Naapurikyyliä on kerrostaloissakin
Kommentit (68)
Mulla on kivat naapurit. Olisko niin, että sitä saa mitä tilaa.
Oman asunnon ikkunasta ulos katsomista en pidä kyttäämisenä. Tietysti jos vahtii 24/7, niin sitten kyllä. Minun asunnossa on kaksi ikkunaa taloyhtiön pihalle päin ja teen paljon kotitöitä ja askartelua ikkunoiden edessä. Välillä tulee katseltua pihalle ja väkisinkin näkee milloin mitäkin. En tosin juorua näkemästäni muille.
Kovin on teillä pieni maailma ja pahat pelot. Heikosta itsetunnosta kumpuaa kaikkea paskaa.
Siis lällättääkö joku tässä ketjussa ihan oikeasti maalaisille?
T. Kaupunkilainen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivat naapurit. Olisko niin, että sitä saa mitä tilaa.
tai sitten olet itse se talon kyttääjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ei tarvitse edes kyylätä, kun tietää melkein kaikki naapurin asiat tarkkaan. Tutun yksi naapureista oli töissä pankissa ja tiesi tämän raha-asiat. Toinen naapuri taas oli Kelassa, ja näki sieltä tuttavan korvausasiat. Lähistön tytötkin opiskelivat vielä lähihoitajiksi. Pari naapuria vaalitoimitsijoina, joten puoluekantakin selvillä.
Näillä on kyllä vaitiolovelvollisuus. Rikosasia jos vaitiolovelvollisuus on rikottu.
Inhottavalta vaan kuulostaa, jos naapurit työnsä puolesta tietävät tarkkaan toistensa asiat. Tietokin on valtaa. Juoruilut eivät tule aina ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla kaikki tietävät tai luulevat tietävänsä kaikkien asiat.
Näinpä, mutta kun asumme PK-seudulla.
PK-seudusta suurin osa on maaseutua. Sen sijaan pk-seutu on ihan eri asia. Vihje sulle: pääkaupunki ei ole erisnimi, joten lyhenne on pienillä kirjaimilla. PK-seudulla kyllä tiedetään melkoisen hyvin jos ei jopa paremmin naapurien ja heidän sukulaistenkin asiat.
Mikä sua vaivaa? "Pääkaupunkiseudulla (lyhenne PK-seutu) tarkoitetaan Suomessa Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan kaupunkien muodostamaa aluetta." Siis ihan samoja asioita tarkoittavat.
Kah kun et lyhennä peräti PKS. Tiedätkö mitä? Se on yksi iso sähkölaitos,
Hesa on se kehä 3 sisäpuolinen alue
tunnen ainakin kahta kyttääjätyyppiä: juopot sossuntuillaelävät miehet ja rikkaiden miesten kotirouvat.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tähän ketjuun ne kyylät pistivät taas kauhistelujaan miten sairasta kaikki ovat...
Tai sitten sinä olet kyylä, joka tunnisti itsensä jostakin näistä kommenteista. 😀
Miten niin kerrostaloissaKIN? Siellähän niitä varsinkin on.
Vierailija kirjoitti:
Oman asunnon ikkunasta ulos katsomista en pidä kyttäämisenä. Tietysti jos vahtii 24/7, niin sitten kyllä. Minun asunnossa on kaksi ikkunaa taloyhtiön pihalle päin ja teen paljon kotitöitä ja askartelua ikkunoiden edessä. Välillä tulee katseltua pihalle ja väkisinkin näkee milloin mitäkin. En tosin juorua näkemästäni muille.
Se nyt on täysin eri asia katsoa välillä ikkunasta ulos, esim. vieläkö siellä sataa, vai voinko jättää sateenvarjon kotiin, kuin se että siinä ikkunassa ollaan koko ajan vahtimassa ja kyttämässä. "Plussaa" jos siinä ikkunalaudalla on vielä kiikaritkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on täysin eri asia katsoa välillä ikkunasta ulos, esim. vieläkö siellä sataa, vai voinko jättää sateenvarjon kotiin, kuin se että siinä ikkunassa ollaan koko ajan vahtimassa ja kyttämässä. "Plussaa" jos siinä ikkunalaudalla on vielä kiikaritkin.
Mistäs sinä tiedät jos joku kyttää koko ajan ikkunasta? Olen täysin varma, että katselet aina ikkunoita ja etsit katseellasi "kyttääjiä". Kuka se kyylä siis onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät jos joku kyttää koko ajan ikkunasta? Olen täysin varma, että katselet aina ikkunoita ja etsit katseellasi "kyttääjiä". Kuka se kyylä siis onkaan?
Ai, sä haluat tämän näin tulkita. En nyt viitsi vääntää rautalangasta, mikä oli kommenttini pointti, kun hukkaan se menisi kuitenkin. Huokaus.🙄
Kun olin hississä ja katsoin peiliin, että onko jokin pielessä vai hyvin. En huomannut että joku pienikokoinen nainen seisoo sivulla käytävässä odottaen pääsyä hissiin. Sanoi haha. Ehkä joskus muutkin katsovat peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin hississä ja katsoin peiliin, että onko jokin pielessä vai hyvin. En huomannut että joku pienikokoinen nainen seisoo sivulla käytävässä odottaen pääsyä hissiin. Sanoi haha. Ehkä joskus muutkin katsovat peiliin?
Jaa mitä?
Mitä enemmän yrität piilotella elämääsi kyttääjiltä, sitä enemmän he kiinnostuvat. Kyttääjille pitää ihan tarkoitushakuisesti antaa juoruttavaa. Silloin voit valita aiheet, joista kyttääjät puhuvat.
Kyttääjät eivät pääse kyllä sisään kotiini urkkimaan.
Kerrostaloissa noita naapurikyyliä kutsutaan "kerrostalokyttääjiksi", "rappuliisoiksi" tai "Ullaksi" sen mukaan mitä termiä tykkää käyttää enemmän.