Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihon palautuminen laihduttamisen jälkeen

Vierailija
17.05.2024 |

Hei!

Olen laihduttanut 7 kg joulun jälkeen (eli melko hitaasti), mutta tuloksena on löysä vatsamakkara alavatsassa. Tunteeltaan se on ärsyttävämpi kuin isompi, mutta kiinteämpi maha. Onko kellään käynyt näin ja kauanko ihossa kesti palautua, jos palautui? Tähtään hitaasti vielä ainakin 10 kg pudotukseen, mutta löysä iho syö motivaatiota. 

Iältäni olen 35, mikäli se vaikuttaa ihon palautumiseen. Syön terveellisesti ja juon kollageenilisää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/5 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se palautuu. Muista rasvata mahaasi. Kuivaharjaus auttaa myös. Bio Oil on hyvä, suosittelen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho palautuu vielä tuossa iässä hyvin. Siinä voi kestää jopa 12 kk

Vierailija
4/5 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon palautuminen voi kestää 2-3 vuotttakin jos painonpudotus on iso... Erittäin harvoin tuon luokan pudotuksesta kuin sinulla jää mitään merkittävää roikkuvaa löysää nahkaa, se vaan kestää hetken että palautuu.

Itse olen laihduttanut yli 50 kg 40 v iän jälkeen,  ja ihme kyllä mulla ei ole juurikaan löysää nahkaa. Ei alavatsa sellainen ihan tiukka ole kuin nuorena, muttei siinä myöskään roiku mitään selkeää pussia tyhjää nahkaa kuin joskus kuvissa näkee. Välivaiheet oli kyllä hurjia silloin kun laihtuminen oli päällä. Käsivarsien ja reisien yläosat oli ekat missä huomasi, ne muuttui lähinnä pusseiksi lerpattavaa, ryppyistä tyhjää nahkaa. Maha alkoi sitten myöhemmin tyhjentyä, ja koska mulla oli ollut iso, häpyalueen päällä roikkunut riippumaha, siitähän jäi sitten nopeasti laihduttaessa sellainen ryppyinen nahkapussi. Mutta se tosiaan on ajan kanssa palautunut ihan hyvin. Tiedän että olen onnekas, että kaikilla ei tosiaan 50 kilosta palaudu enää, mutta olen tyytyväinen etten alkanut panikoimaan silloin kun näytti että jää reisi- ja käsivarsiheltat ja mahapussi roikkumaan reisillä kun istuu.

Vierailija
5/5 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kärsivällisyyttä tarvitaan pitkään laihdutusprosessiin ja palautumiseen. Älä vaan nyt ala luovuttamaan. Olet laihtunut ja ehkä kevyempi olokin on alussa outo, mutta siihen tottuu. Iso urakka on sitten laihdutetussa painossa pysyminen vaikka lopun ikää. Uiminen on muuten tehokas koko vartalon kiinteytyskeino. Sitäkin säännöllisesti niin usein, kun vaan jaksaa. Luin joskus jonkun jutun, että pelkkä veden alla oleskelu kiinteyttää veden paineen ansiosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi