//MAALISmasut ja taas on perjantai//
Kommentit (35)
Heräsin kolinaan ja paukkeeseen seiskan pintaan ja ajattelin pojan jo heränneen. Sitten ihmettelin, kun itkuhälyttimestä ei kuulunut mitään. Vain kovimpiin kolinoihin reagoi hetken. Kävin jo pojan oven takana kuuntelemassa, että onko lapsonen hereillä vai ei. No, ei ollut. Kolina tulee naapurista. Mitähän se siellä tpuhuaa? Kerrankin kun olis saanu nukkua pidempään. Nyt ei enää nukuta, vaikka kolina taisi loppua, tai ainakin vähetä.
Hoh hoijaa. Kahvinkeittoon on lähdettävä. Eihän tästä muuten tuu taas yhtään mitään. Kirjoittaminenkin takkuaa. Sormet taitaa vielä nukkua.
rimma 33+2
Leanna täällä jo aikaisin aamukahvilla ollut :) Eipä siinä, itsekkin kyllä ollut jo hereillä tosi aikaisin, oikeestaan koko yö meni vähän tuossa kukkuessa ja valvoessa.. Oli jotenkin huono olo ja masukki mylläsi ja kipeästi puski tuonne aivan alas, kohdun alaosassa tuntui erittäin inhottavalta. Ja sellainen " mahatauti" olo oli mutta ei kait sitä sitten tullut, en tiedä mikä oli.
Duppis: Hienoa :) Vielä 500g niin sitten on pojalla jo se tärkeä 2500g koossa ja varmaan se tulee nopeesti kun nyt noin lähtenyt tuo paino nousemaan! Toivottavasti voisivat pian leikata ja pääsisitte toipumaan ja kotiinkin joskus.. Onko leikkaus ajankohtaa vielä suunniteltu sen tarkemmin, odottaako ne tuon 500g vielä painoa? Mites se pään kasvu nyt?
Täällä tullut lunta aikalailla, yöllä aura-auto pariinkin kertaan tuon tien sahasi. Ihanaa jotenkin kun nyt vähän sitten lauhtunut (aika paljonkin) ja ulkona on aivan mahtava keli..jaksais vielä lähteä muksujen kans tuonne ulos tässä aamusta. Mulla vaan ei ole kunnon toppahousuja, kaikki jää niin hassusti tuohon mahan alle tai sit ei mene kiinni, en ole viitsinyt ostaa isompia kun tuo alkutalvi oli vähän sitä mitä oli...Jos jotain keksis.
Jaahas taas viikot poksuu mullakin :)
sinna rv34
..tietääkö kukaan, jos nyt alkais syntymään niin vieläkö ne laittais jotain estolääkettä tms.? Neuvolasta kun sanoi että sitten saa syntyä kun rv34 on täysi.. ei tämä nyt ole täältä syntymässä mutta tuli vain mieleen :)
-S
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9316375&p=5&tmode=1&smode…
Tungetaan tähän väliin vaihteeks.. Nostetaan sit myöhemmin taas..
On muuten kovasti poikafiiliksiä ja lupailuja meillä tuolla.. Siis noista vähistä poikia enempi, ko tyttöjä.
Ihanaa, kun on viikonloppu! Tää oli niinkö sit vika aamu, johon pitää herätä kellon kanssa. Siis pariin päivään.. Innolla ootan tot lasten talvilomaa. Mä sit inhoan nykyisin heräämistä! Siis sen haluais tehdä ihan omaa tahtia eli nukkua sitten vaikka kymmeneen, jos vaan nukuttaa. Mutta ei, kun meillä pitää kaikki koulut ja eskarit alkaa jo aamusta. :(
Illalla menin heti klo22 nukkumaan ja heräsin kahden aikaan itkuhuutooni, kun mies mua kaksin käsin piteli kiinni, etten vedä sitä turpaan huitoessani. Olin nähnyt taas vähän unia.. Sillä oli joku toinen nainen ja mä siitä raivoissani heittelin tavaroita siinä unessa ikkunasta ulos. Oli siinä sitten miehellä pieni homma saada mut rauhottumaan. Kun se mein kotikin siinä unessa oli niinkö tää mein koti ja tavaratkin samoissa paikoissa niin oli turhan todellinen. Mut onneks ei noita toisia naisia ole (eikä tule!) niin ei tarvi siitä murehtia.
Sin-na kyseli siitä estolääkityksestä. Mulle sanoivat sairaalassa vikassa kontrollissa, että JOS meinaa syntyä ennen vkoa 36 niin kyllä vielä estoa laitetaan. En kyllä ymmärrä miksi.. Kun se nyt ei varmaan se kaks viikkoa enää maata kaada, siis että lapsi kyllä varmasti pärjäis jo hyvinkin. Mut tämä mamma siis ainakin toivoo, että siihen ei tarvitse mennä. Mulla kuitenkin kotona mukavampaa ko sairaalassa pötköttely.
Nyt aamupalalle. :)
Papu ja Hermanni 33 *pokspoks*
Ihana kun on perjantai! Kelikin on loistava. Pitäis lähteä ulkoilemaan, mutta mullakin sama vaiva kuin K@tjulla, eli pissittää kun liikkuu ja sitten mulla on vielä päälle sama vaiva kuon masulilla ja rimmalla eli tuo repivä kipu, joten tuo ulkoilu ei ole mitään herkkua enää.
Eilinen kaupunki reissu otti koville, kaupungissa tuntui, että kohta pyörtyy jos ei saa jalkoja ylös, kuitenkin jotenkin päästiin kotiin. Lantio tuli tosi kipeeksi tuosta reissusta ja supistelujakin tuli aika mukavasti, ei onneksi kovin kipeitä. Ei kai sitä enää voi edes kaupungilla käydä.
Tulipas taas valitusvirsi, aina mä vaan valitan vaivoja, vaikka omalla tavalla nautin tästä odotuksesta ja tiitiäisen vatsassa myllertämisestä. Tiitiäisellä oli koko eilisillan hikka, onneksi se ei tunnu vaavista samalle kuin aikuisesta.
Duppis: Onpas poika kasvanut, onneksi olkoon 2kg täyttymisestä! Muutenkin pojan vointi kuulostaa hienolta!
Kun muut on herkkulakossa, niin minä ostin markkinoilta hirveen säkin namia :).
möhkis ja tiitiäinen 32+0
Ihan ekana..
TAPPI: Eka siis käynnistettiin MUN OMASTA HALUSTA :) rv 39+2. LAittoivat papruihin syyksi isokokoisuuden. Onneksi pyysin ja jankutin käynnistystä koska.. Lääkäri ultrasi 3 pvää ennen synnytystä pojun painoarvioksi 3300g mutta poju olikin 4260g ja jäi hartioista kiinni ponnistusvaiheessa (ponnistusvaihe kesti yli 2h) oli siis pää ulkona mut muu vartalo sisällä (kauheeta oli mut tuli se sieltä sit viimein) Mulla oli vaan sellanen " olo" että ei enää hetkeäkään jatketa tätä raskautta.. outoa mut hyvin vaistot pelas :)
Suht hyvin nukuttu yö takana. Nyt kun noi lapset on opetettu olemaan huutelematta sängystä, on yötkin rauhoittuneet mukavasti.
Mulla on kans toi kuvotus nostanut päätään, kahvia ei voi ajatellakaan aamuisin eikä mun herkkua ruisleipää. Äskenkin kun vein lapsia, niin kokoajan tuntui että aamupala pyrkii ulos. Minäkin olen taas vähentänyt annoskokoja (tais K@tjulla olla sama ongelma).
Siitä jumppapallosta vielä, voiko tehdä raskaana muista liikkeitä kun se lantion pyöritys. Ainakaan vatsoja en pysty enää tekemään.
Eilen juteltiin miehen kanssa tosta " peittojen heiluttelusta" , ei ollut pahoillaan sanoi ettei oikein itseäkään haluta, kun toinen kärsii selkäsäryistä. Täytyy " maksaa" takaisin sit myöhemmin korkojen kera.
Gallup: kirjoitteletteko noihin yahoon, msn tai muiden sivuille tämän lisäks? Mä kirjottelin aluks, mutta sit iski laiskuus.
( . )Hippu on ollut paljon hiljaisempi eilen ja tänään (yölläkin yritin liikkeitä laskea, heh). Taitaa olla yksiö käymässä ahtaaks, kun tollee on hiljentynyt. Onneks vielä olen toistaiseksi niitä liikkeitä tuntenut, muuten iskis paniikki.
Heips taas
-m- ja Hippu rv 34+2
Mä olisin voinu tulla avaamaa pinon tossa about kahden tienoilla yöllä...ja istua tässä koneella puoleen viiteen - taas vaihteeks. Onneks sain taas aamusella nukuttua muutaman tunnin enneku heräilin selkäsärkyyn.
PUNKELI;
Kuulostaa tuo sun rinta-selkä-jumi-kipu ihan samalta kun mulla tuntuu tossa vasemman rinnan alla ja samalla kohtaa selkäpuolella. Myöskään muu ei auta kun kylmägeeli/lämpö..ja nekin sen hetken kun vaikuttavat. Piinallinen kipu, jatkuvaa jomotusta. Kokeile auttaako lattialla (tai muulla kovalla alustalla) selällään makaaminen (jos pystyt vielä sillee olemaan), ja vielä jos saat jalat vaikka sohvan päälle että selkä rentoutuu.
SIN-NA;
Ei mullakaan mene toppikset päälle - tai menee, mutta napin ja napinläven väliin jää vaivaset 20cm tyhjää tilaa, eikä vetoketjua saa edes nousemaan avonaisena sille kohdin mihin se kuuluis, jääpi tohon masun alle sekin. Mä viritin leveen nauhan napinläpeen, jonka voi napakasti kiinnittää nappiin. Toimii pitkän takin kanssa loistavasti, housut suojaa jalkoja ja pysyy nauhalla/narulla ylhäällä, ja takki suojaa loput.
PAPU;
Hui mikä uni! Onneks et harrasta unissakävelyä (toivottavasti?)..
Mulla meni eilen mutsin kans hermo.
Mutsi tuli eilen iltasella hakemaa mua mukaan kun oli menossa Prismalle käymään..no, aattelin ettei se nyt pahastakaan olis, jos vaik jotain löytys - koko reisun ajan purin hammasta ja yritin pitää pääni kiinni.
Tietääkseni mä olen aikuinen ihminen kuitenki..vaan kun heti matkalla alkaa kitinä; " kampaa tuo tukkas (se oli kyllä ihan siististi laitettu)" " eikö tuo otsatukka vois olla lyhyempi.." Ensin oon siis toista vuotta kuunnellu miten ylipäätään pitäs leikata hiukset lyhyiks, nyt kun sen tein ni sekään ei kelpaa. No, Prismassa kattelin vauvalle väliasua " no kattele mutta tuut sitte ostamaa kun tiedät minkä kokonen vauva on" " ei kaikkee voi ostaa etukätee" ..juujuu..mutta sano kuka mitä tahansa, se 80cm:n toppapuku on niin iso väliasuineen että haen sen valkkaamani väliasun sieltä tiistaina, missä säkissä mä muuten tuon vauvan kotiin?
Sitte löyty tuttipulloja " tossa on semmone vellitutti, toi on maitotutti..!" mähän siis en osaa vielä lukea. Sanoin haluavani ostaa sellasen ultivent pullon jota kaveri suositteli, kun se kuulema ehkäisee koliikkia ja on muutenki hyvä..." no ei se tarvi olla kun tommone tavallinen pllo ja siihen monta tuttia" Vielä semmone kaikkitietävä virne jatkuvasti naamalla...sama raivostuttava kaikkitietävyys ja napina jatku koko puolen tunnin kotimatkan..hermot meni, nyt taas muistan miks ei mutsin kanssa kannata mihinkä lähtee..olis vaan pitäny pyytää pysäyttämää auto jo tässä kotikylällä kun ekan kerran hiuksista mainitsi..ärkele.
Tästä voiki sitte jo melkein päätellä että kun kotiudun vauvan kanssa - en osaa tehdä mitään oikein, ai kun näyttääkin tulevaisuus ruususelta.
( . ) Eilen kävin pikakävelyllä ajurin kanssa kun oli mukamas niin kylmä että pojua paleli, vähän kai liian ripeesti kävelin kun melkein kotiovella alko taas tuntua se lihaspiston tapanen kyljessä joka ei meinannu ollenka lähtee pois..mikä se oikeesti on? vai kipee supistus? en kyllä huomannu et olis vatsa kovettunu..
