Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivät: kestätkö hellettä?

Vierailija
17.05.2024 |

Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa kehon lämmönsäätelyyn. Itselläni kuuma ilma vie kaikki voimat. Miten te muut voitte?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä, mutta toisaalta en ole koskaan kestänyt nuorempanakaan, diagnoosi tuli vaille nelikymppisenä.

Vierailija
2/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kestänyt. Dg 31-vuotiaana. En pysty myöskään saunomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole koskaan tykännyt helteistä. Vajaatoiminta todettu 28-vuotiaana. Ei vain auta kuin kestää. Saunoa pystyn.

Vierailija
4/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä, etenkin yöt on yhtä tuskaa helteellä. Nyt kun on lääke käytössä, pystyy jo saunomaan. 

Vierailija
6/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä syy, koska menetän voimani kun lämpötila nousee. En muista koska olisi otettu labroja, ehkä viisi vuotta sitten. Mitä pitäisi tutkia?

Vierailija
7/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut kilpparin vajaatoimintaa yli 30vuotta. Lämmönsäätely ei pelaa eli kärsin helteistä, sauna on ihan liikaa. Hyvää luettavaa sairaudesta löytyy kilpirauhasyhdistyksrn sivuilta. Kannattaa myös tilata yhdistyksen lehti, paljon hyvää tietoa. Halpa lehti. 

Vierailija
8/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän lääkitystä helteiden alkaessa. Se auttaa. 

Vierailija
9/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vajaatoimintaa helteiden sietäminen oli hirveää. Nykyään taas on aina kylmä.

Vierailija
10/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on annettu ohjeeksi ottaa vähemmän lääkettä kesällä kuin talvella. 

Vierailija
11/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun sain diagnoosia, tapasin viihtyä helteilläkin villatakissa. Palelsi kesät-talvet. Nyt on tukalaa.

Vierailija
12/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vajaatoimintaa helteiden sietäminen oli hirveää. Nykyään taas on aina kylmä.

Sulla ei ole lääkitys kohdillaan?

Vierailija
13/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun sain diagnoosia, tapasin viihtyä helteilläkin villatakissa. Palelsi kesät-talvet. Nyt on tukalaa.

Auttaisiko, jos pienennät annostusta helteillä? 

Vierailija
14/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole tiennyt, että annostusta pitäisi pienentää helteillä. Paljonko te olette pienentäneet? Mulla menee viitenä päivänä 100 mikrog ja kahtena päivänä 125 mikrog.

Vierailija
15/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässä syy, koska menetän voimani kun lämpötila nousee. En muista koska olisi otettu labroja, ehkä viisi vuotta sitten. Mitä pitäisi tutkia?

Voi olla vaan matala verenpaine. Kuumuus laskee sitä vielä lisää.

Vierailija
16/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addisoni taudissa sama oire.

Vierailija
17/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä. Toisaalta lääkitys helpottaa oloa muullakin tavoin kuin lämmönsäätelyn suhteen. Lääkkeen vähentäminen voi pahentaa väsymystä ja aivosumua.

Vierailija
18/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään helteestä, koska silloin ei ole kylmä. Muulloin minulla on aina kylmä. Tosin tyroksiinilääkitystä ei ole vielä aloitettu, joten minulla ei ole kokemusta siitä miten se vaikuttaa.

Vierailija
19/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole tiennyt, että annostusta pitäisi pienentää helteillä. Paljonko te olette pienentäneet? Mulla menee viitenä päivänä 100 mikrog ja kahtena päivänä 125 mikrog.

Mulle lääkäri sanoi, että kesällä voi pienentää sitä lääkitystä olotilan mukaan. Näin teen nyt kesäisin ja vähennän 30- 50 mikrogrammaa, mutta minun annostus päivässä on jopa 250 mikrogrammaa, joten on varaa vähentää. Kysyisin tätä asiaa omalta lääkäriltä, koska sulla on ihan erit annostukset. 

Vierailija
20/68 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä. Toisaalta lääkitys helpottaa oloa muullakin tavoin kuin lämmönsäätelyn suhteen. Lääkkeen vähentäminen voi pahentaa väsymystä ja aivosumua.

Ei ole koskaan tullut väsynystä ja aivosumua vaan ihan selvästi kroppa tarvitsee vähemmän sitä lääkitystä kesäisin ja sen mukaan olen mennyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän