//MAALISmasut ja taas on perjantai//
Kommentit (35)
Miten ihmeessä nää viikot menee näin nopeesti?!?!
Meillä tässä vanhempien lappis hoidossa... se on kyl ihanan rauhallinen ja sellainen " vanhus" alkaa jo olla. Mut kun se paukuttaa tolla hännällä kokoajan johonki ja kamala tumahdus aina kuuluu... Pojat nukkumassa ja sata kertaa oon ollu varma et kohta ne herää. Mutta onneks ei :)
Mein oma hauveli on tietty ihan mustis nyt, äkkiä änkes isännän kainaloon, ettei vaan toinen kerkee sinne rapsutettavaksi :)
Kavereita nuo koirat siis on, ihan ylimpiä ystävyskiä ja mökillä kirmaavat yhdessä jokapaikkaan... mut tässä meillä tuo mein oma koira vähän heittäytyy mustasukkaiseksi ja sellaiseksi " reppanaksi" .
Käytiin aamulla kaupassa kävellen koko perheen voimin. Kylläpäs tuuli kovasti! Oli tarkoitus mennä luistelemaan heti aamusta, mutta johan tuo tuuli olis vieny mein pojan mennessään :(
Eli siirrettiin iltapäivälle se reissu... jos vähän tuuli laantuisi. Luntakin tulee taivaan täydeltä täällä...
Siitä repivästä kivusta oli ollut puhetta, liityn joukkoonne!!! Siis kävellessä alkaa pissittää ihan kamalasti ja alamahaa koskee... ihan kuin joku survois sinne sukkapuikkoa tms. Koskee siis ihan oikeesti! Mutta se loppuu suht nopeesti kun istahtaa ja huilaa...
Neuvolassa viimeksi vähän siitä valittelin ja sanoi se neuvolatäti että todennäköisesti jotain " puristuskipua" siis että jotain siellä jää puristuksiin tms. Ei ollut mitenkään huolissaan asiasta. Että ei muuta kun tässä sitten vaan kärsitään siitä...
Ihana kuulla duppiksen hyviä uutisia!!! Niin se vaan maasta pienikin ponnistaa... Päivä päivältä se pikkumies vaan kasvaa ja vahvistuu!!! :)
Tapille: Noista neuvoista... niitä varmaan satelee alkuunsa ja mitä ihmeellisempiä. No, meillä esikoinen oli niin helppo ettei tuo oma äiti päässy juurikaan neuvomaan (siis yritti se kyllä....) mut sitten kakkosen synnyttyä kun olikin vaativampi lapsi.. itki paljon ja maha vaivasi...nukkui huonosti jos alkuun ollenkaan... niin pikkase tympäs oman äidin suhtautuminen asiaan. Itse meinaa olen ollut koliikki lapsi ym. ja äiti vaan riemulla tokas, että just tollanen olit itekkin, että nyt sitte tiiät (=siitäs saat kun olit ite vaikee vauva ) :(
Anoppi meillä ei IKINÄ ole puuttunut kasvatukseen tai neuvonut turhia!
Mummo sanoi aina kun meillä kuopus itki, että tulee pojalle vahvat keuhkot... siis ennen vissiin tahallaan huudatettu, että tulisi sitten vahvakeuhkoisia lapsia :/ No, vähän toinen meininki nykyään... onneksi... ja eipä tuolla esikoisella keuhkoissa ole mitään vikaa, vaikka ei itkenyt vauvana juuri ollenkaan. Päinvastoin... pirun vahvakeuhkoinen poika ;)
Mutta nyt mies tuossa koittaa vissiin koneelle pyrkiä. Pitänee olla kiltti ja päästää :)
t. K@tju
Pikaisesti ilmoittautuu hän...
Yrtin lukea kaikki maanantain jälkeen kirjoitetut viestit,mut eipä niistä paljon päähän jäänyt faktaa... :)
Joku kertoi kuvotuksen palanneen. Sama täällä,ollut jo jonkin aikaa. Lisänä kipulääkkeiden pahentama ummetus,niin usein käy pienenkin aterian jälkeen niin että samantien tulee osa takaisin ylös. Nyt lisääntynyt myös nuo yli tunti aterian jälkeen oksentamiset,joista en juurikaan ole kärsinyt alkuaikoina.
Miehen sairaus meni sitten niin rankaksi että maanatai-illan lääkäri kirjoitti saikkua kolme päivää alkuun ja se makasi kotona siis vielä eilisenkin. Mulle flunssa alkoi oireilla toissapäivänä,mut kuumetta ei ole noussut. Ummetus oli tosi paha ja siksi kokoajan ahkytti ja oksetti kun maha ihan täpötäynnä. Otin sitten aamulla lääkettä ummetukseen lääkärin ohjeen mukaan ja nyt on sitten juostu 15min välein kiireisellä p***kalla ja äsken tuli välipala silti ylös vaik masun saikin toimimaan.
Joku taas kyseli kirjoitteleeko kukaan muihin keskustelupalstoihin... Mulla on täällä toinenkin vakioketju:enskattaret ja sit yhtä epäaktiivisen aktiivisesti käyn helistimen sivuilla Kerava,Tuusula,Järvenpään- nipussa, Kolmekymppisten nipussa ja vielä maaliskuistenkin nipussa. Nyt on vaan niin et aina joku nippu/pino jää hiukan niukemmalle huomiolle,ei sitä kaikkiin jaksa samalla tavalla keskittyä.
Helistimessä oli nyt keskustelua kakasikielisyydestä ihan omana nippunaan ja siihen oli kiva tutustua ja kirjoittaa itsekin kun meillähän tulee olemaan lapsella kaksi äidinkiletä,suomi ja ruotsi.
Meille tuotiin juuri äsken muuttolaatikoita nippu tuohon eteiseen,niihin pitäisi tänään pakata astiat ja muu hajoava tavara ja sit jätesäkkeihin käyttövaatteet ja muu pehmeä pakollinen tavara. Loput voidaan hakea pikkuerissä sitten ens viikon aikana kun mies täällä suunnalla kuitenkin töiden takia päivittäin ajelee.
Ajattelin vaan ekaksi lukea nää jutut ja sit hypätä lähikauppaan ja ostaa kunnon köntti lihaa ja laittaa se palasina uuniin muhimaan. On sitten huomiselle kypsä paisti valmiina muuttoporukalle. Ei tarvi kuin sitten lisiä kerma lämmityksen yhteydessä ja keittää potut.
En siis varmaan viikonloppuna ole keskusteluissa taas mukana kun on tuo muutto ja siitä palautuminen sunnuntaina. Muuton yhteydessä meille piti tulla uusi tietokone, et tätä vanhaa romua ei enää uuteen kotiin roudattaisi,mut ei ainakaan vielä olla ostettu mitään. Saas nähdä siis koska edes saadaan uuteen paikkaan kone ja yhteys(pelkkä yhteys tulisi kaapelia pitkin päivässä).
Hauskat viikonloput kaikille!
Masumamma 32+5
Meillä on kasvu hienoa ja mallikaasti keskikäyrällä. Tänään olin äitipolilla kohdunsuun tilanteen tarkistamisesksi ja kaikki oli hyvin.
Levolla on palautunut se sisäsuun aukeneminenkin.
Saatiin painoarvioksi 2kg500+risat.
Paineet on mulla alkaneet hieman taas nousta, mutta pissassa ei ollut mitään, eli sitäkin tarkkailaan nyt enää neuvolapohjalta.
Ihanaa oli saada näin hyviä uutisia!
tityli:
Mullakin tuplat jotui sinivaloon ja sitten myöhemmin vielä lastenklinikan teholle verenvaihtoon! Se oli kauheeta kun joutu olemaan osastolla yksin ilman lapsia ja kaikilla muilla oli pienet siinä vierihoidossa.
Meillä tuplat oli hyvän kokoisia 38+3 viikolla synty ja painot 2755g ja 2905g. Eli ei kai meillä ainakaan ennenaikasuudesta johtuvaa.
Jotain puhetta on ollut ABO-immunisaatiosta, jonka takia nyt tämä seuraavaksin tulokas tarkastetaan heti synnyttyään, ja multa mittaillaan kolmas kerta raskauden aikana vasta-aineita ensi viiikolla.
Nyt lähden lepäilemään, kun vielä ehtii...
t.raikku&outokumpu34+4
Täällä on ollu kauhea päivä, ja siksi en viitsi kauaa koneella istua. Koko päivän on särkenyt alavatsa ja selkä ja reisien sisäpuoli. Tosi kamalasti supistaa ja särkee. Ihan alkaa jännittää onko se lähtö pian edessä oikeasti. Joku oli poikennutkin kertomaan, että vauvan kannattais pysyä sisällä rv 36 asti..sitä minäkin toivon! Toivottavasti on vaan turha pelko.
Meillä koneen näyttö myös vilkkuu sinisenä ja vihreänä, joten taitaapi mennä rikki. Jos en siis koneelle pääse lähiaikoina, niin voi olla vain konekin rikki, että välttämättä en ole synnärillä :)
Duppiksellle paljon onnea! Ihanaa kuulla pojan kasvavan noin komeaa vauhtia!
Caius ja ilona 34+4
Älä nyt konetta riko, kun rupes jännittämään sun puolesta :).
Yritähän nyt levätä ja pitää koivet ristissä, vaikka hyvät viikothan sulla onneksi jo on!
Taas perjantai, jipii! Viikonloppuohjelmaakin on, huomenna mennään parin likkakaverin kans syömään ja juhlistaan mun ens viikolla olevia synttäreitä, syömisen jälkeen olis tarkoitus mennä vähä kaupungille ja johonkin kivaan baariin istuskeleen. Ei mitään riehakasta tiedossa kun kaks kolmesta on raskaana! Mutta kiva mennä katseleen ihmisiä ja menoa, vaikkei itse voikaan täysillä bailata! :) Sunnuntaina olis sitten Tupperikutsut ja sukulaispojan nimpparit, ihan kiva nähdä sukulaisiakin!
Eilen oli se perhevalmennus, oli ihan leppoisa tilaisuus. Meitä oli 4 pariskuntaa ja sitten pari tätiä puhumassa vauvaperheen arjesta ja vastailemassa kysymyksiin. Pari tuntia siinä vierähti ihan kevyesti, oli kiva tavata samassa tilanteessa olevia pariskuntia.
Tänään olin pitkästä aikaa hierojalla, kyllä teki hyvää! Tuli käytyä kaupungillakin, löysin kirpparilta hyviä vauvanvaatteita, ostin bodyn, potkupuvun, paidan ja housut ja tais siinä olla jotain muutakin... otin 60-70 senttisiä. Ne makso 1.5-2 euroa kpl ja osa oli kuin uusia! Vielä on monta kirpparia kiertämättä...
Pitäis mennä laittaan ruokaa... ei nappaa, jos menis päikkäreille ensin. :)
Kiva kuulla että Duppiksen poju kasvaa noin hyvin!
Mukavaa viikonloppua kaikille Maaliksille,
Despelote, rv 32+5
Täällä taas. Ja kovasti sitä LEANNAa kaipailen!! Huhuu, missä sä ooooo-oooottt?????
Laitoin pottulootan uuniin ja pohdin meniskö päikkäreille. Meinaa flunssa viedä voiton ihan tosissaan. Ei taho, ei taho!!
Niin, Tappi pelkäs mun unissakävelykykyjä.. Ei niitä oo. Mä en pääse kävelemään edes hereillä ollessani kohta enää mitenkään niin en kyllä unissanikaan. ;) Ja onneks tuo mies on valppaana ja koko ajan hoivaamassa ja vahtaamassa, että kaikki on hyvin. :)
Piru sentään, kun menin tökkimään sormeani neulalla. Siinä sellai punanen piste oli ja minä sitä vähän vaan tutkin ja tökkäsin ja vuosi sitten yli vartin ko seula. Sitten tyrehtyi vähän, mut kovasti tykkää aueta ja vuotaa. Äskön pyyhin veritippoja keittiön kaakeleista. Miten lie sinne sitä jo saanu.. :( Sählä..
Tässä ois ollut lapsiviikonloppu eli kaikkien ois pitänyt olla kotona ja kovasti ooteltiin. Yks soitti, että on sairaana ja toinen soitti, että haluaa olla kavereidensa kanssa. MIKSI nuo tenavat kasvaa niin äkkiä?? (Tuohon Leanna vois vastata.. :D) Onneks on tuo kuopus kuitenkin kotona. Oisin hätää kärsimässä jo, jos hänkin ois johonkin keksinyt haluata mennä. Iskän kanssa pelaavat kovasti lautapelejä jo kolmatta tuntia. :)
Nyt tuli tää mun dementiavaihe enkä taas muista mitään mitä piti kirjottaa..
Paitsi TAPILLE, että Älä välitä, mun äiti on tollanen ollut kohta 30v. ja sen takia kait me ei toisiamme paljon nähdäkään. Joka kerta, kun nähdään niin siitä tulee sota. Minä kun en ole koskaan kyseenalaistanut hänen valintojaan elämässään, mutta hänellä on joku pakottava tarve kyseenalaistaa kaikki mun tekemiset ja tällä luonteella sitä ei kuunnella! :D
Papu ja Hermanni 33 pokspoks, vieläkin
Ensinnäkin Caius..koitahan päästä jotenkin kertomaan kuulumisia, toivotaan ettei vielä synny ja toivotaan ettei se kone levahda ;)
Tuo sun kuvailemas kuullostaa kyllä kovin kovin tutulta ja jos ne ei illan mittaa lopu niin mahtaa olla lähtö edessä, ainakin tarkistuttamaan tilanne! ..just ko ne sun estolääkkeet loppui :/..
Mites Leannan polireissu meni?
Mulla on tosi outo olo kans ollut nyt tässä iltapäivän, koko ajan supistaa sillain tympeesti ja kun ennenkin on tässä tilassa ollut niin tunnistaa ettei ne ole sellaisia " oikeita" supistuksia mutta mitä ihmettä tämä on? Mulla oli yöllä se " mahatauti" -olo ja tänään ollut sellainen olo että flunssa tulee ja palelee ja ois niinku kuumetta, johtuukohan tuo supistelu ja mahakipu sitten siitä ettei ole ihan kunnossa noin muuten ja nyt sitten ottaa voimille pienikin liikkuminen ja heti masu menee kovaksi ja kipeäksi..en tiedä mut tosi omituinen on..
no nyt kävin tässä välillä keittiössä mutkan eikä muka niiiiiin pahalta tuntunutkaan, olikohan tuo sitten tuossa tuo olo.. täytynee vain jäädä seurailemaan! ..helpottikohan tuo noin helpolla kun kävi täällä valittamassa ;)..olis pitänyt tulla aiemmin..
-S
Olihan kauppareissu. Pakko oli istahtaa lepäämään siihen kassan pakkaustasolle. Pikkasen se myyjä katseli ihmeissään, mutta supisteli ja vatsaa koski niin pirukseen. Nyt onkin sitten särkenyt yhtäjaksoisesti siitä asti, istuminen kovalla tuolilla aiheuttaa painetta tonne persauksiin asti. Onneks mies on tulossa kotiin, se saa kyllä hoitaa tänään noi mukelot, lasten serkkukin on tulossa yökylään, ihanaa kun tulee, eikä siitä enää vaivaa ole. Pänvastoin meidän lapsetkin rauhoittuu, eikä kokoaikaa kinastele keskenään.
Caius: nyt jalat ristiin sinne viikolle 36 asti ;)
-m-
Pistäkää nyt ihmeessä ne koivet ristiin! Mä lähden kohta hankkimaa lepositeitä jostain ja tuun vääntämää teitit pakkolepoo punkan pohjalle! Ette varpilla jätä mua ainokaiseks joka jumittaa maaliskuulle asti!
( . ) Yyh, siitä asti kun tulin kaupalta - tassutin sinne potkurin kanssa ihan hissuksee - on masu tuntunu oudolta. Ei siihen oikeestaa satu, eikä supista, ei ainakaan kovetu mitenkää..mutta silti se tuntuu jotenki pahalta. Puksu liikkuu tosi vähän (liekö tila käymässä vähiin) verraten muutaman päivän takasiin, mutta kyllä se selkeesti liikkuu ja väliin oikein kunnolla potkasee.
Jatkuva jano ja sellanen..vähän paha olo. Syöny oon ja juonukin tarpeeks, mutta silti on sellanen yökkö olo. Toivottavasti tää ei enteile mitään mahatautia :(
Pitäs mennä tonne tuuleen ja tuiskuun kattomaan tartteeko vähän kolailla suurempia lumia pois. Mies tulee varmaan taas tosi myöhään kun joutuu traktorin kans lumitöihin vielä navettatöiden jälkeen, joten se ei takuulla jaksa enää täällä lumitöitä tehdä..ja tätä menoa aamulla tota lunta on taas hirmusti jos nyt ei mitään tee.
Taptap..tylsistyy
Luin todella pikaisesti tämän päivän viestit läpi. Ensiksikin Duppikselle: ihanaa, että poika on kasvanut noin hienosti! Ei puutu enää painosta paljoa jotta saatte palleron kotiin :)
Omaa napaa: Soitin eilen illalla Naistenklinikalle kun on tiistaista saakka ollut tuskainen alaselkäsärky. Sanoivat, että ottaa illalla Panadolia ja sitten aamulla näytille.
Tänään sitten ajelin äitipolin päivystykseen ja kyllähän siellä hyvin hoidetaan. Verenkuva, sydänkäyrä, virtsanäyte olivat ok. Ei ultrattu kun olen menossa kumminkin reilun viikon päästä tämän perätilan vuoksi uudelleen...
Diagnoosi oli noidannuoli! Sain Panacod-reseptin ja lääkäri sanoi, että kaksi päivää kunnon kuuri päälle ja sen jälkeen tarpeen mukaan. Eikä sitten ajella autoa kun ovat kolmiolääke. Että näin. Saattaa kuulemma pahentua vielä kun vauvalle tulee painoa ja jotkut joutuvat olemaan loppuviikot vuodelevossa jos menee jalat alta. Kuulostaa hyvältä :(
Mennään nyt päivä ja viikko kerrallaan ja syödään nappia jos särky yltyy.
Minulla on kerran ollut noidannuoli muttei raskauden aikana. Silloin meni varoittamatta jalat alta ja makasin muutaman päivän lääkehuuruissa kotona. No, näillä eväillä mennään.
Zeldatar 33+6
Pikkasen on ollut raskas viikko.Kamoja ollaan siirelty eka omal autol ja sitten tänään tuli sellanen hervoton " rekka" , missä kaikki meidän kamat vaikuttivat niin pieniltä...mihinköhän ne kaikki kamat hävis kun asunto oli ainaskin ihan täys?
Muuttokundeil oli ainaskin hyvä huumorin taju, kun mun serkku heitti koko ajan ihan posketonta läppää siin kantamisen ohella.Pakko oli serkkupoika pyytää avux kun enhän mää voi kantaa mitään, ja kun se piip piip ukko on siel kaukana vaan rannal makoilemas,tai jotain.
Petriina69 ja muut jotka laitoitte niitä kanapasta-ohjeita, niin kiitos tosi paljon.Herkullisilta vaikuttivat, ja nyt voinkin sitten testailla monila uusilla tavoilla valmistaa tuota kana-pastaa.
Tänään en kyl koske yhteenkään muuttolaatikkoon,vaan venaan kiltisti huomiseen.Tiistaina tulevat meinaan hakemaan ne lootat pois joten aikast nopeeta on pakko saada ne tyhjix.Eikä niitä oo kuin vain 50kpl.
Mun poikakin pelästytti mut eilen illalla kun otti ja rupes oksentaan.Aamul oli vähän kuumettakin, mut sitten kun hain papan luota hoidosta niin oli tas oma ittensä.Kuiteskin pelkään koko ajan et reppana on saanut sen kauheen vatsataudin mikä jyllää täällä tällä hetkellä.Se on kuulkaas kivaa herätä yöllä siihen kun on melkein oksennukset pään päällä.Ja nyt pesekone saa mekastaa moneen otteeseen et saa kaikki ne yölliset oksennuksen rikastuttamat petivaatteet pestyä.
Pikkanen on nyt saanut nukkua mun vieressä, kun ukko on ollut poissa,mut mitenkäs sit taas käy kun paikka pitäis luovuttaa isälle monen nukutun yön jälkeen????
No me täällä lumimyrskyn suojissa ootetaan et ihme tapahtuis ja aamul olis kaikki kamat paikillaan ja laatikot oven vieres nätis pinois.
Hyvää viikonloppua vaan kaikille.
Hanan ja pulla, huomenna pox pox pox
Et sä yksin jää maaliskuussa, kyllä mä oon täällä maaliskuussa ja jos huonosti käy niin huhtikuussakin... Kun ei nuo supistelut mulla aukase paikkoja, ne vaan haluu kiusata mua!
