---TOUKOKUISTEN PERJANTAIHÖPINÄT---
Kommentit (35)
Se dementia iski taas...
Meinasin lisätä ukko-kullan osallistumisesta jotain... Meillä meni ekan odotus siltä tavallaan ohi, kun ei päässyt mihinkään neuvolaan tai ultraan tai minnekään muutenkaan. Kotona otti kyllä osaa sitten, kyseli jne. Valmennuksessa oli kyllä mukana joka kerta, kun ne oli illalla, mutta kaikki päiväjutut jäi väliin. Kakkosen aikana tuli esikon kanssa ultraan mukaan (oli n. 7-8kk silloin), mutta se taisikin olla ainut kerta. Kolmosesta oli ultrassa kuskina ja lapsenvahtina, näki sitten tutkimuksen videolta, mutta edelleen jäi kaikki väliin. Ja nyt on jäänyt ainakin neidin kanssa kotiin, jos ei muita ole kotona enää ollut, kun mulla on jotain ollut, ja se on ollut vapaalla tai iltavuoroon menossa.
Niin ja niistä supistuksista myös... Mulla oli jopa toisen aikana ainakin vkolle 38 asti niin, etten tuntenut yhtäkään supistusta, vaikka niitä äitipolikäynnillä kätilöitten mukaan käyrälle kuulemma piirtyikin. Eivät vaan olleet niin voimakkaita, että olis tuntunut, vaikka silloin jo jotain niistä tiesikin. Itseasiassa vasta sinä päivänä, kun synnytys alkoi sitten illalla, tuntui ensimmäiset. Kolmannesta tunsin ensimmäisiä samoilla viikoilla, mutta oli niin ' onnettomia' ettei niistä mitään hyötyä ollut, vaikka niistä jo tavallaan odotti jotain tapahtuvaksi, turhaan. Ja samanlaisia oli vielä käynnistyksessäkin ennenkuin vedet meni...
Aloin palstaterroriks.. ;)
martina1:lle vaan että samat sanat! Kiva kun on joku tästä läheltä. :) Etkä kovin paljon vanhempikaan ole. (Vaikkakin ikä on vaan numeroita! :D)
Meiltäkään ei ihan ikkunasta näy tuo mäki.. mutta kun ulkona vähän matkaa kävelee niin jo alkaa näkyä. Ollaan myös asuttu lähempänä, Malminkartanossa.. itseasiassa pari vuotta sitten. Nyt tässä Kannelmäen puolella. :)
Noniin.. nyt pois koneelta!
Hyviä viikonloppuja!! Voikaahan paksusti. ;)
t:tiitiäinen, poika ja Oiva
Ohhoh, enpäs olekaan tainnut koskaan saada noin paljon onnitteluita! En sitten malttanut olla laittamatta miehelle muistutusviestiä päivällä. Tuli kotiin kukkapuskan ja täytekakun kanssa8) En oikeasti muista, milloin olisi tuonut oikein RUUSUJA!!
Ei sitä kannata jäädä oottelemaan että mies ite hokaa vaan tosiaan kannattaa muistuttaa niin saapahan jotain ihanaa,niinkuin sinäkin nyt:)
..onnitteluista:) Ehdin kuitenkin lukaseen teidän jutut.. mies lähti jo kavereiden kanssa kahville ja odottelen kaasoja tulevaksi reilun tunnin päästä.. ajavat aika kaukaa kauheassa lumipyryssä..
Tukka on sormikiharoilla ja puku roikkuu vieressä..ehkä tämä tästä!
Kauheat itkut tirautin kun koira meni mun isälle hoitoon.. en oo ikään ollut siitä erossa näin kauaa (8 päivää..melkein 9) kamala ikävä sitä jo nyt.. varsinkin kun on yksin kotona..ainahan se on jaloissa:)
Eipä sitä sitten huomenna ja matkalla aattele..
Niin ja OnnelliselleMammalle kanssa onnittelut!!!!!!!!
Okei..menen lakkaamaan varpaankynsiä:)
Iloista viikonloppua ja ensiviikkoa kaikille!!
Mirage 24+6 *älyttömän jännittyneenä*
Ette ikinä usko, mutta aamulla tilille oli ilmestynyt Kelasta rahaa!!!!
En vielä tiedä, mikä osa taistoa on voitettu mutta kyllä kuulkaa helpotti! Mulla ei ole ollut kuukausiin omaa rahaa..Menin heti ostamaan kivan äitiyspaidan juhlan kunniaksi!
ALMAEINO: Kerroit samankaltaisesta tilanteestasi. Olin hyvin hämmästynyt, kun ystäväni pystyi jo nyt suhtautumaan minuun jotakuinkin normaalisti. Tosin kyllä hänelle tuli aina kyyneleet silmiin, kun katse osui vatsaani.
Ainoa, mitä tuossa tilanteessa voi tehdä, on osoittaa olevasi olemassa, kun hän sinua tarvitsee. Itse en ainakaan halunnut kauheasti tyrkyttää seuraani. Jokainen tarvitsee oman aikansa, toisilla se on enemmän kuin toisilla. Toivon, että saatte puhuttua asiasta, se varmasti helpottaa molempia.
Oli puhetta merkkipäivien muistamisesta. Minä olen synttärifriikki, rakastan synttäreitä ja kaikkia muitakin merkkipäiviä. Jos mies ei niitä muista, tulee tupenrapinat. Siksi olen perherauhan säilyttämiseksi alkanut muistuttaa häntä niistä. Se on kaikin puolin win-win tilanne!
Mukavaa illan jatkoa kaikille mammoille!
Voi tätä rauhallista ja hiljaista kotia:D poikakin nukahti maitopullo suuhun sänkyyn ja ukko on jo lähtenyt!!Ensi vähän ärsytti ajatus mitä mä täälä yksin möllötän,mut nyt on oikeestaan mahtava olo:)
Sisko oli kyllä meillä ja leivottiin sämpylöitä:P tässä odottelen iltapala-aikaa vesi kielellä!jos tossa hetken päästä vasta söis...ehtis edes hiukan nälkä tulla:)
TIITIÄINEN-85 oi miten ihana juttu siskosi testattua viiva;) toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin!!!!!!
Voi kunpa munkin sisko alkais lapsia suunnitella,mutta EI puhettakaan vaikka on mua muutaman vuoden vanhempi. ja sille kuulemma riittää toistaiseks meidän lapsi...ja pian lapset;)
Eipä tuu meidän lapsukaisille serkkuja varmaan lähivuosina:(
Onko teillä muilla muuten siskoilla/veljillä lapsia??tota SERKKUPUOLTA meinaan....et onko täälä kaikkien lapsilla/tulevalla lapsella serkkuja tai serkkuja tulossa? mä tykkäisin kauheesti jos olis,mut ei niin ei!heh
eipä tässä lähisuvussa muutenkaan oo pieniä lapsia...:(
ONNELLINENMAMMA Olipas ihana lahja mieheltäs<3!!!!!kyllä varmasti oli hyvää täytekakkua...namm....ja kukat on aina kauniita:) ihana saada!!
JANSKUL Aploodit kelalle!!vaihteeks KElastakin jotain hyvää kuultavaa! hih!:D
Kelasta puheen ollen ens tiistaina mäkin taidan neuvolasta saada ne paperit täytettäväks! no sinänsä ei mua niin jännitä,oletan saavani saman rahamäärän kuin viimekskin ja siihen oon tyytyväinen:) PALJON parempi kuin tää nykyinen kotihoidontuki! odotan kyllä jo huhtikuuta et pääsis äippärahalle....jospa mullakin olis sitten OMAA rahaa:D eikä tarvi ukon pussilla olla!!
Masussa alkoi melske....tällä kertaa jyskyttää mua vasemmalle puolelle kylkiluiden alle!siis tää maha todellakin tuntuu melkein jo kylkiluissa...ei kaukana enää ole. varsinki ku istuu niin painaa jo aika lailla eikä meinaa asentoa löytää. muuten kyllä olo on kiva:D
Ai niin leivoinhan mä tänään kääretortunki....ja arvatkaapas onko sitä enää paljoakaan jäljellä!!Siskon kans kahvin kans sitä maisteltiin,mutta kyllä mä oon siitä suurimman osan syönyt...tai on sitä vielä,mutta huomenna sekin loppu häviää :( tää on jotain älytöntä tää makeanhimo!
Nyt menee tälläseks jaaritteluks mun jutut...eipä kai mulla mitään ihmeellistä asiaa ollut. HYVÄT ILLANJATKOT kaikille ja mukavaa viikonloppua!!!!!!!!!!
toymama 4kk laskettuun aikaan;)
Tulin taas tälleen pikasesti kurkkimaan uudet kuulumiset ja vähän kirjottamaankin.
SERKUISTA kyseltiin... Minun vanhimmalla isosiskolla on kolme tyttöä, 5 vuotias, 3 vuotias ja kohta puolivuotias! On ne niin rakkaita nuo tytöt, ollaan tiiviisti (lähes päivittäin) yhteyksissä kun asutaan niin lähekkäin.
Myös nuoremmalla isosikollani on 1,5 vuotias tytär. Heille tulee helmikuun alussa, (eli ihan kohta) toinenkin lapsi, kyllä sitä tätin sydän on taas ihan sykkyrällään :)! Harmi vaan kun en pääse niin useasti tätä pientä näkemään, kun asuvat sen verran kauempana...
5 serkkua on sitten meidän lapsella :)! " Pelottaa" hieman, että sitten kun saadaan keväällä oma vauveli, niin riittääkö sitä rakkautta ja huomiota samalalailla kuin ennen myös näille rakkaille siskojen lapsille!!?? Tyhmältä kuulostaa, mutta tälläisiä sitä tulee täälä yksinään mietittyä... :D!
Niin, tällänen pikanen kirjotus vaan, nyt pitää ruveta laittamaan ukolle vähän ruokaa, kun se tulee kohta töistä...
T: Mirmuska ja Vilperi
(...oolen pieni Tiina vain, pullea. lasten kanssa viihdyn ain...)
synttärionnea onnellinenmamma! (mun miehellä oli eilen nimpparit ja unohdin! minä, joka leivon kakun ja juhlin pienimmästäkin syystä! ei hän siitä ollut niin huolissaan ja syötiin sit illalla suklaata yhdessä :) olin vaan aatellu, että perjantaina on jotain tärkeetä ja yhdistin sen kai sit siihen kun rv vaihtu 24:ksi ja muistin vasta illalla... ei lainkaan mun tapastani.)
munkin varmaan täytys ruveta pitämään jotain muistiinpanovälineitä täs koneen vieressä... kyllä täällä niin paljon juttua näyttää riittävän :)
vaatteista: olen keräilijä ja vaatefriikki, josta seurauksena minulla on oikeasti kaapillinen vauvan/lastenvaatetta! oon kiertäny kirppareita aina ja aktiivisemmin veljen ekan lapsen syntymästä saakka (poika nyt 4v). siinä on tarttunu mukaan löytöjä jos jonkinlaisia :) pidän erityisesti vanhoista kirkkaanvärisistä vaatteista. yksivärisinä, raidallisina, pilkullisina... vihreää, punaista ja keltaista! tytölle myös pinkkiä ja liilaa :) kaikenlaisia röyhelöitä ja pitsejä haalin vielä kesällä varastoon, mutku plussasin niin jotenkin heti tuli poika-olo ja nyt katselen enimmäkseen pirteitä vihreitä ja värikkäitä raidallisia pikkuvaatteita :) saas nähdä kummonen meille suodaan... kaikkeen on varauduttu! :) pakkausta ei taideta ottaa, ei ole " meidän tyylisiä" ja muutenkin kun tota vaatepuolta jo ON. rahalla saan ostaa kirppiksiltä just sellasia kun haluan... koitan kuitenkin olla ostelematta liian isoja, pysyttelen alle 70senttisissä nyt alkuunsa :) ajattelen, että onneksi muhun ei just iske vauvapastellit nalle- ja pupukuosit kun muuten ois ihan liikaa valikoimaa! ja jäävät ne niille, jotka niitä haluavat :) ...ja kuten huomaatte, tämä on aihe, josta voisin jatkaa todella pitkään! :)
serkuista joku kyseli: mun vauvalla on 2 serkkua valmiina. isoveljen esikoispoika ja pikkusiskonsa. alunperin oli " suunnitelma" , että hankitaan lapsia vuorotellen :) sain heiltä pienet vaatteet " kun teillä niitä kuitenkin seuraavaks tarvitaan" ... vaan meille ei ketään kuulunu ja he saivat sit tytön. vein pikkuiset vaatteet takaisin itkuisin ajatuksin... ja nyt onkin meille tulossa pieni ihme! tätä serkkua onkin odotettu kauan :) ainii, onhan mun miehen isällä edellisestä liitostaan 4 lasta, jo aikuisia kaikki, ja heillä yhteensä 9 lasta. eli serkkuja riittää, mutta noi ei kyllä ole kovin läheisiä...
muhun iski eilen illalla niin kamala nuha, ettei ookaan ollu aikoihin! nyt on pää ihan jumissa... taidan siis tältäerää jättää jutustelun tähän ja siirryn pian järjestelemään sänkyä puoli-istuvampaan asentoon. kunhan saan hunajamehuni juotua :) toivottavasti en näe kamalia realistisia unia niinku viimeyönä. itkin kun uni ei loppunut vaikka olin hereillä ja mieheni minut lopulta taas sai rauhoittumaan, on se niin paras! :) näin siis unta, että vauvani syntyi ensi viikolla mieheni ollessa poissa ja miehenikin ajoi kolarin kaahatessaan sairaalaan mun ja vauvan luo... kamala uni ja ihan liian realistinen! ei lainkaan sellanen unen oloinen. sanompa vaan vielä kerran, että on se niin ihanaa kun on hyvä mies! :)
käytiin muuten tänään ostamassa voidetta masulle, jos vaikka sais vähemmän raskausarpia (mulla niitä on ollu jo 11v saakka kun murkkuikä otti ja pamahti kertaheitolla päälle! mun ekat rintsikat oli B-kuppiset!) vaan uskotteko, että mies otti ja käytti yli puolet rasvasta!? kyllä vaan näin kävi. oma syyni kun sanoin, että laittaa reilusti vaan :) no, vauva tais tykätä hieronnasta ja kyllä sitä ehtii täs harjoitella annostusta :)
nyt on kuppi juotu ja peti kutsuu. kauniita unia kaikille!
Tiina ja masunen rv 24 :)
täti pyysi minulta anteeksi aiempaa käytöstään. olin valitellut väsymystä koko raskauden ajan ja sanoin että se johtunee matalasta hemoglobiinista (mulla norm. yli 150, nyt raskausaikana ollu 120). täti intti edellisellä kerralla hakiessani sairaslomaa väsymyksen vuoksi (kertoja on ollu aika monta), että ei se voi johtua matalasta hb:sta kun 120 on ihan hyvä varsinkin raskaana olevalle. sanoin että en oikein usko, mutta täti intti vastaan.
viimeiset pari viikkoa olen voinut selkeästi paremmin. eilen mitattiin hemoglobiini taas, ja se oli noussut, nyt 140. terveydenhoitaja tuijotti tulosta ja sanoi ettei ole useinkaan nähnyt näin hyviä arvoja odottajalla. kysyin, joko uskot että 120 on mulle matala kun tuokaan ei ole vielä normaali. hän pyysi anteeksi...
muutenkin olen häntä kohtaan ottanut sen asenteen, että kysyi hän mitä tahansa, vastaan nykyään siten kuin " kuuluu" , eli juu juu, vältän kiellettyjä ruokia (ja pah), juu juu, syön vitamiinia (no en), juu juu (just joo)... se on niin virkaintoinen täti, että turha sitä on ruveta suututtamaan... siksi elän normaalia elämää mutta vakuutan hälle olevani pilkun tarkka esim syömisistäni. sitä paitsi - mitä väliä? jos kuitenkaan hän ei usko että joku asia voisi mennä eri tavalla kuin hän luulee??
eli joku päivä järjestelin hyllyille vaatteet: alle 60 senttiset erikseen, 60-70 senttiset toisaalle ja 70-80 senttiset yhteen hyllyyn. isompia ei vielä ole sukulaisilta vyörynyt (mikäli koko periytyy mun suvusta, noilla kuteillakin pärjätään aika kauan...).
lastenhuone alkaa jo näyttää aika kivalta, vaikken itse ole vielä mitään ostanutkaan (paitsi yhdistelmävaunut, mutta anoppi maksoi ne). vanhemmat, sisko ja muut sukulaiset on ostellu sitäkin enemmän kamaa, jota en edes tiennyt olevan olemassa (pyörivä soittorasia vaikuttaa kyllä aika kivalta). etenkin siskon nuorimmalla (1v) lapsella on ollut hurjasti mielenkiintoisia ensileluja, jotka nyt on kulkeutuneet meille.
väreistä en aio olla tarkka, pojalle kelvatkoon punainen potkuhousu ja tytölle sininen paita. eli kun ollaan käytettyinä saatu kasseittain vaatteita, niin kyllä mä ne kaikki olen laittanut kaappiin.. ainoastaan pienet mekot olen pakannut toistaiseksi erikseen, röyhelöhame olisi pienelle pojalle vähän liikaa... mikäli meille tulee tyttö, saan ne otettua käyttöön, mutta jos tulee poika, onpahan mekot valmiina annettavaksi jollekin muulle.
OnnellinenMamma, paljon onnea vaan, paljon onnea vaan! Ihanaa kun mies muisti. Meilläkin minä kyllä muistutan, että muistaa varmasti. En sitten pety :)
Miragelle, tsemppiä viimeiseen yöhön ennen häitä. Koitahan saada nukuttua.
JanskuL, ihanaa että olet saanut jotain rahaa Kelalta. Ehkä ne asiat alkavat selviämään.
Omaan masuun ei sen kummempia. Vauveli liikkuu jo niin ihanan selvästi, että on kyllä ihana sitä tunnustella.
Vakuutuksista Puolukka taisi kysellä. Ollaan keskusteltu tästä aiemmin aika pitkästi, joten vastaan vähän lyhyemmin. Meillä ekat vauvat syntyi niin aikaisin, että juuri oltiin menossa hakemaan vakuutusta kun jouduin osastolle. Ei sitten olisi enää synnytyksen jälkeen saatu vauvalle mitään järkevää vakuutusta, koska hän oli keskonen. Ollaan kuitenkin pärjätty niin hyvin ilman vakuutusta, että ei nyt oteta tälle toisellekaan. Enkä ehkä saisikaan sellaista joka kattaisi kaiken, taustani takia. Kaverin lapsille taas vakuutukset on olleet ihan elinehto, joten kyllä niillä varmasti paikkansa on. Kannattaa varmaan vähän miettiä, minkälainen se oman alueen terveydenhuolto tilanne on. Eli saako lääkäriin helposti ajan jne.
Pitiköhän vielä jotain kommentoida. No, ehkä tämä riittää tänään.
Hyvää yötä!
Laru rv 22+2
OnnellinenMamma! Vielä kerkeän minäkin eli PALJON ONNEA!=)
Puolukka84: Tervetuloa myös minun puolesta!
Alpukka: Minähän se sinne ultraan ajattelin vielä.. Viikoista en tiedä, voisin mennä vaikka mahollisimman pian.. =) Tekis niin kovasti mieli käydä! (Ja ehkä nähdä " vahingossa" sukupuoli, mä kun voisin vaikka sen selville ottaa ja mies ei..=))
Ja mullakin miragen hääjutut menny ihan ohi! Monesti luen jotain asiaa, jota en oo huomannu.. Omituista, vaikka kaikki luulen ainakin lukevani..=/
Mut miragelle (vissiin pikkasen myöhässä) hääonnea ja hauskaa matkaa!
Almaeino: Mulle on tuttuja nuo kyselyt raskauden kestosta, vaikka mahassa ei mitään oliskaa..=/ Kerran kassalla (olin itse siis töissä), joku vanhempi mies rupes ihan tinkamaan että millon se vauva syntyy.. Onneks silloin oli hiljasta, ettei kukaan muu kuullut kun pökäytin että ei mitään vauvaa mahassa ole.. Sitten mua itseä ärsyttää kun mulla nolottaa sen kysyjänkin puolesta.. Itse on kuitenkin oppinut sen, etten kysele toisten mahasta mitään, ellei ole oikeasti iso, selkeä maha.
Vakuutuksesta.. Me ei oteta. Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Eipä meilläkään mies paljon osallistu, ultrassa on yleensä mukana. Mutta muuten ei edes onnistuis, ei voi olla töistä millon vaan pois.
Toymama kyseli serkuista.. Miehen siskolla on kaks tyttöä mut ovat molemmat jo noin 10v. Ne onki sit ainoat.. Mut nyt veli vaimonsa kans ovat saaneet taas lapsettomuus asiaa eteenpäin, niille nyt peukkuja tässä pidetään! Tiedä vaikka vuoden päästä jo ois yks serkku lisää..=)
Jokohan siinä oli kaikki asiat..=)
Meillä varmistuu maanantaina se muutto..=) Jännittämään alkaa, mukava asia kuitenkin on. Kuusamon synnytysosastolta olen kuullut pelkkää hyvää, se on kai pieni paikka.. Täytyy käydä tutustumas jossain vaiheessa..
Huomenna (tänään=)) mennään katsomaan vauvalle sitteriä ja rattaita. Ainakin..=) Siis mennään vaan katselemaan, ei ole vielä tarkotus ostaa. Ja sitten myös se leikkimatto (vai mikä se oli).. Mutta mukava mennä katselemaan ja haaveilemaan, et millasen sitä haluais..=)
Mutta nyt hyvät yöt!
miitu78 rv 25+5
hih... en saa hirveen hyvin unta ku mies on töissä, joten odottelen kun pyykkikone alkoi just linkoamaan, tyhjään sen vielä tossa...
me otettiin vauvalle vakuutus. varmuuden vuoksi. tästä puhuin joku ilta pitemmän kaavan mukaan, joten jätän aiheen tällä kertaa tähän.
miehistä: meillä on mies ollu mukana jokasessa neuvolassa, lääkärissä ja ultrassa. neuvolassa hän ei paljoa puhele, mutta lääkärissä ja ultrassa hän on kyselly paljonkin juttuja. lisäksi hän lukee paljon vauvakirjallisuutta ja nettijuttuja.
Ajattelin muiden mukana toivottaa ONNEA niin synttäreiden kuin häidenkin johdosta! Ja toivottaa Puolukka tervetulleeksi, jos en sitä jo aikaisemmin tehnyt... Se dementia vaivaa täälläkin. :)
Siitä dementiasta tuli oikein havaintoesityskin tänään. Menin ukon kanssa aamulla Seinäjoelle (lähti junalla Ouluun jonkun kaverin kanssa autoa hakemaan) ja minä ängin itseni ja neidin mukaan. Kävin Metro-tukussa (kun kerran on tukkukortti) hakemassa kastiketiivistettä (saa helposti maukasta kastiketta eikä tarvi jauhoja poltella ;D) ja vähän muutakin. Kassalla huomasin, että lompakko oli jäänyt autoon. No, kävin sen hakemassa, pakkasin tavarat takaisin kärryyn ja lähdin ulos, kunnes auton vieressä huomasin, että olin jättänyt kepin kassalle. :) Oih ja voih, kun on sitten harva pää! Äiti nauroi katketakseen, että nytkö se jo sullakin alkaa... vanhuus siis. :)
Eipä tässä muuta. Odottelen soittoa isännältä, jos vaikka pitää lähteä hakemaan Seinäjoelta kotiin, jos ei se kaveri tuo. Jalkaakin pitää nostaa taas ylös, että mahtuu kengät jalkaan. Johan sitä tuli tänään rasitettuakin... Vaikka pesukone pitäis tyjhätä ja täyttää, niin sais taas puhtaita vaatteita, jotka vielä menee päälle. Alkaa mahaa olemaan sen verran, että normaalit vaatteet ei enää mee, mutta äippävaatteet on vieläkin liian isoja... Voih!
Äippä rv 24+5