Paljonko te, jotka saatte pelkkiä 4-5 arvosanoja ja opiskelette ylemmän amk:n tutkintoa, teette töitä niiden arvosanojen eteen?
Tai ihan sama jos tänne joku yliopiston maisteriopintoja tekevä eksyy. Miten paljon tuntimäärällisesti näette vaivaa esimerkiksi viiden opintopisteen kurssiin, jotta saatte aina arvosanan 4 tai 5?
Kommentit (3)
En kyllä ole pistänyt tikkua ristiin. Lukion pitkä matikka ja pitkä fysiikka + 20v työkokemus ovat riittäneet mainiosti. Mitään uutta en kyllä ole oikein oppinut ja tuntuu että opettajatkin ovat jääneet jonnekin 90-luvulle.
Kyllä minulla meni ainakin 20-30 tuntia viikossa opiskeluihin kun tein maisteritutkinnon. Joitakin työssä opittuja asioita pystyi hyödyntämään, lähinnä siinä mihin teoriatietoa soveltaa. Mutta teoriat ja tutkimusmetodikka piti silti opiskella ennen kuin niitä pystyi soveltamaan. Ehkä YAMK-opinnoissa pystyy enemmän soveltamaan työssä opittua, kun ne on työelämälähtöisempiä.
Ei nyt tarvinnut kauheasti. Opinnot (tekniikka) liippasi hyvin läheltä sitä, mitä olen tehnyt työkseni jo pitkään. Itse asiassa tunsin monessa asiassa itseni fiksummaksi kuin opettaja. Koulutuksena aika turha, mutta sainpahan ylemmän korkeakoulututkinnon jota monessa paikassa vaaditaan.