Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 171/75 nainen, olenko yksiselitteisesti ylipainoinen?

Vierailija
19.05.2024 |

Tunnen itseni ihan ok-kroppaiseksi, harrastan liikuntaa mut en ole mikään lihaskimppu. Työterveydessä sanottiin, että pitäisi saada painoa vähän alas. Syön terveellisesti ja voin hyvin, ja rupesi vähän ärsyttämään tuo. Voiko oikeesti olla terveyden kannalta niin olennaista, että painaisin vaikka 5 kiloa vähemmän? En ole kovin siro rakenteeltani. 

Taustalla vuosien syömishäiriö, ja nyt vihdoin viihdyn nahoissani. Pelottaa että jos rupean painoa pudottamaan, se on menoa taas.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty sanomaan painon ja pituuden perusteella, rasvaprosenttikin on hiukan siinä ja tässä.

Peilistä näkyy. Jos on vyötärö, niin kaikki on ihan ok.

Vyötärö vähän navan yläpuolelta 83cm, lantio leveimmästä kohtaa 103cm. Toi on häpyluun korkeudella. 

Ap

Aika tasapaksu ainakin olet.

T. Vy 67 cm ja lantio 97 cm

Niin olen. Mut ihan sinut sen kanssa.

Ap

Vierailija
22/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut suurin piirtein sun mitoissa, ja näin jälkikäteen ajateltuna melkoisen ylipainoinen

Paljonko nyt painat? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lihaksikkaan tuon pituisen naisen kuuluisi olla 58-65 kg, ei-lihaksikkaan hoikan naisen 55-62 kg. 75 kg on reippaasti ylipainoinen. 

Vierailija
24/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehevä!

Vierailija
25/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmi, miten pahaolo jollain kommentoijilla on. 

Eikö terveellinen ruoka ja liikunta tule luonnostaan, kun täytyy katkerana muille äristä? Se ei ole tervettä. Tämä palsta on muutenkin niin täynnä syömishäiriösia miehiä ja naisia, jotka koottavat siirtää oman pahan olonsa muille, sekä sen, että kaikki olisivat vajaaravittuja ja pakkoliikkujia. 

T: urheileva normipainoinen nain, joka sanoo, että 2kg ylipaino, jos liikut ja syöt hyvin, ei sinua tapa. 

Jos pelkäät, että laihdutus aktivismi syömishäiriön kävisin siitä kuitenkin juttelemassa. 

Kiitos 💓

Ap

Vierailija
26/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet melkoisen lihava ihminen.

Painan sinua 4-5kg vähemmän ja olen 2cm pidempi. Olen itsekin vähän pulsaka.

-mies

Vierailija
27/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syömishäiriötaustaa, parasta varmaan keskittyä pysymään tuossa painossa. Hoitajat eivät tiedä mistään mitään, tuijottavat robottimaisesti ohjeita ja numeroita, eivätkä kognitiiviset kyvyt riitä omatoimiseen päättelyyn tai soveltamiseen.

Vierailija
28/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet ylipainoinen. Olin 40-v. 167 cm ja painoin 58 kg. Lääkäri sanoi että voisin tiputtaa pari kiloa. 

Vierailija
29/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut suurin piirtein sun mitoissa, ja näin jälkikäteen ajateltuna melkoisen ylipainoinen

Paljonko nyt painat? 

Ap

En ole ihan varma, mutta 15v vanhan vaa'an (näyttää about 3kg alakanttiin) mukaan 59,5 kg. 

Vierailija
30/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171cm/73kg nainen, vedän maasta 165kg ja mulla näkyy vatsalihakset muista lihaksista puhumattakaan. Eivät ole työterveydessä puhuneet ylipainosta 😁 Ei se BMI kaikkea kerro, täällä on kyllä tosi ala-arvoista kommentointia.

Vierailija
31/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieman ylipainoinen, mutta et mitään vakavaa. Useimmat naiset näyttävät parhailta, kun he ovat BMI:n mukaan normaalipainon alimmassa päässä.

Vierailija
32/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 171cm/73kg nainen, vedän maasta 165kg ja mulla näkyy vatsalihakset muista lihaksista puhumattakaan. Eivät ole työterveydessä puhuneet ylipainosta 😁 Ei se BMI kaikkea kerro, täällä on kyllä tosi ala-arvoista kommentointia.

Ohhoh, kauanko piti treenata että noin paljon sait nousemaan? 

Ohis

Vierailija
33/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ja puoli vuotta. Taustalla muita urheilulajeja mutta tämä vei mennessään 🙂

Vierailija
34/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman pituinen ja painan 60 kiloa. Pari kiloa haluaisin lisää mutta en sen enempää. Liikun paljon.

Vierailija
35/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
36/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ja puoli vuotta. Taustalla muita urheilulajeja mutta tämä vei mennessään 🙂

Wau! Nostan hattua! Mä juuri aloitin ja nousee tasan 40kg 😁

Vierailija
37/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmen vuoden sisällä kolme kertaa työterveydessä, kertaakaan ei ole punnittu tai edes kysytty painoa.

Vierailija
38/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty sanomaan painon ja pituuden perusteella, rasvaprosenttikin on hiukan siinä ja tässä.

Peilistä näkyy. Jos on vyötärö, niin kaikki on ihan ok.

Vyötärö vähän navan yläpuolelta 83cm, lantio leveimmästä kohtaa 103cm. Toi on häpyluun korkeudella. 

Ap

Vyötärö pitäisi olla alle 80 cm naisilla terveyden kannalta.

Vierailija
39/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuommoinen työterveys, jossa tuommoista päästellään suustaan? Parin kilon tähden? Minulle ei ole koskaan sanottu mitään vaikka paino jojoilee ja ylimääräistä on enemmän kuin tuo 2kg. Ja jos uskaltaisi sanoa, niin sanoisin että "luulet varmaan etten tiedä?" "Oletat varmaan etten ole tehnyt asialle mitään?" Koska kuka uskaltaa sanoa kilpirauhasvaivaiselle menopaussi-ikäiselle täti-ihmiselle joka harrastaa monipuolista liikuntaa, syö normaalisti mutta nukkuu tuskin koskaan hyvin, yhtään mitään. 

Jos voi valita, niin valitsee aina se pullukan lääkärin jolla käy. Voi ymmärtää missä mennään.

Vierailija
40/79 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vyötärönympärys kerro sekään ihan kaikkea. Heräät levänneenä sunnuntaiaamuna ja mittaat ennen syömistä niin kaikki on kunnossa ja mitoissa. Sitten lounaan jälkeen olet kuin mikäkin kaasupallo ja mittanauha näyttää 10-20cm enemmän kuin aamulla. Mitäs ne tästä terveydenhuollossa sanoo? Ibs-vaivaiset saattavat tietää mistä puhutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi