Karmea puheääni kollegalla
Nolo ja kamala ongelma. Minulla aloitti kollega, jonka puheääni on ihan hirveä. Kimeä, mäkättävä, kova. Hän ei tietysti voi sille mitään ja on muuten ihan ok. Ääni on vain aivan kamala ja olen kokovartalokananlihalla, kun hän puhuu. Saan siitä siis ihan fyysisiå oireita.
Vika on lunnollisesti vain minussa enkä kehtaa tätä asiaa ottaa puheeksi kenenkään kanssa. Olen aina ollut jossakin määrin misofoninen, mutta ei se ole näin arkea haitannut. Voiko tähän siedättyä? Onko vinkkejä? Vältteleminenkin on aika vaikeaa.
Kommentit (9)
Miksi ihmeessä se pitäisi ottaa puheeksi kenenkään kanssa? Että aikuiset voisivat keskenään kauhistella ja nauraa. Ja samalla jutella, kuinka kauheaksi maailma on mennyt ja kuinka kouluissa kiusataan..
Ei prkl, eikö nykyajan ihmisillä ole muuta valitettavaa kuin toisen puheääni. Muuta mettään ja pysy siellä!
Jos se aidosti vaikuttaa työhösi ja hyvinvointiin, niin varaa aika työpsykologille. Heiltä voi saada vinkkejä ja voit käsitellä asiaa siellä.
Olen huomannut että omituinen sävytön, kova, joskus kimeäkin puheääni on yllättävää kyllä naiselle etu uralla etenemisessä. Ehkä se henkii jotakin itseluottamusta vaikka on varnaan ihan äänielinten rakenteesta johtuva.
Varaa aika työpsykologille ja käy ongelmaasi siellä läpi.
Entäs mitäs tykkäät kun puhelinääni on kuin Mikki Hiirellä tai heliumilmapalloja hengittäneillä? Ilmeisesti tykkäät varsinkin jos on punaiset hiukset ja työasuun kielletyt suuret korvakorut.
Onko Marko?