Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohjois-Savo teki sen taas! :(

Vierailija
18.05.2024 |

Surullista luettavaa päivän lehdistö.

Alkoholi-päihderiippuvuus,

mielenterveysdiagnoosit,

tuki- ja liikuntaelinten vakavat sairaudet.

Ei yksi, vaan kaikki nämä syyt edustettuina

työkyvyttömyystilastoissa Pohjois-Savon

osalta. Eli P-Savo numero 1 tuossa ei niin

imartelevassa tilastossa.

Mistä nämä kaikki ongelmat samalla alueella oikein johtuvat.

Minkä tuomion langettaa kaiken tiet. palstapoppoo?

Pohjois-Karjalan ukko

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisille uskalla työssäkään huomauttaa mitään, he suuttuvat verisesti. Ei ole muualla Suomessa ollut näin typeriä ihmisiä. 

Pisät ihmisiä typerinä kun huomauttelet nimenomaan naisille töissä?

Ootko semmoinen mukahauska joka heittää sovinistista läppää ja ihmettelee kun siitä ei pidetä vai kenties elämäänsä kyrsiintyny vanhempi rouva joka nokkii nuorempaan?

Vierailija
222/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisille uskalla työssäkään huomauttaa mitään, he suuttuvat verisesti. Ei ole muualla Suomessa ollut näin typeriä ihmisiä. 

Se on sitä savolaisen kyvyttömyyttä hyväksyä totuutta tai myöntää pienintäkään erhettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Savolaiset on hyvin epäempaattista porukkaa ja mielenterveydellisten ongelmien stigma on siellä isompi kuin muualla. Kukaan ei halua auttaa jos ongelmia tulee, jokainen vastatkoon omista asioistaan. Savolainen on hyvin itsekeskeinen ja siltä ei riitä ymmärrystä muille. Vitsin voi kuitenkin luikauttaa jos joku vaikka kävelee junan alle.

Sanon tämän itse savolaisena."

Tämä on minunkin mieleeni juurtunut käsitys siellä vietettyjen opiskeluvuosien perusteella. Myötätunto, mitä se on? Kaikki  asiat lyödään väkäleukahuumorilla irvokkaasti leikiksi. Kukaan ei kuule eikä kuuntele, viina- ja panoseuraa yhdeksi yöksi  Lahen kaunottarelle Kuopion yössä oli kyllä tarjolla. Olin todella ahdistunut koko opiskeluajan.

(osa)

samantyyliset oli minunkin kokemukset Savosta nuoruusvuosistani 9 vee sitten.

voin todella huonosti.

Vierailija
224/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin turha ketju. Savossa mikään EI ole muuttunut EIKÄ tule muuttumaan.

Miksi?  Koska savolaisen ego on kahden kerrostalon kokoinen ja tärkeintä on ne kulissit, EI itse sisältö. Vain se, miten naapuri tai muu Suomi meidät näkee. Mitään EI myönnetä, joten suitsait, probleema out.

Mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut, eikä sitä näin ollen tarvitse tiedostaa saati käsitellä. Näin tuumaa eskapisti Savon muija/miekkonen ja sytyttää päivän 15. röökin tai kannabishatsan. Aski maksaa kympin ja päivän oluset ja siiderit päälle, mutta ei se mitään, aina päihteisiin roposet riittää.

Annetaan savolaisten vaan ihan rauhassa jatkaa omassa pateettisessa viinankatkuisessa saippuakuplassaan.

Hyvää illan jatkoa.

Hieman ilkeä kommentti mutta totuus kirpaisee ja tämä on täysin totta mitä sinä sanot. Oisko ketjun paras.

Vierailija
225/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäsiittoisuus. Sitä on siis aiemmin pienillä paikkakunnilla naitu serkkua etc  ja sen takia geeniperimä on mitä on.

Mikähän siinä onkin, että helsinkiläisjunteilla on aina sukurutsa ensimmäisenä mielessä? Ja näillä sivistyneillä eväillä sitten kuvitellaan olevan muita parempia:)

Vierailija
226/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäsiittoisuus. Sitä on siis aiemmin pienillä paikkakunnilla naitu serkkua etc  ja sen takia geeniperimä on mitä on.

Mikähän siinä onkin, että helsinkiläisjunteilla on aina sukurutsa ensimmäisenä mielessä? Ja näillä sivistyneillä eväillä sitten kuvitellaan olevan muita parempia:)

Tämä sukulaisen kanssa suvunjatkaminen eli insesti eli rutsa on historiallinen tosiasia siellä suunnalla, ei siitä tarvitse hernettä sieraimeen savolaisen ottaa, muuta kuin rauhallisesti hyväksyä fakta faktana.

