Oletko joskus kostanut vääryyden
toiselle henkilölle? Eli joku tehnyt jollekin jotakin ja laitat viattoman kärsimään toisen teoista? Miksi?
Kommentit (31)
Olen ja teen niin jatkossakin. Sillä on aitoa vaikuttavuutta.
Kostan niin että tuntuu.
-en myönnä tekojani
Lapseni vieraannutettiin. Lopetin huolehtimasta ja ajattelemasta omana lapsena. Menee huonosti, mutta en juuri auta entistä lastani. Voittajat arvaatte.
En, odotin että karma tekee sen puolestani (vaikka en karmaan edes usko), ja kyllähän se kosti.
Mulla on onneksi hyviä ystäviä jotka auttaa kostamisessa! Monta yhtä vastaan on paras kosto
En. Koska elämässä on bumerangisääntö - kaikki tekemäsi paha tulee aikaisemmin tai myöhemmin sulle takaisin. Eli saat sen, mitä heität.
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla tilanne, jossa kostetaan jollekin muulle kuin vääryyden tehneelle henkilölle? Miksi kukaan tekisi niin tietäen?
Vaikka miten moni tekee niin. Kuten joku sanoi, jollekin tehdään vääryyttä, ja hän kostaa sen kotiin päästyään puolisolleen. Tai vanhempi kaltoinkohtelee lastaan, ja tämä lapsi kostaa sen aikuistuttuaan omille lapsilleen. Tai joku kolhii toisen autoa, ja tämä kolhittu alkaa toimimaan piittaamattomasti muiden autoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla tilanne, jossa kostetaan jollekin muulle kuin vääryyden tehneelle henkilölle? Miksi kukaan tekisi niin tietäen?
Vaikka miten moni tekee niin. Kuten joku sanoi, jollekin tehdään vääryyttä, ja hän kostaa sen kotiin päästyään puolisolleen. Tai vanhempi kaltoinkohtelee lastaan, ja tämä lapsi kostaa sen aikuistuttuaan omille lapsilleen. Tai joku kolhii toisen autoa, ja tämä kolhittu alkaa toimimaan piittaamattomasti muiden autoja kohtaan.
Olet oikeassa. Tuota vain yleensä kutsutaan toisella nimellä, vahingon laittamiseksi kiertämään tms. Itsekin olen toiminut noin ja lyös minulle on tehty noin. On tosiaan yleistä, vaikkakaan ei mikään ylpeilyn aihe.
Siitä ilmiöstä kerrotaan "Paha maa" - elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ilmiöstä kerrotaan "Paha maa" - elokuvassa.
Miten se siinä ilmenee? En ole katsonut kyseistä elokuvaa, harmi kyllä.
Varastin ja kostin käräyttäjälle. Sellasta