Kokemuksia Gabrion hermokipulääkkeestä?
Määrättiin selkäkipuun ja pelkään sivuvaikutuksia. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Onko turvallinen?
Kommentit (34)
oli taas pelkkiä nollia vastailemassa
Itse käytin muutaman viikon 4 tabl. vrk. meinasin jäädä auton alle liikennevaloissa kun punainen paloi minulle. En reagoinut siihen ja tärästi väistin auton. Siihen loppui Gabrionin käyttö.
Muitakin gabapenttini lääkkeitä on esim. Neurontin tai Gabapentin Sandoz. Ainakaan minulle niistä ei tuollaisia sivuvaikutuksia tule.
Otin yhden kaverilta saadun lääkkeen endometrioosikipuun johon ei tehoa oikeen mikään. Hävisi kivut ja plussana kamala ahdistus hävisi, oli ihanan normaali olo.
Onkohan tätä mitään mahdollisuutta saada endometrioosiin? Ja ahdistuskohtauksiin?
Panacodista menee vaan pää jumiin ja sitäkin täytyy ottaa tupla-annos että kivut häviää.
Mulla käytössä annoksella 3+3+4x300mg/pv CRPS-kipuun, ei juurikaan sivuvaikutuksia (lievä nesteen kerääntyminen on pientä kun kipu pysyy siedettävänä). Mikään muu hermokipulääke ei sopinut tai tuotti valtavan määrän pahoja sivuvaikutuksia. Tän kanssa toivottavasti pärjään vielä loput työvuodet toimistotyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikentää koordinaatiota ja aiheuttaa huimausta, ei vaikuttanut hermonn hankaamisesta aiheutuvaan kipuun alaraajassa
Kova huimaus tuli. Kipu ei poistunut. Yhden olen ottanut ja se riitti. 99 kpl jäi tuonne kaappiin ja siellä saakin olla, kunnes palautan apteekkiin. Arvasin heti, ettei kyseisellä lääkkeellä mitään tee, kun lääkäri oikein tyrkytti sitä minulle. Jos olisi ollut kunnon kipulääke, niin ei sitä olisi heti kättelyssä sataa tablettia kirjoitettu.
Sitä syödään yleensä kuuri. Lopetuskin pitää tehdä asteittain.
Itselle määrättiin hermokipuun kuukauden kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Onko se lyrucaa
Ei ole. Pregabaliini on tosin kehitetty gabapentiinistä, joka on Gabrionin vaikuttava aine. Gabapentiini on miedompaa kuin pregabaliini. Psyk.sh.
2 söin ja 98 jäi kaappiin. Ei mitään tehoa. Sen nyt arvaa jo siitäkin, kun lääkäri oikein tyrkytti sitä, ettei sillä mitään vaikutusta kivun lievitykseen ollut. Minulle on 2 eri lääkäriä määrännyt tuota. Ilmeisesti suht uusi lääke, kun pitää käyttäjäkokemuksia saada.
Itsellä oli viisikymppinen fentanyyli laastari josta ei ollut apua selkä särkyihin.
Sain Gabrion reseptin vuosia sitten krooniseen hermosärkyyn. Se auttoi hyvin kipuun mutta olin sivuvaikutuksena yli kaksi vuotta joka päivä vähintään iltapäivisin kuin päihtynyt.
Otin lääkettä ohjeen mukaisesti ja päihtymys on sivuvaikutus, jonka pitäisi mennä ohitse kahden viikon kuluessa, mutta minulla se ei mennyt ohi. Lopulta luovuin lääkkeestä päihtymyksen takia ja nyt yritän selvityä kipujen kanssa ilman lääkettä, koska minulla ei muukaan lääke auta niihin. Yksinkertaisesti kyllästyin tuntemaan itseni joka päivä päihtyneeksi.
Kieltämättä minulla on vielä Gabrionia ja otan sitä silloin tällöin, kun hermosärky on erityisen vihlovaa. Avaan kapselin ja laitan osan jauheesta viemäriin, etten ota edes kokonaista pienintä mahdollista annosta.
Menin siitä aivan sekaisin! Ei sopinut mulle.
Jos unhtaa ottaa lääkkeen, ni todella syvissä vesisissä on...MAK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa myös ahdistukseen
Voi ottaa myös kerta annoksena isomman määrän. Joskus voi niinkin käydä
Tuttu tunne :(
Ei niitä saa ottaa liikaa
Jos haluaa kuolla niin sitten voi
Ei tunnettuja kuolemantapauksia massiivisillakaan yliannostuksilla. Melko turvallinen lääke.
lääkkeellä on lukuisia sivuvaikutuksia
Pahoinvointi.
Ihan tosi?