Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet mainitsevat ansioluettelossa heti kärjessä monenko lapsen isä on?

Vierailija
19.05.2024 |

Onko se miehellä meriitti. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se on meriitti, varsinkin jos kaikilla on eri äiti. Silloin se on jo yläläpyn paikka työhaastattelussa.

Vierailija
2/24 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsiluku ilmoitettiin cv:ssa. Näillä miehillä on vanhat opit tai haluavat korostaa isyyttä. En tiedä mitä työnantaja tiedolla tekee. Itse olin yläasteella - 90 - luvulla ja kokekirjoituksen tunnilla tehtiin asiakirjoja ja mm cv - malleissa oli lapsiluku, siviilisääty, armeija ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsiluku ilmoitettiin cv:ssa. Näillä miehillä on vanhat opit tai haluavat korostaa isyyttä. En tiedä mitä työnantaja tiedolla tekee. Itse olin yläasteella - 90 - luvulla ja kokekirjoituksen tunnilla tehtiin asiakirjoja ja mm cv - malleissa oli lapsiluku, siviilisääty, armeija ym. 

Ehkä näin oli 30 vuotta sitten, mutta mitä lapsiluku tai siviilisääty kertoo osaamisesta?

Viime viikolla poistin bittiavaruuteen pari hakemusta, joissa hakija mainitsi olevansa äiti ja vaimo.t. rekrytoija

Vierailija
4/24 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin oli 30 vuotta sitten, mutta mitä lapsiluku tai siviilisääty kertoo osaamisesta?

Viime viikolla poistin bittiavaruuteen pari hakemusta, joissa hakija mainitsi olevansa äiti ja vaimo.t. rekrytoija

Itse en tuollaista hakemukseen kirjoita, mutta kun on pyydetty haastattelussa kertomaan itsestäni niin omat elämän arvoni tulevat esiin. En ole vain työntekijä, vaan myös minulla on muu elämä ja se tulee ensin työtä. 

Vierailija
5/24 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkkaava esimies enkä muista lukeneeni tuota tietoa yhdestäkään työhakemuksesta, vaikka olen kahlannut niitä satoja läpi pelkästään parin viimevuoden aikana.

Mihin ap väitteesi perustuu?

Vierailija
6/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen satoja hakemuksia vuodessa, enkä minäkään ole nähnyt miesten hakemusta jossa olisi mainostettu lapsia. Tuntuu että naisille on tärkrämpää luetella montako lasta ja niiden iät, vaikka pienet lapset ri todellakaan ole metiitti työnhaussa.

Yhden kerran olen törmännyt miehen hakemukseen joka haki siivoustyötä kun on pakko. Tekstissä mainittiin että ei ole kokemusta siivoamisesta ja on 4 alle kouluikäistä lasta kotona = älä palkkaa minua!

Vierailija
7/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei vastaa kysymykseen, mutta jos kellä tahansa on suutin saavutus esim 3 lasen kasvattaminen ja kotityöt, niin ei ole kummoinen suositus mihinkään työhön. 

Vierailija
8/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on miehelle meriitti, onhan se tutkittu juttu, että eniten duunia painavat pienten lasten isät.

Naiselle taas lapset ovat rasite työtä haettaessa.

Vierailija
9/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni koulussa opetettiin, että cv:ssä on hyvä esitellä elämäntilannettaan. Näitä samansuuntaisia asioita ovat myös mm. kuva, ikä ja harrastukset. Eivät vaikuta työntekoon, mutta kertovat jotain hakijasta. Näitä voi käyttää niissä tapauksissa, joissa työkokemusta ei vielä paljoa ole.

Ansioluetteloon perhevapaat voi laittaa silloin, jos siihen tulee muuten epäilyttävän pitkä tyhjä aukko.

Vierailija
10/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei vastaa kysymykseen, mutta jos kellä tahansa on suutin saavutus esim 3 lasen kasvattaminen ja kotityöt, niin ei ole kummoinen suositus mihinkään työhön. 

Sanoo tyyppi, joka ei ole kyennyt hankkimaan ja kasvattamaan ainoatakaan. 🙄 Kertoo itsestäsi paljon.

Vierailija
11/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaavatko myös au-lapsensa?

Vierailija
12/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näiden miesten rahoilla päässeiden someinfluenssereiden cvssä wife, mother to 3...nänä metit, mötit, sofiat ditemit, jessica- adalmiinat yms.

Samoin oikeita töitä hakeneet mammat laitta ekana cvhen theo  -02, minea -06,emelia 08

Vierailija
13/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv:ssä en sitä kerro, mutta saatekirjeessä mainitsen mm. olevani perheellinen, oman talon rakentanut päivätyön ohessa ymsyms.

Se kertoo järjestelmällisyysdestä, toimeenpanokyvystä, paineensietokyvystä, ennakoitavuudesta ja toimii oivana aasinsiltana siihen, etten suostu reissuhommiin koska minulla on muutakin elämää kuin työ.

M44

Vierailija
14/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työpaikka on sellainen, että siinä lasketaan myös kokemus lasten kanssa olemisesta hyväksi. Eli hakee jotain lasten uimavalvojan tai tarhanhoitajan paikkaa.

Vierailija
15/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran olen törmännyt miehen hakemukseen joka haki siivoustyötä kun on pakko. Tekstissä mainittiin että ei ole kokemusta siivoamisesta ja on 4 alle kouluikäistä lasta kotona = älä palkkaa minua!

Varmaan hyvännäköinen mies, vai miksi joku nainen on päästänyt tuollaisen miehen megalisääntymään?

Vierailija
16/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja ilmoitan lapsiluvun aina cv:ssä, koska muuten cv:ssäni olisi kahdeksan vuoden aukko. Cv:ssä ei saa olla aukkoja.

Vierailija
17/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hyvännäköinen mies, vai miksi joku nainen on päästänyt tuollaisen miehen megalisääntymään?

Syrjäytyneet lisääntyvät keskenään kyllä. Ei kaikilla naisilla ole varaa valita työmiestä.

Vierailija
18/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä asia, jos ihmisellä on perhe. Ainakin miehillä se laittaa tekemään töitä ja on vakaa elämäntilanne muutenkin. Ei huono.

Mua on aina ihmetyttänyt tää ajatus, ettei työntekijän elämäntilannetta saisi kysellä. Ei saa, mutta jos ei vastaa, ei tule valituksi, koska mitäpä sitä salailla. Tietynlainen välittömyys ja avoimuus on työyhteisössä hyväksi. Ei tarvi pukamista kertoa, mutta noin yleisesti omasta elämästään kuuluukin jakaa työkavereille, koska se lisää sitä yhteishenkeä. Rajan voi jokainen asettaa itse, mutta sellainen "ei kuulu tänne", "en kerro" on tylsä tyyppi. Fiksu tyyppi osaa antaa reilun ja mukavan vaikutelman samalla asettaen ne rajansa. Suomalainen ajatus on, että työ ja yksityiselämä eivät liittyisi toisiinsa. Liittyyhän ne. Muualla maailmassa perhettä pidetään normaalina osana työyhteisöä ja perhe nähdään vahvuutena. Näistä kaikista komponenteista koostuu se ihmisen persoona ja hyvinvointi.

Vierailija
19/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on miehelle meriitti, onhan se tutkittu juttu, että eniten duunia painavat pienten lasten isät.

Naiselle taas lapset ovat rasite työtä haettaessa.

Ompa joo. Eivät kerkeä niitä töitään tekemään kun ovat yhtenään hoitamassa niitä nuhaisia pershedelmiään.

Vierailija
20/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin meriiteiksi kuinka monen naisen kanssa olen ollut silleen. Munan kuva mukana hakemuksessa kun sitä on niin paljon kehuttu. Tärkeimpänä pidän kuitenkin huomattavan korkeaa toleranssia alkoholille. Sehän on eduksi neuvotteluissa kun voi juoda useimmat pöydän alle. Olin jo varma että saan paikan mutta kilin vehkeet sieltä ei ole vieläkään soitettu takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän