Mikä on ollut elämäsi kallein ostos?
Kommentit (137)
Talo vaimon kanssa puoliksi. Mun osuus 85 k€.
Auto 65 th ja asuntoauto sama hinta, + pari asuntoa , tietty kalliimpia
Vierailija kirjoitti:
Ostin omakotitalon 28-vuotiaana. Se oli markka-aikaa ja maksoi 550 0000 markkaa.
N65
Siis 5,5 milj. ? ? Tuossa on jo yritystä😅
Asunto. Hintaa en enää muista oli markkoja silloin.
Koko avioliitto exän kanssa. Oli mahdotonta säästää, kun siippa dominoi, peitteli tulotietojaan ja pakotti käytännössä käyttämään kaikki omat rahani ensin lapsiin. Juu tiedän. Exä.
Auto 50 000/2 (omistus puoliksi). Talo maksettu, hinta oli 375 000 + korot eli n. 400 000 mutta jaettuna kahdelle.
Omakotitalo. Rumpuihin on mennyt myös yhteensä kymppitonneja. M52
Asunto, noin 150 000 e. Tämän jälkeen isoin ostos varmaan on ollut sähköpyörä n. 3000 e.
Sähköpyörän hinta on itse asiassa herättänyt joissakin tunteita. Omasta mielestäni 3000 e arjen kulkuvälineestä ei ole paljon, ainakaan siihen verrattuna, mitä tuolla rahalla saisi autokaupoilla. Kertoo ehkä siitä, ettei pyörää nähdä useinkaan kulkuvälineenä, vaan harrastustavarana, mitä se ei minulle kyllä ole.
1. Omakotitalo 300k puoliksi vaimon kanssa.
2. Vaimon ostaminen pihalle kämpästä 100k eron yhteydessä.
3. Moottoripyörä 12k.
4. Vene 10k.
5. Auto 7k.
Vierailija kirjoitti:
Talo, puoliksi mieheni kanssa.
Samoin, puolison kanssa. Maksoi 300 tuhatta markkaa. Saatiin 400 tuhatta kun myytiin erotessa. Ostin sitten asuttavan mummonmökin 70 tuhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo
Niin ostit vaimon? Montako vuohta maksoi?
Aika harva ostaa vaimon. Liian monelle tulee täydellisenä yllätyksenä, että sen vaimon mukana tulee pohjaton kuilu, jonne raha näyttää vain katoavan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo
Niin ostit vaimon? Montako vuohta maksoi?
Aika harva ostaa vaimon. Liian monelle tulee täydellisenä yllätyksenä, että sen vaimon mukana tulee pohjaton kuilu, jonne raha näyttää vain katoavan itsestään.
No opeta nyt tietämättömiä, mihin ne sinun rahasi ovat kuluneet, nimenomaan vaimon vuoksi?
Jos ei asuntoa, mökkiä eikä autoa lasketa.
Niin harrasteauto maksoi 150t€.
Myös kello oli kallis 55t€, mutta sen myin myöhemmin hintaan 80t€.
VAG-konsernin auto. Ihan viimeisempänä huvittavana anekdoottina, ovenkahva jäi käteen kun yritin avata oven. Kun olen tuota säännöllisesti huoltamoilla käyttänyt, niin oli vähän niinkuin piste i:n päälle.
Uusi auto, välirahaa piti laittaa n. 11 tuhatta euroa ja entinen auto vaihdossa. Onpahan sekin koettu. Tuskin enää tulee uutta autoa mulle jollen voita lotossa, että voisi myös asua paremmassa paikassa ja auton saisi pidettyä tallissa.
Polttoainetta 300 tuhannella eurolla. Talo toiseksi kallein 200 tonnia ja sitten pari uutta Teslaa 110 tonnia.
Kaikki maksettu. Onneksi tuota polttoainetta ei enää tarvitse.
Kaikista kallein ja rakkain ostokseni oli ruskea burma. Hinta ei ollut kuin 1500 mk mutta silti tuo oli arvokkain ja kallein mitä olen koskaan omistanut. Sain nauttia hänen seurastaan yli 20 vuotta.
Hevonen. Eikä sekään nyt mitenkään superkallis ollut. 2500 euroa maksoi. Ikinä en ole omistanut asuntoa enkä autoa, ikää jo yli 60, joten en tule niitä omistamaankaan.