylipaino, myös lievä, on terveydelle haitallista, vaikka kuinka viihtyisi siinä ylipainossaan. Ap:n pitäisi hakeutua psykologisen avun piiriin, jos ei kestä kuulla totuutta ilman syömishäiriön laukeamispelkoja.
Rasva esimerkiksi reisissä ei ole haitallista, mutta vatsassa oleva sisäelimiä ympäröivä rasva on. Ja se riippuu vartalonmallista. Eikä lihasten aiheuttama bmi:n nousu ole haitallista. Kannattaa katsoa enemmän vyötärönympärystä ja rasvaprosenttia, eikä bmi:ta. Minulla on ollut molemmat yli riskirajojen, vaikka painoindeksin mukaan olin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rasva esimerkiksi reisissä ei ole haitallista, mutta vatsassa oleva sisäelimiä ympäröivä rasva on. Ja se riippuu vartalonmallista. Eikä lihasten aiheut
Nimenomaan, vartalonmalli on tärkeä painon lisäksi. Ap:n lantion mitta ei ole erityisen suuri eli ei riitä kompensoimaan vyötärönympäryksen vaikutusta. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sairaaNloisen... minkä sairaan loisen?
Ps. Sairaalloista lihavuus on vasta silloin, kun bmi on yli 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kehonkuvasi on vaikeasti vääristynyt. Sairaalloiseen lihavuuteen hänen tulisi painaa ainakin 30 kiloa enemmän. Yritä päästä terapiaan.
Minä olen 172 ja painan 78 kg. En ole laiha, mutta en kyllä tässä lähtisi laihduttamaan. Kaikki on tasapainossa, liikun, nukun hyvin jaksan vaativan työn, jaksan punnertaa ns miesten punnerruksia, vyötärö löytyy jne. Jos alkaisin nyt kikkailemaan painoa alas, luulen että lopputulos olisi vain kokonaisuudrn kannalta huonompi. Sama varmaan aloittajalla.
on on erittäin lihava akka, mitähän nytt sanois, no on se aika iso akka. mut voi iso olla hyvästäkin,persoonallisuutta nääs, itse asiassa ei toi oo ees paha ois vieläkin varaa paisua,enemmän sen parempi eikö?
Kun olin hyllyttäjänä 20 vuotta sitten viikon ajan.