Yöllä juimi päätä ja se valvotti aamuyön, en tajua miks..juonu olin illalla tarpeeks, tyyny on ok..ja silti joka toine yö vähintään alkaa tuntua nupissa ilkeeltä..taidan syyttää hormoneita tästäkin.
Tappert ja Puksu 33+5 lähtee hakee postin ja kahvin juontii
kontinuua..
Tämä kakkonen sit käynnistellään 22.2 jos kasvaa samoissa mitoissa kun eka, ja ainakin tähän asti samoilla käyrillä menee. En mä tietty enää kauheesti luota noihin ultrauksiin mut kaippa ne viisaammat tuolla tietää.. Käynnistämisestä vielä sen verran että se on paljon kivuliaampi kuin normaalisti lähteny synnytys ja ei se ollu minusta ainakaan mitään mukavaa viimeksi. Ja tietty omat riskit liittyy myös siihen niin ku yleensäkin kaikkeen muuhunkin. Mun mielestä sun kannattaa puhua siitä pelosta avoimesti. sen osaan vielä sanoa että ennen 38 vko ei käynnistellä muuta kuin hätätapauksissa.
Hienoo ku minäkii jottai tiijän :) eli 34 vkon jälkeen ei estellä jos vauveli haluaa maailmaan tulla.
JOUHI: Minä juoksin äitipolilla esikoisen aikaan varmaan sen 5 kertaa tarkistuttamassa koska oli vaisu liikkeinen. Onneksi kaikki oli aina hyvin ja kehottivat vastaisuudessakin tulemaan jos liikkeitä ei tunnu.
Oltiin siis hammaslääkärissä eilen ja pojalla kaikki siltä osin kunnossa. Omaan napaan ei sen kummempia, ahkerasti liikutaan ja myllerretään. Tietty mä toivon joka aamu et jospa tänään........ (pääsis siis synnyttämmään)
Minttu rv 35 !!!
Tappi: koitahan kestää. Mulla onneks äiti sanoi heti, että älä häneltä kysy, siitä on 30v kun hän oli vauvaa (minua) viimeeks hoidellut. Sillon asiat tehtiin ihan eritavalla. Ex-anoppi oli ihmetellyt, mun tiheää syöttöväliä (siis vauvan rytmin mukaan), hänen mielestään olis pitänyt vähintään 4 tuntia pitää väliä (sillä seurauksella että esikko sai niin hirveet raivarit että meni monta tuntia rauhoitteluun). Niin että sanot suoraan äidilles, että nykyään on eri suositukset kun sillon joskus. Ja mulla noita tuttipulloja oli varmaan 6 +tutit päälle (ei tarvinnut sitten kokoaikaa olla pesemässä ja keittelemässä. Teet niinkun susta parhaalle tuntuu.
Käynnistyksestä: mulla kuopus käynnistettiin (42+1) ja ihan saman kaavan mukaan meni kun esikkokin, ainoa ero oli se että nyt ehdin saamaan epiduraalin, mitä en esikosta saanut eli helpompi oli mun käynnistys vs. luomusynnytys. Sama kesto, yhtä nopee avautuminen ja sama ponnitusaika. Kaikenkaikkiaan jäi positiivinen olo.
Viime raskaudessa mulle sanottiin että ei estellä kun viikkoja on 35, nyt sanovat Kättärillä että 34 riittää. Taitaa tossakin olla paikkakuntakohtaisia eroja ja kaikkihan riippuu tietenkin siitä, että vauvalla ja äidillä on kaikki ok.
Mitäköhän järkevää sitä keksis tänään tehdä. Kauppaan on tietty raahauduttava. Pitkästyttää. Tuolla huuto.netissä olen pyörinyt ja etsinyt jotain osteltavaa ;)
-m-
Silmät turvoksissa istun tässä.Oli eilinen vain niin jotenkin raskas päivä,sitä itkin miehelle saunanlauteilla.Kysyipä, että mitäs vois tehdä, jotta mun oloni paranis.Sanoin, että kun joku veisi nuo lapset hetkeksi pois...Toivottavasti tämä on vain raskausajan hormonimyllerrystä, enhän mää tietenkään halua, että kukaan veis lapsia multa pois...No, tänä iltana saamme hoitajan kotiin pariksi tunniksi, pääsemme hetkeksi huilaamaan yhdessä.
Oma napa voi hyvin vaikka supisteleekin välissä tosi rajusti.Mutta supistelkoon.Enhän mä kolmen lapsen äiti voi jättää hommiani tekemättä.
Lapset odottavat jotta pääsevät katsomaan koneelle valokuvia, joten joudun poistumaan töiden pariin.Tänään luvassa vessojen pesut, lattian pesu, pyykkäystä ja kenties päiväunet.
uupu rv 34+6 (jännä, että niin monella poksuu perjantaisin, liekö viikonlopun alkamisella ollut osuutensa asiaan???) No, me olemme olleet pirteinä lauantai-iltana ;)
MIIUH;
juu, mä aion tuosta pelosta kertoa kyllä kun tiistaina meen sinne ultraan. Itseäni niin " hävettää" kun tiedän ettei pelolle ole mitään järjellistä syytä - tuskin sama " kohtalo" mulle osuu kun siskolle, niin harvinaista se on..mutta silti. Saa nähdä saako kukaan ees mitään selvää mun sepostuksista siellä kun itkien yritän selittää tilannetta, mä alan satavarmasti itkeä niinkun neuvolassakin..jotenki se asia on niin vaikee ja pelko niin suuri.
UUPU;
Mulla ei vielä ole lapsiakaan, ja väliin tuntuu että kun noi koirat vois heittää hittoon täältä viikoks ni hyvin menis..
Sä oot vaan väsyny ja hormonit tekee juttujaan..hyvä että saitte lapsille hoitajan edes pieneks hetkeks ja pääsette viettämään sitä ' surullisen kuuluisaa' laatuaikaa. Josko se piristäis ja jelppais taas hetken jaksamaan :)
hmmph, mulla on ylläriylläri - taas tylsää, enkä jaksais tehdä mitään. Tähän olotilaan kummasti auttais iiiso dallaspulla, vaan kun ei. Jotenkuten tää hieno lakko on pitäny..makeutusaineella makeutettu vispari teki kauppansa mutta siihen se sitte jäikin. Josko noita makeita appelsiineja menis syömää...booooring.
Taptap
ja taas on takana huonosti nukuttu yö... ennen kolmea heräsin, ja puolitoista tuntia taas meni ennenkuin uni taas tuli. onneksi tuli kuitenkin ja sain vielä nukuttua.
tänään olen menossa kaverin luo kyläilemään. toivottavasti se piristää.
mites tohon listaan tehtiinkään päivityksiä? mä olen menossa kättärille(KOS) ja poikaa tänne on " lupailtu" . kunhan vaan se hautajaisreissu menee rauhallisesti eikä joudu samalla reissulla poikkeamaan lappeenrantaan synnyttämään.
oltiin siis eilen perhevalmennuksessa. imetyksestä juteltiin. ja täällä masussa pidettiiin koko ajan jotain bileitä. liekö pienellä olisi ollut aiheeseen jotain tärkeää lisättävää.
ja ne bileet jatkui sitten koko illan ja osan yötäkin. tuntuu, että oikealta puolelta alkaa olla ylimmät kylkiluut ihan turtana tosta potkimisesta. oikealla kyljellä makaaminenkin tuntuu jo kipeältä. saa nähdä missä kunnossa sitä on kun tämä maailmaan päättää tulla...
lumipyryistä päivän jatkoa!
ruusunpiikki rv 34+3
Mutta pakko kertoa omat kokemukset synnytyksen pysäyttelystä. Toinen lapseni meinasi syntyä rv 35+, ja sillä viikolla ei saanut antaa enää " oikeaa" (en muista nimeä) supistustenestolääkettä. Edellisellä viikolla olisi vielä kuulemma voinut antaa. Tuhdit kipu- ja unilääkkeet mulle kuitenkin annettiin, ja pystyssä ei saanut olla. 15h kerkesin synnytyssalissa olla, ja olin jo 6cm auki, kunnes lääkket veivät voiton ja nukahdin. Tilanne lopahti, ja mut siirrettiin osastolle. 3 vrk supisteli vielä säännöllisesti, mutta ei auennut enempää.
Kun 36 tuli täyteen, silloin ei enää pysäytelty, ja vauveli syntyikin sillä viikolla. Oli kuitenkin vielä ennenaikainen, bilirubiinit nousi ym, ja jouduttiin olemaan sairaalassa 8vrk. Silloin olin tyytyväinen siitä viikostakin, jonka vauva oli pidempään masussa, vaikka viikkoa aikaisemmin en ollut samaa mieltä!
Eli yrittäkäähän jaksella! Vaikka hengenvaaraa noilla viikoilla ei enää ole, kaikenlaisia pikkuvaivoja on enemmän. Hyvää tekee ne viimeiset viikot ja päivätkin pikkuiselle!!
Tappi: :) Heh..ootappa kun tuohon lisätään sitten synnytyksen jälkeen se kaikki herkkä tunne ja hormoonimyllerrys niin voi olla että tulee äiskälle sanomisia jos oikein tulee neuvomaan ja opastamaan :))
Ne ultivent-pullot on hyviä, meillä oli nyt kuopuksella käytössä..ainoa miinus on sen pullon koko, mun mielestä sitten aika pieni kun lapsi vähän kasvaa ja vetäisee sen purkillisen korviketta tai velliä..kyllä se siihen mahtuu muistaakseni ihan just ja just. Ja sit se miinus että sen pohjakumin ja pohjan kans saa olla tarkka et menee hyvin kiinni, falskaa muuten aika hienosti!
Nyt ostin ihan tavallisen pikkupullo, sen Ainun, vauvalle ja mietin vielä miten teen kun tulee saman hintaiseksi uusia Ainun pulloihin taikka ostaa niihin vanhoihin ultiventeihin uudet tutit..että tiedä nyt miten tekisin..
Masuli: Meillä kans anoppi silloin esikoisen ollessa vauva ja syötin siinä heillä kyläillessä niin kysyi, että " jokos se neljä tuntia kului?" ..öö juu ei kulunut kuin kaksi mutta meillä nykyään neuvoloissakin sanotaan että kun itkeskelee niin aina voi tarjota maitoa, syö jos on nälkäinen, ei syöp jos muuten vain joku huonosti :) Toki kaikkea muutakin neuvoa on tullut sieltä mutta ehkä alku teki tehtävän ja on huomattu että pysytellään omilla tonteilla :) Oma äiti ei niinkään neuvo..
G: En kirjoittele muihin kuin tänne..en oikein edes ehtisi kun tuntuu ettei tännekään varsinkaan vkloppuisin ehdi aina kirjoittaa, lukea aina ehtii mutta sitten jos ois monta pinoa mitä lukea niin, en viitsi.
No mutta nyt päikkäreille :))
-S
Ekaksi Dubblixen perheelle onnittelut kilojen kasaantumisesta! Ihanaa, että kaikki on mennyt noin hyvin! Ja ruusunpiikille osanottoni.
Udidi: joo, sinulta sen vinkin niistä vaunuista nappasinkin aiemmin =), kirjoittelin silloin, kun tilasin ne vankkurit pitkät tarinat tänne, mutta poika kävikin sitten napsauttamassa koneen (vaihteeksi) pois päältä, joten teksti yllättäen katosi, enkä kerennyt sitten uudestaan kirjoitelemaan. Ihanan kevyet ne vaunut on, vissiin kilon pari kevyemmät kuin meidän mistralit, mitkä nekään ei hirveän painavat ole. Hauskat, kun saa pyöritettyä akselinsa ympäri, harmi vaan kun ei ole sitä heittoaisaa, oon tottunut noissa nykyisissä vaunuissa käyttämään sitä paljon, tänäänkin taas tuuli ja pyrytti milloin mistäkin päin kun käytiin kaupassa ja suunnan vaihto aina tarvittaessa toi kyllä matkustajalle huomattavasti mukavammat oltavat.
Joo, ja naurakaa vaan... =) todistan vaihteeksi taas tyhmyyteni (vai saisko tän raskauden piikkiin...) yritin siis tunkea sitä kantopussia fiksuna sen kaaren ollessa paikallaan... =) =), ei tullut mieleenkään poistaa sitä, niinkin hankala kuin se on napsauttaa pois paikaltaan... =) Ihmettelinkin, että johan on p--kele, kun on taas joku mies suunnitellut vaunut ja haluan huomauttaa, että meillähän on jo yksi lapsi ennestään, että on sitä ennenkin kantopusseja vaunuihin laittettu ja pois otettu, ihan niinkuin päivittäin ja välillä vielä useamman kerran päivässä... Joo, kyllä sitä on välillä vähän tavallistakin pöljempi. Pitää yrittää tänään uudestaan poistamalla se kaari ensin =). Josko se sopisi kovikkeineen kaikkineen sinne.
Äsken poika (1v9kk) sai elämänsä tähän mennessä hurjimman uhma/tahto/raivokohtauksen, kesto n. 1h15min. Alkoi klassisesti kun tultiin kaupasta kotiin ja hän tahtoi työntää vaunuja, mikäs siinä ukko senkuin työntämään. Sitten tuli stoppi ja olisi pitänyt kääntyä takaisinpäin. En kävele, ei saa kantaa, en mene vaunuihin... Sitten kova huuto, itku, sätkiminen yms. mitkä asiaan kuuluu ja sama meno jatkui kotipihalla. Pistin ukon sitten seisaalteen vaunuihin ja työnsin loppumatkan kotiin pitäen hänestä kiinni (oli semmoinen puupökkelö, ettei saanut taivutettua istumaan vaunuihin ilman mustelmia). Itse pysyin ihan rauhallisena (ihme kyllä) mutta voi sitä pienen miehen kiukkua ja raivoa!! Ihan on luonnetta perinyt sekä äidiltä, että isältä. Joo, ja reippaasti yli tunnin itki ja kiukkusi ja lopuksi rauhoittui nukkumaan minun syliin. Josko se ruoalle tuolta sohvalta heräisi.
Että voi huh huh sentään. Onneksi mies tulee tänään kotiin reissusta ja on vielä viikonloppuna poika menossa hoitoon, kun on kaverin häät tiedossa. Saan vähän aikuisten seuraa ja hengähdystauon. Toivon vaan, ettei poitsu saa mummolassa mitään uhmakohtausta, en yhtään tiedä miten isovanhemmat sellaisen tilanteen hoitelevat =/. Ei niillä ainakaan niin pitkää pinnaa ole kuin minulla. No, toivotaan parasta ja pitää vähän varoittaa etukäteen, että pikkunuppu voi olla vähän tahtoukko välillä...
Ei muuta kuin hauskaa viikonloppua kaikille!
Terkuin Kashmir
Ulkona pyryttää lunta vaakatasossa,eikä lapsia viitsi laittaa ulos.Onneksi ovat tänään kovin omatoimisia ja keksivät itse tekemistä sisätiloissa.
TAPPERT:Taitaa hiukan äitiäsikin jännittää ensimmäisen lapsesi syntymä,neuvot ja arvostelu varmasti vähenee,kun huomaa että osaat hoitaa vauvaa ihan " oikein" .Meillä ei ole äitini eikä anoppini puuttunut lasten kasvatukseen kuin neuvoa pyydettäessä,hyvä niin...
Synnytyksen estäminen mietitään varmasti aina tapauskohtaisesti,meidän kaksoset syntyivät vesien menolla viikoilla 35+3,mitään ei siis voitu tehdä.Ihan olivat hyvänkokoisia(2360&2420) syntyessään.Kaksi viikkoa viettivät lastenosastolla sinivalossa ja opettelivat imemään.
Meillä tarhassa just ihmettelivät, että mikä uhma. Tyttö on siellä niin kiltisti (samoin kun on sukulaisissa). Mutta kun tarhan portista päästään ulos alkaa kiukuttelu.
-m-
Ulkona myrskyää,tuuli huutaa seinissä ja ikkunoissa.Viiden jälkeen ei enää uni tullut silmään.
Kahvi maistuu ihanalta,kun saa rauhassa juoda.Talo on niin hiljainen=)
Polille käy matkani kahdeksaksi,siinäpä taitaa unettomuuteni syy olla.
Duppikselle halaus ja onnittelut pienen pojan 2kg:täyttymisestä!Kotiin pääsy päivä päivältä lahempänä!Hienoa!!!
Ja kun on perjantai,tänään poksuu taas;)
L+5+rv 32*poks*