Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset ajattelevat, että Helsingissä asutaan ahtaasti?

Vierailija
18.05.2024 |

En tiedä ketään kenellä olisi erityisen pieni asunto.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitilani maalla on 30 hehtaaria.Ympäristö on myös käytettävissä vapaasti.

Nyt asun 34neliö yksiössä.

Vierailija
22/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihojako te mittaatte ettekä asuntoa itseään? Meillä on 100m2 asuntoa, mutta kerrostalossa. En haluaisi omaa pihaa.

Meillä on rantasauna ja piha-aitta yhteensä tuon verran. Siihen sitten varsinainen talo päälle.

ps. 100 neliötä tai enemmän on harvinaisuus kerrostaloissa.

Kyllä perheet yleensä asuvat perheasunnoissa. Se vaan on niin, että siellä tuppukylillä on ne pari kerrostaloa, joissa asuvat ne eronneet miehet, jotka on pantu perheistään pihalle. Nämä sitten ryyppäävät yksiöissään. Meillä kaupungeikka kerrostaloissa asutaan koko elämänkaari, vauvasta vanhuuteen ja tilaa ostetaan lisää kun on perhettä. Vai oliko se sittenkin niin, että maalaisten rahat eivät riitä kuin opiskelijayksiöihin.

Tilastoa en jaksaa etsiä, mutta näppituntumalta sanoisin vähintään 90 % kerrostaloasunnoista olevan alle 100 neliömetriä kooltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihojako te mittaatte ettekä asuntoa itseään? Meillä on 100m2 asuntoa, mutta kerrostalossa. En haluaisi omaa pihaa.

Meillä on rantasauna ja piha-aitta yhteensä tuon verran. Siihen sitten varsinainen talo päälle.

ps. 100 neliötä tai enemmän on harvinaisuus kerrostaloissa.

Eipä sitä monella maalaisella ole sadan neliön rantasaunaa ja aittaakaan. Itsekin tunnen vain yhden tällaisen tapauksen.

Vierailija
24/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on isompia ja pienempiä kämppiä, molempia. On kerrostaloja ja omakotitaloja ja kaikkia muitakin taloja. Jotkut ihmiset tarvitsevat neliöitä ja paljon huoneita ympärilleen. Itselleni riittää vähempi.

Mutta aloittajan ihmettelyyn sanoisin, että se on ihmisten tapa yksinkertaistaa asioita. Laittaa kaikki samaan laatikkoon. Mitä yksinkertaisempi ihminen, sitä yksinkertaisempana hän näkee asiat.

Helsingissä asuntojen keskikoko on todella alhainen. Helsingissä on Suomen eniten sinkkutalouksia, joten asumisväljyys on kuitenkin siedettävä.

Vierailija
25/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen Matti Näsäkin tietää, että kaupungissa asutaan ahtaasti ja Matti ei ole maalta.

Vierailija
26/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 154neliön omakotitalo joka on just passelin kokoinen näin sinkkumiehelle, joten kyllä ne kerrostalo asunnot ahtailta tuntuisi asua, olivat sitten missä kaupungissa tahansa.

Vierailija
27/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asutaan pääsääntöisesti kerrostalojen huoneistoissa, joiden keskikoko on 55 m2:a.

Vierailija
28/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikki porvarit, joita AV on tietysti täynnä, mutta minulla ei olisi Helsingissä varaa edes kerrostalokolmioon vuokralle, joka minun mielestäni on aika vaatimaton toive kouluja käyneelle ihmiselle.

Joten kyllä, minun kukkarollani asui / asuisi Helsingissä ahtaasti.

Vierailija
29/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kaikki porvarit, joita AV on tietysti täynnä, mutta minulla ei olisi Helsingissä varaa edes kerrostalokolmioon vuokralle, joka minun mielestäni on aika vaatimaton toive kouluja käyneelle ihmiselle.

Joten kyllä, minun kukkarollani asui / asuisi Helsingissä ahtaasti.

Näin työttömänä evp:nä ihmettelen mihin sun rahat menevät. No vähän ruokakustannuksiin ja autopaikka-/saunavuoromaksuun menee itellä rahat, mutta vaimo maksaa amk-tutkinnon ammatn tespalkalla kaiken muun meidän taloudessa. Vuokra, sähkö, vakuutukset, auto, puhelinlaskut, ... ja vuokralla asutaan n. 80 neliöisessä kämpässä vesistönäköalalla 00-alkuisella postinumeroalueella Suomessa...

Vierailija
30/30 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ahtaus ole vain asunnon koko vaan se, että ympärillä ei ole noin 15 hehtaaria asumatonta aluetta, olipa se sitten peltoa, metsää, järveä tai mitä tahansa.

Kolla Busholmen så klarnar "trångt" med en gång oberoende av bostadens storlek. Inte ens Öst-Berlin var så fult som det nu byggs lite här och där i H:fors.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi