Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin itseni pakotettua ulos?

Vierailija
19.05.2024 |

Taas on kaunis päivä, mutta en pysty edes roskia viemään.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aurinkolaseja. Ei ulos ole kiva mennä, jos häikäiseen.

Vierailija
62/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus? Sinne on mentävä heti aamusta kun herää, se on todella tärkeää ahdistuneen ihmisen ymmärtää. Jos ahdistunut ihminen jää siihen kotioloihin, sieltä on todella vaikea myöhemmin enää poistua minnekkään. 

Olettaen siis, että ahdistuksesta puhuttiin? Muuten voit sivuuttaa tämän kommentin. 

Onhan keinoja vaikka mitä, tee ensiksi jotain muuta, mikä rentouttaa sun oloa. Esim treenaa tai siivoa asuntos. Sit mee ulos.

<3

Joo. Nyt on siis sellainen epämääräinen tunne siitä että pitää muka saada joku asia hoidettua ennen kuin voin lähteä. Ja sitten kun en saa sitä tiettyä asiaa tehtyä niin en pysty lähtemään ollenkaan. Joskus on helpompaa. Nyt on ehkä liikaa stressiä ja ajatus siitä että nyt on lämmin ja kaunis sää lisää sitä, kun tietää että kohta ei taas ole ja että nyt on "pakko" mennä, mutta ei pysty.

Ap

Miksi ulos on pakko mennä lämpimällä ja kauniilla säällä? Ja vastaavasti, miksi ei voi mennä huonommalla säällä? Ulos nimittäin voi mennä säällä kuin säällä! Varmaan sun ahdistusta helpottaisi jo se, ettet aseta itsellesi tällaisia kummallisia vaatimuksia, koska ulkoiluun ei tarvita kaunista säätä. Meet sinne silloin kun siltä tuntuu, tietysti parasta, kun menisi joka päivä edes vähäksi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tästä apua kenellekään, mutta kerron, miten olen saanut pakotettua itseni ulos silloin, kun mikään ei huvita.

Olen alkanut tarkkailla ja tunnistaa eri lintulajeja, joten menen lenkille bongailemaan aina uusia lajeja. Varsinkin keväällä löydän lähes joka kerta jonkin uuden muutolinnun. 

Merkitsen kalenteriin havaitsemani lintulajit, olen siis itseoppinut lintubongari, välineinä vain silmäni ja korvani. Olen huomannut haluavani nähdä ja kuulla lisää.

Vierailija
64/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko mennä ulos. Tunnistan tuon tunteen kun on kaunis päivä ja se menee "hukkaan" sisällä. Mutta ei se mene.

Neuvot että heti aamusta pitäisi mennä johonkin, ovat myös täyttä potaskaa. Kaikki eivät ole aamuihmisiä. 

Olen pahasti ahdistuneisuushäiriöinen ja kärsin myös paniikkikohtauksista.

Mun on pakko lähteä suht pian herättyä aamutoimien jälkeen, muuten ehtii joku ahdistus iskemään ja lähteminen on mahdotonta.

En ole mitenkään aamuihminen, olen sinnikkäästi koittanut ottaa tavaksi lähteä lenkille heti kahvin jälkeen ja sen jälkeen heti suoritettavat asiat, muuten jää tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän