Parasta mitä alkoholi on tuonut elämääsi?
Voiko se tuoda jotain hyvää? Pitääkö joku mausta ja miten se vaikuttaa lopulta juomiseen? Osaatko hallita juomisra hyvän maun vietellessä?
Kommentit (82)
Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä. Alkoholi aiheuttaa myös erektio-ongelmia ja runsaasti alkoholia käyttäville miehille kasvaa rinnat koska alkoholi tuhoaa kivekset eikä miessukuhormonia enää tule riittävästi.
Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.
Voimakkaana solumyrkkynä alkoholi aiheuttaa myös syöpää, ja alkoholin arvioidaan olevan taustatekijä noin 10 prosentissa maamme syöpätapauksia. Alkoholi lisää syöpäriskiä usealla eri mekanismilla. Alkoholinkäyttö suurentaa suu- ja kurkkusyövän, kurkunpään ja ruokatorven syövän sekä maksasyövän, rintasyövän ja suolistosyövän riskiä. Määrällisesti eniten alkoholi aiheuttaa rintasyöpiä ja suolistosyöpiä.
Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, koska se on primitisoiva ja degeneroiva huume. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisten ja miesten yleisimpiä kuolinsyitä on alkoholimyrkky ja nuorten yleisin kuolinsyy on kovat huumeet. Alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, jonka saatavuutta pitää vielä entisestään parantaa, että alkoholilla tehtävään kansanmurhaan saadaan uutta puhtia. Suomella menee kyllä tosi hyvin. Ylivelkaantunut maa jota tuhotaan laillisilla huumeilla.
Pössyttelijä siellä taas ihan sekaisin. Teitä on suljetut pullollaan. Ja se maksaa paljon.
Mitä alkoholiongelmainen lapsenhakkaaja selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisten ja miesten yleisimpiä kuolinsyitä on alkoholimyrkky ja nuorten yleisin kuolinsyy on kovat huumeet. Alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, jonka saatavuutta pitää vielä entisestään parantaa, että alkoholilla tehtävään kansanmurhaan saadaan uutta puhtia. Suomella menee kyllä tosi hyvin. Ylivelkaantunut maa jota tuhotaan laillisilla huumeilla.
Pössyttelijä siellä taas ihan sekaisin. Teitä on suljetut pullollaan. Ja se maksaa paljon.
HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on erittäin harvinainen, eikä niitä ole tullut kannabiksen lääkekäyttäjillekään, vaikka lääkekäytössä kannabista käytetään päivittäin ja määrät ovat päihdekäyttöön verrattuna huomattavasti suurempia kuin päihdekäytössä.
Alkoholin käytön lopettaminen muutti elämäni tuhat kertaa paremmaksi. Jos en olisi sitä alkanut koskaan käyttämään, en olisi nyt 24/7 onnellinen koska olen joka hetki niin kiitollinen raittiista elämästäni. Juopon elämä oli todella synkkää paskaa. Olkaa ihmiset varovaisia tuon alkon kanssa! Se ei pilaa vaan omaa elämää vaan monta muutakin elämää siinä ympärillä ja pahimmillaan monessa sukupolvessa. Jos se olisi oikeasti onnenjuoma niin kaikkihan pyrkisi juomaan sitä kellon ympäri. En ikinä koske enää päihteisiin.
Alkoholi osaltaan auttoi mua paranemaan anoreksiasta. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta näin se kyllä oli. Huppelissa sain höllättyä äärimmäisestä kontrollista. En laskenut kaloreita. Nauroin ekaa kertaa pitkästä aikaa ja relasin. En ajatellut, että "tuokin katsoo järkyttyneenä, kun olen näin riutuneen näköinen", vaan hymyilin ja aloin heittää läppää. Tuli uusia ihmissuhteita ja muuta mukavampaa ajateltavaa kuin painon kyttääminen, ympyrät suurenivat.
Olen alkoholille velkaa kaikki: puoliso, asunto, työpaikka jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkoholille velkaa kaikki: puoliso, asunto, työpaikka jne.
Ja tuttuni menetti kaiken alkoholin takia. Puolison, asunnon ja työpaikan. Kuoli 54-vuotiaana maksasyöpään.
En mä oikeasti ole ottanut alkoholia. 2 vuotta raittiina. Mä olen vaan niin herkkä ihminen.
Tapasin puolisoni melko tukevassa humalassa 23-vuotiaana. En usko että olisi selvin päin tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjän lompakon.
Parasta? Noh, lompakon saa kyllä tyhjäksi ilman alkoholiakin.
Olen kännissä uskaltanut puhua joillekin ihmisille, joille en uskaltanut puhua selvänä.
Yksi alkoholin parhaista puolista on se, että voi ylittää sukupolvien välisiä kuiluja. Olen juopotellut ainakin neljän eri sukupolven kanssa, myös omien sukulaisteni. Humalassa uskaltaa puhua syvällisemmin ja huomata, että ihmisiähän tässä kaikki ollaan, samankaltaiset ilot ja surut iästä riippumatta.
Maksakirroosin ja kaamean krapulan monta kertaa.
Ujona se on helpottanut ihmisiin tutustumista.
Alkoholin vaikutuksen alaisena otin 16 vuotta sitten yhteyttä minua kiinnostaneeseen henkilöön. Meistä tuli ystäviä ja olemme edelleen tekemisissä. Selvin päin tuskin olisin silloin kirjoittanut hänelle.
Löysin nykyisen mieheni kun oltiin kännissä.
Parhaat keskustelut, ihmisten suojamuurien laskeminen, avautumiset ja analysoinnit ystävien kanssa. Hauskat reissut, nauraminen, yhdessäolo.
Paljon hyvää.