Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä rakennus tai esine matkakohteessa näytti livenä erilaiselta kuin kuvat siitä? Aloitan

Vierailija
18.05.2024 |

Kun kävin aikoinaan Egyptissä, olin yllättynyt siitä, että Kairo alkaa lähestulkoon pyramideista. Toisella puolella on aavikkoa. Pyramidit kuvataan aina niin, että näyttää, kuin ne olisi keskellä hiekkaerämaata. Näyttivät myös yllättävän matalilta vierestä katsottuna. Johtuu varmaan niiden muodosta. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä aku Hirviniemen matkaohjelmassa käytiin Brasiliassa kuuluisalla Jeesus-patsaalla ja hän näytti liikkuvsa kuvaa, miten pieni se oikeasti on juurelta katsottuna. Sanoi tajunneensa, että näyttää suurelta, kun se aina kuvataan ilmasta. 

Vierailija
2/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsiassa tungos yllätti minut. Kuvissa ei ole tungosta  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä hotellihuoneista, mitkä olin varannut. Kuvissa näyttivät jotenkin isommilta ja hienommilta. Joskus kalustus- ja varustetasokin on ollut ihan eri.

Vierailija
4/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siitä ollut usein lehdissäkin juttua, että Venetsia on kohta pilattu massaturismin toimesta.

Vierailija
5/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manneken pis- patsas Brysselissä oli paljon pienempi ja vaatimattomampi kuin olin kuvitellut.

Vierailija
6/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni merenneito on oikeesti pieni. 

Kuvien perusteella kokoa ei näe, mutta odotin sen olevan huomattavasti suurempi. Hyvä kuitenkin näin. Se on jotenkin vakuuttavampi pienenä.

Vierailija
7/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenneito on kyllä pieni. Jotenkin suloinen 🙂

Vierailija
8/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskuviin ei kannata turistilaumaa kuvata. Koskee muitakin maita kuin Venetsiaa. 

Vierailija
9/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santiago de Compostelan katedraali on todella vaikuttava. Kuvista ei saa käsitystä siitä, miten valtava se oikeasti on.

Vierailija
10/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa niistä hotellihuoneista, mitkä olin varannut. Kuvissa näyttivät jotenkin isommilta ja hienommilta. Joskus kalustus- ja varustetasokin on ollut ihan eri.

Taitava valokuvaaja tekee kämäsistäkin hotellihuoneista hyvän näköisiä. Samoin hotellimme aamiaishuone näytti nettikuvissa ihan tyylikkäältä, tosiasiassa se oli pieni koppi kellarissa.

Vierailija
11/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versaillen linna Ranskassa oli jotenkin pettymys. Ei niin mahtava. Puisto on kaunis. Joo, pyramidit kans pienemmät ja sfinksi. 

Vierailija
12/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla kaikki hotellihuoneet,ja kaikki maholliset nähtävyydet. Osaava kuvaaja saa vaikka kaatopaikasta upean näkösen.

Vierailija
13/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Ben oli lyhyt ja paksu vaikka kuvissa toisin

Vierailija
14/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä aku Hirviniemen matkaohjelmassa käytiin Brasiliassa kuuluisalla Jeesus-patsaalla ja hän näytti liikkuvsa kuvaa, miten pieni se oikeasti on juurelta katsottuna. Sanoi tajunneensa, että näyttää suurelta, kun se aina kuvataan ilmasta. 

Ei se nyt mikään hirveän pieni ole. Korkeutta on kuin 12-kerroksisella talolla.

Vierailija
15/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorcan tippukiviluolat. Muistan nähneeni kuvia luolista postikorteissa jo 70-luvulla ja aina jotenkin mieltänyt ne aika tylsiksi ja pieniksi, hädin tuskin näkemisen arvoisiksi. Kun vihdoin lähdin itse katsomaan niitä, niin olin todella vaikuttunut luolaston valtavasta koosta ja upeudesta. Oli mieleenjäävä ja kaunis luonnonihme, suosittelen lämpimästi käymään siellä, jos on Mallorcalla.

Vierailija
16/16 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orlando, Florida/ Disney Magic Kindom ja sen alueet ovat valtavat. Itse huvipuisto on paljon suurempi, kuin mitä kuvista voi päätellä. Huvipuistossa kävelemiseen menee koko päivä (eikä aina edes riitä). Kannattaa ottaa mukavat jalkineet ja aurinkorasvaa mukaan. Disneyn huvipuistojen kokoelmaan kuuluu myös Epcot, Animal Kingdom ja Hollywood Studios.

Yhteensä Orlandon huvipuistotarjontaan (mm. vesipuistoja) kuuluu 16 erilaista teemahuvipuistoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi