Oppositiolta välikysymys ilmastopolitiikasta - suomalaisia ei vielä kurjisteta tarpeeksi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/742edf0a-cc9e-47aa-9c21-01a989a9a…
Punavihreät teki yhteisen välisysymyksen siitä miksi suomalaisialla vieläkin varaa autoilla, asua omakotitalossa tai ostaa ruokaa.
Heidän mielestä ilmastopolitiikka riittämätöntä ja ehdottomasti pitäisi kallistaa energiaa että yhä harvemmalla varaa liikkua/autoilla, jotta ruoantuotanto ja siten ruoka kallistuisi ja jotta asumiskustannukset varsinkin okt:ssa nuosisi.
Lisksi teollisuutta/työpaikkoja on Suomesa ihan liikaa, energia ja logistiikkakustannuksia pitäisi ehdottomasti nostaa ilmaston takia jotta tehtaat sulkisi.
Kommentit (99)
Oppositiota kovasti harmittaa että polttoaineet vielä vain 2e paikkeilla, heidän mielestä pitäisi olla jossain 2,50-3e tuntumassa.
Onpa lapsellinen aloitus. Ilmastopolitiikassa on kyse meidän kaikkien tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen aloitus. Ilmastopolitiikassa on kyse meidän kaikkien tulevaisuudesta.
Suomen teot ihan turhia niin kauan kuin oikeasti saastuttavia maita kuten Intiaa tai Kiinaa ei saada mukaan talkoisiin
Mikseivät välikysy itseltään siitä jopa 7 miljardin päästökauppashoppailusta? Joka syntyi Marin/Ohisalon ollessa päättämässä.
Kommunisti persu ei ympäristöstä välitä. Haluaa elää kuin esikuvansa idässä.
Tai miksei oppositio kysy, jopa 30 000 euroon kohoaviin pakkoremonttikustannuksiin jota itse ajoivat?
Miksi oppositio yhä haluaa sähköautopakkoa, kun muualla jo aletaan tajuta sen mahdottomuus ja katastrofaaliset vaikutukset?
Suomi hyötyisi ilmastonlämpenemisestä (Standorfin yliopiston tutkimus).
Miksi oppositio ajaa Suomen etua vastaan? Kenelle halutaan tässä näyttä mallia, että ollaan näin typeriä?
Nykyinen oppositio on tiellä, joka kieltää lopulta autoilun ja alistaa kansan köyhäksi kuuliaiseksi nöyräksi orjaksi, joka asuu tiiviisti pienissä huoneissa kerrostalokennostoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen aloitus. Ilmastopolitiikassa on kyse meidän kaikkien tulevaisuudesta.
Suomen teot ihan turhia niin kauan kuin oikeasti saastuttavia maita kuten Intiaa tai Kiinaa ei saada mukaan talkoisiin
Samalla logiikalla ei kannnata piitata taskuvarkauksista koska joku kuitenkin jossain ryöstää pankin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen oppositio on tiellä, joka kieltää lopulta autoilun ja alistaa kansan köyhäksi kuuliaiseksi nöyräksi orjaksi, joka asuu tiiviisti pienissä huoneissa kerrostalokennostoissa.
Seuraavana opposition ilmastopakotus kohdistuu ihmisen hengittämiseen. Sillä hengitysilman hiilidioksiidipäästöt ovat se suuri seuraava ongelma. Tulee pakolliset (kalliit) CO2 suodattimet. Vain EU-tyyppihyväksytty (CE) suodatin kelpaa. Saksalaiset ja ranskalaiset niitä jo tekee, luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen oppositio on tiellä, joka kieltää lopulta autoilun ja alistaa kansan köyhäksi kuuliaiseksi nöyräksi orjaksi, joka asuu tiiviisti pienissä huoneissa kerrostalokennostoissa.
Li Anderssonikin on suurpääoman ja bisneksen puolestapuhuja EU-vaalikoneessa. Ei voi häiritä bisneksiä. Lukekaa ja ihmeteltää. Samoin Eero Heinäluoman käsittämätön perustelu, että päätöksiä ei voi muuttaa koska bisnes. Bisneksille pitää antaa raha ja vakaus. Hänellä oli muutakin virheellistä tietoa perusteluissa. Ei näitä enää, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen aloitus. Ilmastopolitiikassa on kyse meidän kaikkien tulevaisuudesta.
Suomen teot ihan turhia niin kauan kuin oikeasti saastuttavia maita kuten Intiaa tai Kiinaa ei saada mukaan talkoisiin
Samalla logiikalla ei kannnata piitata taskuvarkauksista koska joku kuitenkin jossain ryöstää pankin.
Eipä ole ollenkaan osuva vertaus. Totuus tosiaan on se, että Suomen osuus CO2-päästöistä maailmassa on hyvin hyvin pieni. Suomi voi mallioppilaana kuihtua hengiltä, jos muut eivät tee mitään. Ehkä tähän sopii vertaus lihavuuden aiheuttamista terveysongelmista: On 200 lihavaa ihmistä ja heidän terveytensä horjuu lihavuuden takia ja siitä aiheutuu kustannuksia terveydenhuollolle. Yksi ryhtyy laihduttamaan, 199 jatkaa entiseen malliin. Kuinka paljon kustannussäästöjä tällä mallilla syntyy.
Viherväen tahtotila on, että loppukin ostovoima otetaan kansalta pois. Paljonpuhuttu intialainen elintaso (=hiilijalanjälki) halutasn saada myös Suomeen. Sen jälkeen ilmasto ei enää muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen oppositio on tiellä, joka kieltää lopulta autoilun ja alistaa kansan köyhäksi kuuliaiseksi nöyräksi orjaksi, joka asuu tiiviisti pienissä huoneissa kerrostalokennostoissa.
Li Anderssonikin on suurpääoman ja bisneksen puolestapuhuja EU-vaalikoneessa. Ei voi häiritä bisneksiä. Lukekaa ja ihmeteltää. Samoin Eero Heinäluoman käsittämätön perustelu, että päätöksiä ei voi muuttaa koska bisnes. Bisneksille pitää antaa raha ja vakaus. Hänellä oli muutakin virheellistä tietoa perusteluissa. Ei näitä enää, kiitos.
Molemmat yrittävät sumuttaa äänestäjää perusteluissa. Li jättää kaivos- ja akkuteollisuuden mainitsematta. Heinäluoma puhuu liikenteen 20% päästöistä. Nythän polttomoottorikielto kohdistuu henkilöautoliikenteeseen, jonka päästöt ovat luokkaa 10% . Kun lasketaan valtavat sähköauton akun valmistuksen päästöt, puhutaan enää muutaman prosentin päästövaikutuksesta. Tajuaako Heinäluoma ja Andersson mistä ovat päättämässä? Suomen kohtalo on noiden käsissä. Toivottavasti ei, äänestäjä päättää.
Ilmastohörhöille näyttää olevan kuukkelit ja pajupuskat tärkeämpiä kuin kansalaiset,valtion mailla suojelkoot vaikka joka tikun mutta yksityisten mailta ei minkään ketkuilun kautta enää neliötäkään pakkososialisoinnin piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Viherväen tahtotila on, että loppukin ostovoima otetaan kansalta pois. Paljonpuhuttu intialainen elintaso (=hiilijalanjälki) halutasn saada myös Suomeen. Sen jälkeen ilmasto ei enää muutu.
Kyse on myöskin uskonnollisesta hurmoksesta mikä ilmastoasioihin ja ihmisten alistamiseen liittyy. Aina on maailmassa pakkomielteisiä ihmisiä, niitä on poliitiikassakin, yleensä vasemmalla äärilaidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen aloitus. Ilmastopolitiikassa on kyse meidän kaikkien tulevaisuudesta.
Suomen teot ihan turhia niin kauan kuin oikeasti saastuttavia maita kuten Intiaa tai Kiinaa ei saada mukaan talkoisiin
Samalla logiikalla ei kannnata piitata taskuvarkauksista koska joku kuitenkin jossain ryöstää pankin.
Eipä ole ollenkaan osuva vertaus. Totuus tosiaan on se, että Suomen osuus CO2-päästöistä maailmassa on hyvin hyvin pieni. Suomi voi mallioppilaana kuihtua hengiltä, jos muut eivät tee mitään. Ehkä tähän sopii vertaus lihavuuden aiheuttamista terveysongelmista: On 200 lihavaa ihmistä ja heidän terveytensä horjuu lihavuuden takia ja siitä aiheutuu kustannuksia terveydenhuollolle. Yksi ryhtyy laihduttamaan, 199 jatkaa entiseen malliin.
Täytyy kommentoida omaa viestiäni. Oli hieman huono vertaus. Se on oikeassa siinä, että ei paljon auta, jos vain joku pieni toimija toimii. Mutta tässä lihavuusvertauksessa laihtuja tietysti itse hyötyy. Mutta tiukkojen ja monesti kyllä ristiriitaisten ilmastotekojen Suomessa Suomi kuihtuu ja luinto ja ympäristö kärsivät. Esim. Ytuulivoimalat ovat kovaa vauhtia tuhoamassa Suomen metsiä ja maaseutua.
Tuulivoimalassa on 25 000 komponenttia ja kriittiset komponenttit valmistetaan Kiinassa. Tuulivoimalan valmistuksen hiilipäästöt ovat valtavat, mutta kukapa sellaisesta välittää. Kiina sitoutuu hiilitasapainoon vasta vuonna 2060. Mitä me pelleilemme oikein täällä? Typerää politiikka.
Ja tuota samaa yrittävät ajaa myös EU parlamentissa, luottavat siihen ettei esim PS kannattajat äänestäisi eurovaaleissa jotte EUn kautta voisi esim kieltää autoilun.