Syntyykö ihminen uudelleen parempaan elämään kun kuolee?
Kommentit (31)
Koetko AP syntyneesi parempaan elämään kuin se "edellinen"?
Kaikki kokoomuslaiset ja kristilliset syntyvät uudestaan torakoina ja rottia.
Kun liiskaat torakan tai loukutat rotan niin ei hätää teit kuten kunnon kansalainen tekee eli lopettaa vahingollisen elukan.
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi maallinen elämä. Iankaikkinen elämä määräytyy sen mukaan, onko synnit sovitettu Jeesuksen ristintyön kautta vai ei. Kukaan ei mene Isän luokse muuten kuin Jeesuksen kautta:
"Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu", sanoi Jeesus Joh. 10:9.
Jos synnit on sovitettu, ihminen siis menee kuoltuaan Jumalan luokse taivaaseen. Jeesuksen takaisin paluussa hän saa ylösnousemuksen kuolleista eli uuden elämän, uudenlaisessa kehossa, uudistetun maan päällä.
Jos syntejä ei ole sovitettu, ihminen menee kuoltuaan tuonelaan, vaivan paikkaan, josta hänet nostetaan myöhemmin tuomion ylösnousemukseen.
"Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." Ilm. 20:6
>> "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." Ilm. 20:6 <<
Ja "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi." Ilm. 20:14
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh. 3:16
T. uskova kristitty
Ettei olisi Terska kova,tutkitaan ja ruoskitaan tuo vääräuskoinen.
Jos Jeesus on tyytyväinen, syntyy uudestaan venäläisenä ja jos ei, syntyy uudestaan amerikkalaisena,
Näin olen raamattua yulkinnut pitkään sitä tutkittuani.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Niin jepelle riitti kun kerran hukutti koko helahoidon ja murhasi kaikki ,jopa synnittömät eläimet on siinä sankari.
Kannattaa muistaa silti, että todellisuus siftaa koko ajan. Ajattelullamme ja tunteillamme jne. Myös positiiviseen suuntaan. Ja aina voi auttaa luomaan positiivista aikajanaa itselle ja muille, ja hyvää tunnettakin. Ellei ole omia käsiteltäviä asioita tai muuta, jota menossa. Jota pitää tasapainottaa. Haasteita kaikilla löytyy jonkin verran ja joillakin ollut enemmän. Mutta joskus tehtäväkirjat haluaa jo itse valita, mitä tekee. Ihminen osaa haastaa itseään sopivasti ja myös löytää lepoa.
Osa syntyy, osa ei. Jos elää hyvän elämän kierrosta voi myös irtautua, toki jos tälläinen ihminen haluaa palata, se on oma valinta. Aika usein karma määrittää mihin syntyy ja aina ei välttämättä synny ihmiseksi ollenkaan. Veikkaisin että aika monelle tulee yllätyksenä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu oikeasti. Erityisesti uskoville.
Voiko verkkopankissa vaihtaa rahan bitcoineiksi?
Elämä on vain yhden kerran ja se päättyy kuolemaan. Sen jälkeen kroppa hajoaa ja energia vapautuu. Se energia voi sitten kokoontua joskus uudestaan, mutta ei samanlaisena kokonaisuutena kuitenkaan. Ei ole jumalaa, eikä taivaita jne vaan kvanttifysiikkaa.
On vain yksi maallinen elämä. Iankaikkinen elämä määräytyy sen mukaan, onko synnit sovitettu Jeesuksen ristintyön kautta vai ei. Kukaan ei mene Isän luokse muuten kuin Jeesuksen kautta:
"Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu", sanoi Jeesus Joh. 10:9.
Jos synnit on sovitettu, ihminen siis menee kuoltuaan Jumalan luokse taivaaseen. Jeesuksen takaisin paluussa hän saa ylösnousemuksen kuolleista eli uuden elämän, uudenlaisessa kehossa, uudistetun maan päällä.
Jos syntejä ei ole sovitettu, ihminen menee kuoltuaan tuonelaan, vaivan paikkaan, josta hänet nostetaan myöhemmin tuomion ylösnousemukseen.
"Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." Ilm. 20:6