Lähisukulaisten kanssa lisääntyminen  on luonnonjärjestyksen vastaista, luonto on viisas, se karsii huonon laadun (jos raskaus ei päädy keskenmenoon jo sitä ennen).

Vierailija
227/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiseen peruskouluun ylimääräinen kurssi pakkoruotsin tilalle ainenimikkeellä

>>>

realismi.

Ja tuon realismin hyväksyminen ilman

jokapäiväistä pakkoannosta norttia, pillereitä, viunaa, pilvee, addiktioita.

Vierailija
228/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutuus!

Nyt myös ammuskellaan kuin Chicagon gastereiden aikaan.

Pahinta täällä on se viäräleukaisuus, piilovittuilu, jatkuva kyräily ja toisten asioiden levittely ja arvailu selän takana.

Savolainen huumori on piilovittuilua passiivisagressiivisesti. Eristäminen ja porukasta sulkeminen ulos ihan tavallista.

Näkeehän sen jo autolla ajamisestakin: just ne 40-55v-sedät osamaksu-skodillaan "kostaa" esim. kääntyvän auton ohittamisella risteysalueella jos tämän mielestä on ajanut liian hitaasti käännökseen. Kuopiossa sitten vallitsee nonstoppina katukisat kun premium-sedät kiihdyttää joka liikennevaloista nollasta kuuteenkymppiin neljässä sekunnissa ja kostavat ohittamalla jos edellä ajava ei siihen ennätä.

Vierailija
229/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutuus!

Nyt myös ammuskellaan kuin Chicagon gastereiden aikaan.

Pahinta täällä on se viäräleukaisuus, piilovittuilu, jatkuva kyräily ja toisten asioiden levittely ja arvailu selän takana.

Savolainen huumori on piilovittuilua passiivisagressiivisesti. Eristäminen ja porukasta sulkeminen ulos ihan tavallista.

Näkeehän sen jo autolla ajamisestakin: just ne 40-55v-sedät osamaksu-skodillaan "kostaa" esim. kääntyvän auton ohittamisella risteysalueella jos tämän mielestä on ajanut liian hitaasti käännökseen. Kuopiossa sitten vallitsee nonstoppina katukisat kun premium-sedät kiihdyttää joka liikennevaloista nollasta kuuteenkymppiin neljässä sekunnissa ja kostavat ohittamalla jos edellä ajava ei siihen ennätä.

Ei jumalauta ennoo ainut joka tän Savon liikenteessä todennut. Wau, onko meitä Savon umpihulluuden traumatisoimia ihan isompiki lössi?! 

Vierailija
230/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on savolaisgeenit, mutta olen elänyt koko elämäni Uusimaalla. En tunnista itseäni savolaisten kuvauksista MUTTA täällä tapaamani savolaiset ovat kaikki olleet todella rumakäytöksisiä juntteja ! Esim. naapurissa asui mies, joka puhui vain miehelleni, ei katsonut koskaan silmiin minua jne. Tasan kerran alkoi juttusille, kun olin laihtunut, siitä huomautti. 

Muita vastaavia on tavattu myös, en tajua. 

Vierailija
231/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua spesifioida lajia, mutta totean toimineeni valmentajana sekä terapeuttina Savossa 15 vuoden ajan.

Merkillepantavaa oli erityisesti naisten täydellinen kyvyttömyys ottaa vastaan minkäänlaista palautetta ilman huomattavaa hiiltymistä. En puhu negat. sävytt. kritiikistä vaan hillitystä, NEUTRAALISTA, RAKENTAVASTA PALAUTTEESTA.

Joskus palautteen antaminen johti suorastaan psykoottiseen raivoon.

Kerran ihan kimppuuni käymiseen...!

(Savolainen feminiini.)

Vierailija
232/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on savolaisgeenit, mutta olen elänyt koko elämäni Uusimaalla. En tunnista itseäni savolaisten kuvauksista MUTTA täällä tapaamani savolaiset ovat kaikki olleet todella rumakäytöksisiä juntteja ! Esim. naapurissa asui mies, joka puhui vain miehelleni, ei katsonut koskaan silmiin minua jne. Tasan kerran alkoi juttusille, kun olin laihtunut, siitä huomautti. 

SAMA

Vierailija
233/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudellamaalla*

Vierailija
234/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<Itselläni on savolaisgeenit, mutta olen elänyt koko elämäni Uusimaalla. En tunnista itseäni savolaisten kuvauksista MUTTA täällä tapaamani savolaiset ovat kaikki olleet todella rumakäytöksisiä juntteja ! Esim. naapurissa asui mies, joka puhui vain miehelleni, ei katsonut koskaan silmiin minua jne. Tasan kerran alkoi juttusille, kun olin laihtunut, siitä huomautti. 

