Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*ô* SYYS-04-EMOJEN LUMINEN PERJANTAI *ô*

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olin niin toivonut, että täällä olisi paljon kivaa luettavaa!

T-P:n parisuhteilu kuulumisia ei ollut kiva lukea. Mullekin tuli mieleen sama kuin Lilalle, auttaisko ammattiapu?Minä, ikuinen idealisti, ajattelin niin, että luovuttaa ei saa ennenkuin kyseiseen tilanteeseen johtaneet syyt on puitu kokonaan, joko avun kanssa tai ilman. Jos sittenkään ei voi jatkaa, on ainakin tehnyt kaikkensa. Voimia ja asioiden selkeytymistä toivon kuitenkin teidän perheelle!

Vauvaperheiseen voimia jaksaa! Kotiapu toivottavasti auttaa Enkelin arkea edes ulkoilun verran paremmaksi, ole tiukka! Puhalluksia pikku masuihin******>>

G:Jaksaisitteko kertoa millä tavalla ja millaisessa istuimessa teidän taaperot autossa kulkevat?Jatkosuunnitelma?

Vaihdettiin auto (kipii, nyt mahtuu ja kunnolla!), mutta entinen istuin oli akta gracon sellainen malli, jossa ei ollut isofix kiinnitystä ja se ei toimi uudessa autossa. Ostettiin aivan järkyn kallis akta gracon uusin malli, jonka pitäisi käydä 0-4v. On tosi hyvin suojattu istuin, paitsi että nyt se jo tuntuu tosi naftilta Motille ja Motti ei ole mikään isokoinen 2v. Ollaan menossa takaisin liikkeeseen maanataina ja katsovat sitten yhdessä meidän kanssa tilannetta. Siitä lähdetään, että Motti istuu selkämenosuuntaan mahdollisimman pitkään ja niin jo iloitsin, että tuossa saa istua pitkään kunnon istuimessa.

Motti ei nuku vieläkään, mutta tuli juuri äsken pissalle. Loistavaa! Ehkä mekin ehditään kuivaksi ennen esikoulua?;) Myönnettäköön, että taidan olla syyllinen tähän nukkumattomuuten, kokeilin vähän taaperojumppa materiaalia Mottiin:D Liian myöhään näemmä!

Aavis ja Motti

Vierailija
22/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvailtaa. Leffa vuokrattu ja katselu alkaa kunhan Onni nukkuu. Eli ei ihan heti... Onni nukkui tänään melkein 3h päikyt!!! Eipä ole kuukauteen moista herkkua ollut tarjolla. Olin jo ajatellut,e ttä vaunut on käymässä liian ahtaaksi kun nukkui niin lyhyitä unia. Jalathan sillä on koukussa kun se siellä makaa. Enpä sitten itse saanut otettua torkkuja kun pari kertaa häläristä kuului ääniä ja aloin odottaa, milloin se herää..

Pojat kävi uimassa ja minä raahasin luuni salille vaikka väsyttänytkin olis. Ja väsyttää edelleen.

Aluksi oli ihan kivat fiilikset viikonlopun suhteen. Mieskin tuli vajaa vartti etuajassa töistä. Kuinka paljon voikaan noin pieni merkitä, tuli heti kivempi mieli siitä. Mutta kotimatkalla (uimasta tullessa) meni taas sukset ihan sikin sokin. Ei sillä, ei meillä mikään sopu ollut itsestään syntynyt tuota ennen mutta kuitenkin.

Kiitti Lila vinkistä. Joo, ei tässä mitään hanskoja kannata lyödä tiskiin ennen kuin kaikkemme on tehty. Ja kyllä mä luulen, että vois meillä mahiksia vielä ollakin. Tosin kynnys lähteä tai edes mainita ulkopuolisesta avusta on järkyttävän suuri. Paljon asioita olis puhuttavana, osa sellaisia, jotka on hiertänyt taivaltamme lähes koko sen ajan, eli pian 9v. Ja aika paljon asioita, jotka on paisuneet mahdottomiin mittasuhteisiin Onnin syntymän jälkeen. Niin enkä nyt syytä Onnia mistään tietenkään, vaan tarkoitan, että lapsen syntymä vaan muutti kaiken. Mitään järisyttävää en sinänsä tuolla muutoksella tarkoita - ei mitään sellaista isoa asiaa, johon en olis osannut varautua. Minä kun en mitään odottanut enkä pelännyt pikku-lapsi ajalta. Ehkä se lapsen syntymä vaan kärjisti meidän suhteen heikot kohdat: puhuminen tai oikeastaan puhumattomuus. Siinäpä se onkelman ydin.

No, kai tämä tästä. Huomisen ohjelman tein tänään heti selväksi miehelle. Aamulla Onnille haalaria ostamaan ja sitten minä menen yksin kaupungille. En ole ostanut kuin yhdet normaalit rintsikat sitten Onnin syntymän. Nyt olis korkein aika jo. Eli niitä lähden ostamaan. Ja iltapäivästä sitten varmaan porukoille. On pakko nähdä serkun tyttöystävä. Serkku kun on jo 38v ja seukkaa ekaa kertaa. On tuonut tyttönsä ekaa kertaa näytille kotiin, asuu itse eteläisessä Suomessa. Eilen mua ihan nauratti kun koko kylä kuhisee tästä uudesta suhteesta:) Mutta oikeasti olen vilpittömän onnellinen serkkuni puolesta. Heidän perheen elämän yllä kun muuten leijailee aika tummia pilviä.

Niin, pointti oli se, että jos perhana tuo ukkeli alkaa huomenna vänkäämään TAAS siitä, että mennään mun kotiin, niin sitten räjähdän ja KUNNOLLA.

Nyt telkkarin ääreen.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja lisää tulee! Täst mie piän, olen niiiiiin kaivannut lunta ja sen tuomaa kaunista valoa! Jipii! Ei harmittanut edes kaksinkertaiseksi venynyt kotimatka-aika :) Olisi ehkä tuntunut toiselta, jos pikkuiset olisivat odottaneet hakijoita päiväkodissa, mutta olivat tänään kotona isäni (ja osan aikaa myös äitini) kanssa. Väkkärä on kipeä - taas.

Väkkärän sairastamiset sitten päiväkodin aloittamisen puhuvat kyllä vahvasti sen puolesta, että niin pienet lapset, jotka laittavat " kaiken" suuhunsa, olisi hyvä hoitaa kotona. En silti suostu potemaan syyllisyyttä siitä, että meidän pienokaiset ovat päiväkodissa, ihan totta :)

Molempien pienten piti mennä vanhemmilleni yökylään, nyt Väkkärä jäikin kotiin. Pyörsky lähti intoa puhkuen " ytsin mun isovanhemmalle" :) Pyörskyllä menee vähän teet (t) ja koot (k) sekaisin.

En olisi huolissani 2-vuotiaasta, jolla ei pysy tytöt ja pojat järjestyksessä; Pyörsky (keväällä 4v) on ihan sujuvasti isoveli ja Väkkärä pikkusisko ;)

Lila, hienoa että saitte uuden hoitajan!

Jatu hyvä, voisitko lakata kiskomasta pulkkaa perässäsi tuulessa ja pakkasessa ja muutenkin reuhaamasta pihoilla kunnes paranet ;) Etkös ole kuullut, että kipeänä täytyy levätä? Soita maanantaina lapsiperheiden kotipalveluun ja selitä tilanne, jookos?

Kukkuu, kiva kun olet taas linjoilla, sinuu on ollut ikävä! Ikävä myös Lempoa - huhuu?

Aavis, sinä se olet ihmeellinen nainen - virtaa riittää ja riittää ja riittää ja riittää ja riittää.... :)

Hilun tupukkiseisaukselle onnea! Tupakka on myrkkyä ja haisee pahalle ;) Paitsi oikeasti tupakka joskus tuoksuu hyvälle, mutta se vaatteisiin (ja hiuksiin) tarttuva haju on ällöttävä, HYI!

Enkeli, siitä maitohappobakteerista: En tietty tiedä miten olette sen aloittaneet, mutta jos jollain muulla tavalla kuin tämä, niin kokeile antaa ihan niin vähän, kuin lusikan kärkeen jauhetta saat otettua. Ensin esim 3 päivää pienen pieni määrä ja sitten hiljalleen lisäät. Lisääminen kannattaa aloittaa niin, että ensin antaa vain aamulla, sitten saman pikkuriikkisen määrän aamulla ja illalla, ennen kuin lisää kerta-annosta.

Ankkiksen perheelle parannusta - puuh!

Keilin, halojaa, missä oot? Onko (onhan) tauti hellittänyt?

Saamuskan kirjoituksia on hauska lukea, ihan näen mitä teillä tapahtuu ja kuulen mitä puhutte kun kerrot juttuja :) *halaus*

Aaviksen turvaistuinG: Väkkärä matkustaa naama menosuuntaan. Poika on niin pitkä, ettei enää mahtunut takaperin. " Jakkara" on toisessa autossa Britaxin TwoWay Elite ja toisessa automerkkikohtainen Isofix-istuin, joka jää kyllä ihan kohta pieneksi. Väkkärä on vähän Pyörskyä pitempi ja n. 2 kg painavampi... Miehellä mittaa siis kaiketi hiukan reilu metri ja painoa 16 kiloa.

TiPille ja Miehelle toivon paljon puhetta. Puhetta, jossa on paljon asiaa.

Hei hei ja kauniita unia, menen nyt nukkumaan.

Vierailija
24/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki on taas pitänyt kiireisenä. Hyvin menee, kun tekee vaan aamusta iltaan, mutta jos antaa periksi, ei tahdo sada mitään aikaan, rupeaa niin väsyttämään ym. Pikkasen oon nyt taas aatellu sitä, että taitaa meidän perhe olla koossa, kun ei kerrassaan rahkeet riitä enempään ja tamänkin kanssa on tekemistä. Ja meillä on kuitenkin kaikki lapset ollu tyytyväisiä.

Turvaistuin Pekalla Akta vuodelta 00 sitä mallia, jota saa vähän kallistettua. Sitten kun Iika ei enää sovi kaukaloon, Pekka saa siirtyä samanlaiseen istuimeen, mutta kasvot menosuuntaan. Eli kesän nurkilla, pikkasen etuajassa.

Ompelukone mulla on Bernella. Hintaa en muista. On ollu jokusen vuoden jo, mutta varsin vähänllä käytöllä. Ja siksipä moittii seisottamistaan, mutta kun öljyää ja vaihtaa neulan, niin hvyin pelaa. On varsin kestävän oloinen kyllä ja siinä on joitakin erikoisempiakin toimintoja.

Leluja on ennen aina kerätty kylästä lähtiessä ja nykyäänki siihen pyritään, mutta joskus siinä on jo niin kova homma, että saa väen lähtemään, niin asia unohtuu vahingossa. Meillä jos joku on, niin sotkua on yleensä jo omasta takaa tai lapset keksii jotain päätöntä, niin ei muut ees osais niitä kerätä. Yleensä annan leikkiä varsin vapaasti, että saan edes hetken jutella.

En tiedä erottaako Pekka tyttöjä ja poikia. Pojista yleensä puhuu, vaikka neitikin ois mukana. Värejä ainakaan ei tunne. En oo kyllä yhtään panostanu siihenkään asiaan. Kaikki oon puna!

Eilen illalla olin Swipe-kutsuilla tuttavan luona kahdestaan Iikan kanssa. Oli kyllä ihana ilta ja tuli tarpeeseen. Tänään kolmikolla oli hammaslääkärin tarkistus. Just ehdittiin kymmeneks. Illalla esikoisella alkoi pesisharjoitukset ja voi että toisia harmitti,kun eivät päässeet mukaan. Neitiä niiiin harmittaa, kun " aina toinen pääseee" . Kyllä hänkin aikanaan ja ollaan paljon enemmän kuskattu kuin esikoistsa ennen, mtta sellaistahan se on.

Onnittelut Hilulle ja Kerpulle tupakkalakkopäätöksistä! Toivottavasti päätökset pitää.

Lila. Hyvä, että hoitaja löytyi kuitenkin. Tosi ikävästi edellinen perui, mutta ihanaa, että asia vaikuttais nyt olevan hyvällä tolalla ja lääkäriasiakin selvisi.

Enkelille, Tomeralle ja muille väsyneille kovasti voimia! ja Enkelille voimia myös avun pyytämiseen.

Nyt tökkää. Parempi painua nukkumaan ennen kuin nukahtaa tähän istaalleen.

T@hti

Vierailija
25/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kestit pidettyä, kivaa oli. Mies ja poju oli uimahallissa sillä välin. 5 naista oli ja esittelijä, kaikki muut lapsettomia, jaksoivat antaumuksella perehtyä rintaliiviasioihin : ) , ite ostin yhdet imetysliivit, hyvä hyvä, en ois mitenkään jaksanut kaupungilta niitä lähteä metsästämään, sain vielä emännänlahjana alennusta.

Muutoin oli aika rasittava päivä, pikku-V ei nukkunut päiväuaia, mikä tosi rasittavaa, pelkään että taitaa jättää kotioloissa pian kokonaan päiväunet nukkumatta. Pari viimeistä yötä oon nukkunut huonosti, koko ajan tuntuu että synnytys lähestyy, huoh. jospa tässä nyt pari viikkoa kuitenkin menis vielä.

Nyt ei tietty väsytä taas, pakko koittaa kuitenkin mennä nukkumaan.

tiivii

Vierailija
26/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika itkeskelee isänsä sylissä, yritän olla kuuntelematta liikaa etten sorru neuvomaan miten poitsua kannattais sylissä pidellä...

Turvaistuing: Ida istuu Two way elitessä, istuu siinä tod.näk. syksyyn asti ja sit saa turvavyöistuimen (synttärilahjaksi ehkäpä?) ja poitsu siirtyy sit Idan vanhaan istuimeen.

Meil muuten Ida sai rota-tutkimuksessa ne ekat 3 rokotetta, eli on saanu neuvolassa vasta yhden rokotuksen...

Käytiin miehen vanhempien luona saunomassa, ihan kivaa oli, meni vaan tosi myöhäseen kotiintulo. Huomenna pääsen kaverin kanssa kaupungille, tosin pojan otan kyllä mukaan.

Enkeli ootko kokeillu kantoliinaa (eikö teillä ollu käytössä?) Minin kanssa ulkona, viihtyiskö siinä? Toivottavasti saatte kotipalvelusta apua, ja muutenkin et elämä vihdoin teillä helpottais.

Mulla on edelleen selkä jotenkin oudosti kipeä siitä kohtaa mihin epiduraali laitettiin, aina välillä tuntuu... sehän meni se puudutuksen laitto pieleen, ja jouduttiin sit seur.päivänä laittamaan veripaikka et johtuiskohan siitä? No täytyy kysäistä sit ku on jälkitarkastuksen aika. Päädyin siihen et laitetaan taas kuparikierukka, ja pidetään se sitten 5 vuoden ajan... mies ei halua lisää lapsia, mä taas haluaisin vaikka hetki sit olin sitä mieltä et ei enää ikinä. No sitähän ei voi tietää et saako enää lapsia vaikka mieskin muuttais mielensä, joten pitää olla onnellinen näistä maailman suloisimmista lapsista mitä meillä on :) Poikakin on niin ihana ku on ruvennu hymyilemään ja juttelee välillä et gyy, hyy. Lattialle jos laittaa poitsun mahalleen niin nostaa jo pään kunnolla pystyyn, niin et on kädetkin hetken aikaa suorana... siitä seuraa sit tietty se, et kierähtää vahingossa selälleen kun on tuo pää vielä niin painava :)

Varovasti sanon vielä että Ida on oppinut nukahtamaan iltaisin itse, maanantaista lähtien on iltanukutus ollut historiaa. Päiväunillekin on nukahtanut itse, tosin eilen ja tänään ei kyllä nukkunutkaan mut lepäili sängyssään... toivottavasti ei tämä " ääneen sanominen" nyt muuta tätä asiaa!

Poika juttelee isälleen, menen kattelemaan noita ihanuuksia vähän lähempää :)

Hyvää yötä,

Petra taas

Vierailija
27/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuolla on kaunista!!!!

Vihdoinkin täälläkin sellaisia maisemia kuin Saamuska lähetteli valokuvissa...

Sassa kokeili eilen luistelua :) Osas aika nopeesti tepsutella jäällä luistimet jalassa ilman tukea. Kaaduttuaan nousi jopa itse pystyyn!!! Olin kyllä yllättynyt että noin hyvin sujui. Onnistui pelaamaan palloakin mailalla, kaatumatta. Poitsu oli kans tän talven ekaa kertaa luistimilla, melkein näytti että ovat saman tasoisia ;-) Poitsu kuitenki 3v vanhempi...

Kyllä olis tänään tehnyt mieli mennä " jäähylle" töissä. Sinne se vaan tuppaa kuulumaan... Mut en menny. Hyvä minä. Tulee aatoksia että enkös mä voisi töissä tuprutella... Mut ei se ikinä pysy hanskassa, alkaa lipsua ja lipsua....

Huomenna olis kans töitä, täyspitkä päivä, 10-18.

Hei, jelppikää. Tuo Poitsu ei oikeesti syö oikeen mitään!!!! On siis aivan älyttömän ronkeli. Olen kokeillu varmaan kaikkea. Sitä et tekee eri ruokaa sille ku muille -> syö, mutta tuo toiminta on rassaavaa :( Sitä et syö samaa ku muut tai ei, muuta ei tuu -> ei syö mitään, ja mulla menee pinna siihenkin täysin. Sitä et pakotan edes maistamaan -> meinaa yökkää eikä syö vaikka istuttaisin tunnin... Tulee jo mieleen et kohta laitan sen puolipäiväseks hoitoon, syöttäköön ja vääntäköön joku muu nuo ruokailut. OIKEESTI, joka ruokailu on mulle tuskaa..... En jaksais.

Ayap, onpas Väkkärä tosiaan miehen mittainen :)

Sassa on vissiin 10cm lyhyempi ja 3-4kg kevyempi...

Hih, oliskin veikee näky kun viereen laitettais vielä mun kaverin elo-04 tyttö joka on Sassaa vastaavasti noin 10cm lyhyempi :)

Niin, se istuin-G. Sassalla on jo turvavyöistuin... Ei vissiin ihan painoraja ylity mut kyllä mun mielestä tuo vyö ainakin menee hyvästä kohdasta. Jalat oli meilläkin ihan solmussa silloin kun oli vielä selkä menosuuntaan, istuimena silloin HTS joka kallistettavissa, en muista nyt mallia. Joku Safety Baby? Sitä edellistä ei saanu laitettua naama menosuuntaan kun siitä puuttui vyönohjain. Ja tiedätte varmaan sen että naama menosuuntaan = ehdottomasti 3-piste vyö eikä 5-piste???

Jatu, hitsi sun täytys saada ittes kuntoon!!!!!!!!

No joo, jos menis tuon miehen kanssa jotain jutteleen.

Ai joo, meillä nyt uusi tv. 32" mikä lie LCD, tosi ohut... Muu olohuoneen kalustus näyttää taas jäävän jotenki uusimatta.... ARGH. Niinku piti kaikki uusia... Pöh.

Ei, nyt täytyy mennä. Jos tuo nyt mitään kuuleekaan ku tv huutaa :(

Mulle olis sopinu et oltais ilman koko vekotinta, ainaki olkkarissa.

Viikonloppuja kaikille :)

Kerppu