G: Raskauden inhokkihajut
Mitkä ovat raskauden inhokkihajunne? Minulla ehdoton ykkönen on eineslihapullat. Hyvänä kakkosena tulee kissanruoka ja sipuli.
Kommentit (30)
Top3
- Kalanhaju (vähiten kirjolohi, eniten sei)
- Play Doh-muovailuvahojen haju (jäi muovailut vähiin)
- valkosipulilta haiseva hengitys
pahimmat ovat joka raskauden kohdalla olleet kahvi, valkosipuli+valkosipulinhajuinen hengitys, raaka sipuli, tupakanhaju, pakokaasut, bensan haju tankatessa, lasten vaipat, likaisten tuskien haju tiskikoneesta, kompostiämpärin haju, viemärit, sitten miedompana kaakao jne...joita kylllä riittää... ja hajuaisti on mulla herkistynyt noille ihan viimeiseen asti.
Musta nimittäin pahimmat hajut oli esikoisen kakka (oksensin siitä hajusta vielä puoli vuotta toisen lapsen syntymän jälkeenkin) ja raaka kalkkuna tai broileri!! Siis kun oli käymässä paistaa sitä ja kaatoi ne paketista pannulle, tuli AINA yrjöt.
Samoin mies joutui ostamaan dödöksi jotain hajusteetonta, tyyliin hyvin miehekäs " Aloe Vera" ;)
Jossain vaiheessa riitti, että näkikin jotain. Esim. työmatkalla en voinut aamuisin ostaa eväitä, enkä voinut katsoakaan sinne kauppaan sisään ohikulkiessani, kun näin vihannestiskin. Mua yökötti niin hirveästi niiden vihreiden salaattien näkeminen! Syödä niitä kyllä pystyin, mutten aamuisin edes katsomaan sinne päin.
Ah, niitä aikoja :`) Ihan hirveää oli, mutta nyt jälkeenpäin aina naurattaa. Aika siis kultaa muistot, vaikka eläminen yökköhajujen kanssa olikin aika karseeta.
Seuraavaa pahoinvointikautta odotellessa... :)
Paistettu liha on ihan nro ykkönen, varsinkin pekoni tms. maustamaton liha. Myöskin mäntysuopa saa kyökkimään. Ja se kun kraanavesi tuoksuu toisinaan " kastemadoilta" (vaikea selittää, mutta toiv. joku ymmärtää mitä tarkoitan). Pissavaipat haiskahtaa inhan makeilta ja sitten tietty tupakan ja likaisen/ummehtuneen tuoksuiset ihmiset ja vaatteet. Joten kyllähän näitä löytyy :)
lumitähti77:
Paistettu liha on ihan nro ykkönen, varsinkin pekoni tms. maustamaton liha. Myöskin mäntysuopa saa kyökkimään. Ja se kun kraanavesi tuoksuu toisinaan " kastemadoilta" (vaikea selittää, mutta toiv. joku ymmärtää mitä tarkoitan). Pissavaipat haiskahtaa inhan makeilta ja sitten tietty tupakan ja likaisen/ummehtuneen tuoksuiset ihmiset ja vaatteet. Joten kyllähän näitä löytyy :)
Minäkin olen huomannut, että kraanavesi tuoksuu, ja ehkä maistuukin välillä tuollaiselta. Voisi kuvata kastemadoksi. :) Olen luullut olevani ainoa! Muut eivät huomaa mitään vikaa - yllätys, yllätys.
Paistetussa lihassa on myös hirveä haju. Ja lasten pissakin haisee mielestäni erilaiselta kuin ennen raskautta, tunkkaisen makealle.
Mies on vielä himo poppareiden syöjä, oli 9kk pannassa viime raskaudessa :) Itselläni meni todella pitkään ( n vuosi) synnytyksen jälkeen että pystyin popcornia syömään itse.
se jostain kumman syystä haisi mun nenään ihan kalalta!
Ehdottomasti kakkavaipat (visuaalinen efekti on myös tärkeä tekijä tässä), toinen sija yön pissaa keränneet vaipat. Vanha, likainen hien haju. Sitten hajuvedet (en voi itsekään enää käyttää, liian voimakkaita), tupakan savu. Kahvi. Nämä ensiksi tuli mieleen.
Ja mitä inhottaa katsella on suolasilli palaset, tai miksi niitä esim. Ahdin valmistamia maustettuja sillinpalasia sanotaan? En muutenkaan ole niistä ikinä tykännyt, mutta nyt en voi edes katsoa.
pandariini
Sipuli on pahin, siis ihan kaikki sipulit, valkosipulin hajua inhoan normaalistikin, mutta nyt jopa purjon haju saa mut juoksemaan vessaan.
Liharuoat oksettavat normaalistikin, en voisi kuvitellakaan syöväni niitä muulloinkaan kuin raskaana ollessani. Ja hampurilaispaikan ohi käveleminen aiheuttaa vatsakramppeja, haju on todella kuvottava.
Kaupungilla kulkiessani olen nyt huomannut miten jotkut ihmiset haisevat, siis todella h-a-i-s-e-v-a-t! Hiki, tupakka, likaiset hiukset ja kaikki muut eritteet osuvat kyllä nenääni ja saavat mun kulkuni suuntaamaan lähimpään vessaan.
Kohta ei voi käydä missään kodin ulkopuolella, kun kaikkialla haisee niin pahalle. Toivottavasti tämä pahoinvointi lakkaa pian.
nimim. jo viisi viikkoa oksentanut
Ehdottomasti kissanruoka. Uh...
Hyvänä kakkosena tulee kahvinpurut. Tuore kahvi ei ällötä, mutta kun niitä puruja lataa kahvinkeittimeen. *puistatus*
Muuten olen aika hyvin selvinnyt ällöhajuista. =) Tottakai välillä tulee joku haju, joka laittaa naaman vihreäksi, mutta en nyt osaa eritellä noita sen kummemmin.
~Murmutti 29+2