Muita vastaavia on tavattu myös, en tajua.>

Minun äitini on Varkauden kasvatti, isäni tulee Heinävedeltä. He muuttivat 22 & 24 iässä Helsinkiin ja tapasivat toisensa yliopiston luentosalissa!

Sitten synnyin minä vuonna 1995. :)

En ollenkaan tunnista itseäni näistä Savon kuvista, en liioin vanhempiani, jotka todella sivistyneitä maailmankansalaisia kumpikin.

Olemme asuneet 3:ssa eri maassa.

Mutta, mutta.. Helsingin syntyperäinen tyttö kun olen, peukutan isosti Helsingille, joka muovasi minusta tämän aika upean naisen.

Terkkuja vaan, jos joku minut Kleopatra-polkkatukkani kera tunnistaa! 

Vierailija
235/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtiikohan sitä nyt tämmösiä salaisuuksia bi-miehen kirjotella. No menköön. virnuilua. Ne on kuulkaa nuo Savon naiset kovin anteliaita ja helppoja. Mutta voi pojat ne Savon pojatha ne heleppoja vasta onkii.

hyshys, muija ei tiijä mittää, mitä suotta kertomaan, rojut rännisä mennee muijan luo, aijai se on Savo by night.... voi tyttäret ja vaimot ku tietäsitte.

Vierailija
236/267 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtiikohan sitä nyt tämmösiä salaisuuksia bi-miehen kirjotella. No menköön. virnuilua. Ne on kuulkaa nuo Savon naiset kovin anteliaita ja helppoja. Mutta voi pojat ne Savon pojatha ne heleppoja vasta onkii.

hyshys, muija ei tiijä mittää, mitä suotta kertomaan, rojut rännisä mennee muijan luo, aijai se on Savo by night.... voi tyttäret ja vaimot ku tietäsitte.

Lihaa laitetaan piiloon millon missäkiii ihan vaikka autonpenkillä tai huoltamon vessassa tai ku muija ei kotona, ei se oo vaikiaa olla pleijeri ku sen ossoo.

Vierailija
237/267 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eipä käy kateeksi sinun vaimosi osa voi luoja! Voisiko hirveämpää nainen saada miehestään kuulopuheina korviinsa kuin tämmöistä. Huhhuh. Minä en jatkaisi liittoa tuon jälkeen moisen valehtelijan kanssa enää viikkoa pidempään vaikka kuinka yhteinen torppa ja lapset olisi. Tänne vielä tulet homopojillasi brassaamaan, ettet häpeä! 

Vierailija
238/267 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä ketjussa tunnistettavia juttuja mutta mietin silti että olisiko sitä pahoinvointia kuitenkin vähän jokapuolella ja piirteet voivat erota hieman toisistaan.

Mulle tulee mieleen maaseudun menneisyys, elinvoiman hiipuminen, näköalattomuus. Ja näistä kyllä puhutaan tosin ennemmin ongelmaratkaisuvinkkelistä: jotain tarttis keksiä tilalle. 

Sitten myös oma luonne ratkaisee: vaikka olisi vastassa mitä niin voi voittaa paljon sillä ettei alennu samoihin keinoihin häirikön kanssa siis ärsyynny ja provosoidu. Se onkin taas oma taitonsa. Monesti tuo hullijen riitely on se mihin sivullisetkin kiskotaan mukaan.

Vierailija
239/267 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eipä käy kateeksi sinun vaimosi osa voi luoja! Voisiko hirveämpää nainen saada miehestään kuulopuheina korviinsa kuin tämmöistä. Huhhuh. Minä en jatkaisi liittoa tuon jälkeen moisen valehtelijan kanssa enää viikkoa pidempään vaikka kuinka yhteinen torppa ja lapset olisi. Tänne vielä tulet homopojillasi brassaamaan, ettet häpeä! 

Ihan samat aatokset täällä!! Mietin onko tässä joku porvoo-trolli vai ihanko tosissaan mies kirjoitti. Ainakin aineissa ja kovin oli tuota kirjoittaessaan, ei kuulosta hitustakaan järjissään olevalta ihmiseltä nyt kyllä. Mutta eikös ne niin sano, että huumeiden käyttö muuttaa aivokemiaa siinä määrin, että sen seurauksena moraali lentää romukoppaan ja  ihmisestä  muovautuu kaikin puolin kevytkenkäinen  yli-stimuoitunut olento, kaikkea liikkuvaa himoitseva sellainen..

Enpä tosiaan tuommoista miestä oman kotikynnykseni yli laskisi se on varma!!

Vierailija
240/267 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

stimuLoitunut, anteeksi virhe!