Papu,en oo yhtään viisaampi,miksi lapset kasvaa(liian)nopeasti=/
Mutta sen tiedän että nauttia pitäis niin kauan kun pieniä ovat(vaikka välillä onki vaikeeta)
Jospa päivät/viikot kuluis vastasyntyneen kanssa yhtä verkkaisesti kun nyt jolloin masussa vielä majailee...
Polilla siis olin ja eka hetki istua tässä sitten aamutuiman.
Kohdunsuu oli nyt auennut sen sormen verran(viimeksi viikko sitten vielä kiinni)Kaula ei kuitenkaan lyhentynyt enempää,mikä on hyvä.Kuitenkin hyvin pehmeä jo.2kg(tai 1800g)saivat painoarviota(nyt siis rv 32 tasan)
eli sillä lupailevat noin 3,5kg jos menee laskettuun.Käskivät ottaa niin rauhallisesti kuin suinkaan mahdollista viikolle 34 asti.Sitten eivät enää pidättele jos vauva tullakseen(eli näin sanottiin tänään että viikko 34 olis raja)Mutta kyllä toivon että maaliskuun puolelle pääsen kuitenkin.
Supistuksia ei nyt tänään ole ollut eikä käyräänkään ainuttakaan piirtynyt,hyvä!Uskokaa vaan että nyt olen pari viikkoa varpaillani ja vahtaan supistuksia ja sitten rv 34 jälkeen ihmettelen ettei mitään tapahdu ja mennään reippasti yli=)!!
Mutta nyt päivän rasitus käy päälle ja painun pehkuihin.Huomenna on KOULUPÄIVÄ,eli aamulla ei nukutakkaan.Jotain vapaapäivää tekevät takaisin jo etukäteen...Täällä suunnalla ainakin joka koulussa.
Hyvät yöt ja kauniit unet!!
on niin kauheen kuulosia että mä taidan sittenki peruuttaa tän tilauksen..voiko tän lähtettää ilman postimaksuja takas sinne mistä tulikin? Noin niinku het kun kiinni sen saan - meneekö pikana vai tavan postissa?
Ei vaiskaa...ihana lukea mitä mahdollisesti on muutaman vuoden päästä edessä :D Alanki jo nyt venyttää pinnaa..ihan vaan varuiks. Onneks mulla on lehmän hermot..(ammattisairaus).
Tääl on ihan kauhee tuuli ja lumipyry..tai siis ei se musta niin kauhee ole kun ei tarvi mihkä mennä mutta periaatteessa. kävin koiran kanssa parin km:n tepsutuksella ->koira näytti jäätyneeltä eikä hihnakaan enää taipunu kotona..mulla roikku jääpuikkoja hupusta :) mahto olla näky. Lappalainen makaa tarhassa..ei sitäkään enää näy, musta piste valkeen kerroksen keskellä kertoo missä on kuono. Huvittavaa..siitäkin huolimatta aion ottaa potkurin ja köpöttää kilsan päähän käymään kaupalla. Jahka tästä jaksan.
MUTSI osaa olla raivostuttava kun sille päälle sattuu..siskon lapsosta kun se ei päässy hoivaamaan tarpeeks, kun matkaa siskolle on vajaa 500km, niin nyt se mokoma varmaan tunkee het tänne (matkaa reteet 10km).
Ihan satavarmasti tuun jossain välissä sanomaan tosi pahasti..siskokin muistaakseni näpäytti joskus kun mutsi valitti mm. että lasta kannatellessa pitää AINA olla pieni littana tyyny käsivarrella - ei se millään sitä perustellu, mutta kun aina on ollu niin. uuh, tästä voi tulla painajainen..ellei sinne pikkunuppiin mene vihjailut perille - mulla kun on usein tapana ensin vähän vihjata, sitten sanoa suoremmin ja jos ei vieläkään mene jakeluun niin sitten nasahtaa pahasti (siis sanallisesti).
Hmm..jos mä nyt tassutan vielä kaupallekin..niin saankohan ostaa yhen pullan *räpsyttää ripsiä* yhen vaan, ihan pienen :) ääh, ostan niitä appelsiineja lisää..ne loppu jo.
Taptap menee nyt taas hetkeks pois