Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeen unohtaminen johtaa huonohin yöuniin ja karseaan seuraavaan päivään

Vierailija
17.05.2024 |

Olen nyt vuoden käyttänyt olantsapiinia 10 mg nukahtamislääkkeenä ja nukkunut oikein hyvin, puoli vuotta kokeiltiin muita nukahtamislääkkeitä tuloksetta. Sitä ennen lopulta nukuin vaan pari tuntia pätkissä öisin. Sain käytyä osa-aikatöissä, mutta kotona vaan itkin ja makasin sohvalla. Lopulta hakeuduin lääkäriin ja diagnooseina oli vaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Masennukseen otan Venlafaxin 150 mg, sitä olen käyttänyt puolitoista vuotta. Nukkumisen olen saanut lääkkeillä ihan hyväksi, mutta auta armias, jos unohtuu aamulla ottaa Venlafaxin. Seuraava yö menee niin, että odotan unta monta tuntia ja lopulta kun nukahdan, heräilen säpsähdellen. Viime yö meni noin ja nyt suorastaan pyörryttää, kun nousen touhuamaan kotitöitä. On aivan kummallinen olo päässä. Ihan kuin krapulassa olisi. Olenko nyt pilannut itseni lääkkeillä? Oli niin tuskainen olo, että aloitin lääkityksen kiitollisena siitä, että tuntemuksilleni löytyi syy. Voiko yhden lääkkeen unohdus vaikuttaa heti noin paljon vai kuvittelenko vaan? Olen nuo huonot yöunet yhdistänyt nimenomaan siihen, että Venlafaxin on unohtunut. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aamuvuorojen ekat päivät johtaa unihäiriöihin, unettomuuteen ja ahdistukseen. Ja syön illalla lääkkeitä masennukseen ja unettomuuteen, silti. Ennen iltavuoroja ei ole tuota ongelmaa.

Vierailija
2/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä toisen kehosta hei yhtään mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joskus aikomuksena vieroittua noista, se vaatii tarkkaa suunnitelmaa. Jos sen sijaan aiot popsia niitä hamaan tappiin, niin ei auta kuin pitää huoli siitä, että aivot saa päivittäisen annoksensa.

Vierailija
4/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi rajut lääkkeet. Otan osaa. Vielä olanzapiinistä noin iso annoskin. 

Vierailija
5/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on joskus aikomuksena vieroittua noista, se vaatii tarkkaa suunnitelmaa. Jos sen sijaan aiot popsia niitä hamaan tappiin, niin ei auta kuin pitää huoli siitä, että aivot saa päivittäisen annoksensa.

Etkö ymmärrä? Ihmistä ei ole olemassa. Ei ole mitään 

miksi ihmisen elämä menee pilalle? 

Vierailija
6/6 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä? Ihmistä ei ole olemassa. Ei ole mitään 

miksi ihmisen elämä menee pilalle? 

Nyt on kyllä sekavaa settiä. Vain otettu lääke auttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän