Voiko olettaa että 12-v vie likaiset vaatteet pyykkikoriin?
Meillä ei poika vie. Vaatteet jää ihan siihen mihin riisuu.Kalsarit housuissa sisällä.
Sanottu miljoona kertaa että veisi itse koriin.
Miten muilla?
Kommentit (17)
Voiko olettaa että äiti ei olis feministi lööra. Tekis töitä ja rahaa. Voiko olettaa ?
Minä pesinkin (tai konehan se pesi) tuossa iässä. Ei ne tee vapaaehtoisesti mitään, täytyy vähän lahjoa tai painostaa.
Vie mutta usein pitää muistuttaa... 12-vuotias polka meilläkin.
Nojoo... En vaan jaksa aina vääntää. Poika sit tekee pyykkikeräyksen väliajoin. Ollaan boheemeja molemmat.
Älä pese sen vaatteita. Vain niitä mitkä on pyykkikorissa. Heitä ne likaiset vaatteet hänen sänkyynsä.
Kuulostaa siltä, että on korkea aika opettaa pojalle miten pyykkikone toimii. Hän saakoon tilaisuuden pestä jatkossa perheen pyykit.
Pystyy kyllä ihan hyvin, jos on normaaliälyinen.
Olettaa? Ensin opettaa ja sitten edellyttää, sanoisin.
Tottakai pitää viedä itse, mutta vanhemman tehtävä on kasvattaa. Jos mitään ei seuraa, kun sääntöjä ei noudata, miksi lapsi muuttaisi toimintaansa?
Pyykkikori on pukuhuoneessa, joten riisuu vaatteensa sinne suoraan kun suihkuun menee. Jos on joku vaate otettu pois sitä ennen, esimerkiksi huppari, vie sen samalla. Joskus saattaa joku vaate johonkin jäädä. Joskus huomautan ja hän vie, tai sitten itse vien. Ei ole isompi ongelma. Ja poika 10v, näin toiminut jo jonkun vuoden. Minä pesen pyykit, hän viikkaa omansa sitten kaappiin.
Ilmeisesti teillä ei ole remmi käytössä, kun pojan motivointi sääntöjen noudattamiseen on noin hankalaa.
Heittäisin roskiin. Sitä saa mitä tilaa.
Kyllä voi edellyttää jo ekaluokkalaiselta.
Jätetty melko myöhäiseen tuo siisteyskasvatus..nyt uudet säännöt tulille. Lapsen omaan huoneeseen likapyykille kori ja saa puhtaita vaatteita vasta sitten,kun on ne itse pessyt. Neuvot koneen käytön,laitatvaikka ohjelapun aluksi koneen viereen-kyllä se siitä.
Jos haluaa puhtaita vaateita niin vie likaiset pyykkikoriin. Juuri opetin 11v pojalle pesukoneen käytön. Oletti että kun vie huoneensa lattialta kasan pyykkejä koriin, ne ilmestyvät puhtaina kaappiin seuraavaksi päiväksi. Saa joko pestä itse tai odottaa kunnes minä ehdin pestä. Vaatimuksia pesuaikatauluista on turha esittää. Kummasti oppivat pitämään itse huolta jos ei tee puolesta kaikkea.
Miten ihan perustason kurinpito voi olla noin vaikea asia vanhemmille?
Tietenkin.
Vain pyykkikorissa olevat pestään.