Yksin isäksi ohjelma
Onko joku seurannut YLE Areenasta tuota transmiehen isäksi tuloa? Mitä mieltä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tätä asiaa miettinyt. Olen itse hetero ja ikisinkkumies.
Onko ainoa keino miten voin saada omia lapsia se että adoptoin jostain lapsen? Siis jos en naisille kelpaa niin onko tuo ainut keino miten voin saada omia lapsia?
M34
Suomessa ei ole laillista ostaa elävää sikiöhautomoa. Sijaissynnyttäjän hyväksikäyttöön liittyy valtavia eettisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onko ainoa keino miten voin saada omia lapsia se että adoptoin jostain lapsen? Siis jos en naisille kelpaa niin onko tuo ainut keino miten voin saada omia lapsia?
M34
Akka Nooakin valehteli hedelmöitysklinikalla olevansa sinkku. Jos sulla sinkkumiehenä ei ole kohtua, niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Suomessa ei ole laillista ostaa elävää sikiöhautomoa. Sijaissynnyttäjän hyväksikäyttöön liittyy valtavia eettisiä ongelmia.
Aivan eli ainut keino minun saada lapsia on hakea nainen ulkomailta suomeen?
M34
Eihän isäksi voi tulla yksin. Pitää olla sijaissynnyttäjä tai adoptoida lapsi. Tai sitten miehen pitäisi tulla raskaaksi omasta spermastaan ja olla raskaana yhdeksän kuukautta. Sitten voitaisiin sanoa, että tulin isäksi yksin!
Mt-ongelmainen nainen raskaana. Eikö tuo ole edesvastuutonta näyttää tuollaista?
Raskaana oleminen on viimeinen asia, mitä oikea transmies haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Akka Nooakin valehteli hedelmöitysklinikalla olevansa sinkku. Jos sulla sinkkumiehenä ei ole kohtua, niin se on voi voi.
"Suomessa hoitoja voivat saada itselliset naiset, naisparit ja nais-miesparit omien tai lahjoitettujen sukusolujen avulla."
https://simpukka.info/tietoa/lapsettomuuden-hoito-potilaalle/
Homopari ei saa keinosiemennystä, ellei toisella ole vagina ja muu synnyttämiseen sopiva värkistö. Sellaisesta homostelusta Räsäskäkin pitää!
Nooan transprosessi on mennyt pieleen, jos hän on synnyttänyt transition jälkeen.
Eikö Suomessa pakkosteriloidakaan transeja, vai miten meillä voi olla synnyttäneitä miehiä ja siittäneitä naisia?
Eihän tämä ole mies,nainen ei trans,mikä hän on? On sairasta, että ihminen voi ollla vaikka joku keiju tai yksisarvinen!!!
Minä haluan olla kerubi!!!! Se on ihan normia nykyaikana. Kuolkaa sukupuuttoon kaikki epänormaalit!!!
Juuri näin!! Olette älöttäviä ihmeotuksia, pysykää piilossa , ei tavi tulla kertomaan surkeasta epänormaalista elämästänne. Oma on elämänne, mutta älkää meidän naamaan sitä hieroko!!!
Vierailija kirjoitti:
Minusta Nooa vaikuttaa miettineen tätä lapsi-asiaa pitkään. Odotti realistisesti elämää, joka on täynnä vaipanvaihtoa ja syöttämistä. Oli myös haaveillut kaksosista. Tuli onnellinen olo hänen puolestaan. Ainut asia mikä ohjelmassa mietitytti, oli poikaystävän rooli ja vastuu. Tuntui utopistiselta ajatukselta, että toisella on lapsi, mutta toinen parisuhteen osapuoli pesee kätensä ja voi nojata ajatukseen, ettei lapsi ole hänen. Olen itse saanut yksin lapsen ja tapasin vauvavuonna nykyisen mieheni. Oli alusta asti selvää, että lapsi kuuluu pakettiin ja lapsen hoito tulee olemaan suuri osa myös miehen arkea, jos minun kelkkaan hyppää. Nyt edelleen viisi vuotta myöhemmin elämme yhdessä, mies on arjessa hyvin osallistuva lapsen sosiaalinen isä. Siksi jäin pohtimaan tuota ohjelman parisuhde-kuviota, joka tuntui hataralta.
No näinhän monet naiset ainakin ennen odottivat.
Ihan tervettä, että nykyään ihmiset ajattelevat myös omaa etuaan. Lapsen hankinta on oma päätös ja siitä pitää osata kantaa myös vastuu itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, eikö Yle ole yhtäkään normaalia transmiestä onnistunut dokumenttiinsa löytämään. Oikeiden transihmisten sijasta pitää nostaa jalustalle tämä epäonnistuneesti transitioitunut parrakas nainen ja hänen psykoosit siitä miten mieskin voi olla äiti. Transtaustaisena miehenä ottaa niin kovasti päähän että ainoa asia mitä meistä median ja nykyaikaisen "trans"yhteisön toimesta otetaan esille on juurikin raskaus ja se miten luodaan kuvaa että tämä on jonkinlainen universaali transmiesten kokemus. Suurin osa transmiehistä mieluummin kuolee kun tulee raskaaksi, eikä halua edes puhua siitä tai kiinnittää huomiota naisellisiin ominaisuuksiin. En ymmärrä miksi tämä 1% sekopääjengi transihmisistä on se keitä jatkuvasti pidetään esillä. Friikkisirkus tietysti kiehtoo ihmisiä enemmän ja sitä kautta saa enemmän katsojia, mutta jotain vastuuta voisi Ylekin ottaa siitä minkälaista kuvaa luo transihmisistä. Ja selvennän vielä; jos luulet o Ei ole olemassa normaalia transmiestä!!!!
Sanoisin että tuo "Sammalkäpy" muistutti miehen sijasta erittäin epäviehättävää naista, jolla partakarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että tuo "Sammalkäpy" muistutti miehen sijasta erittäin epäviehättävää naista, jolla partakarvoja. Juuri näin, todella ällöttävä tyyppi!!!
Ovat varmasti eronneet. Kun hoitaa kaksosia, ei voi mitenkään katella tollasta, jos ja kun ei varmasti osallistunut vauvojen hoitoon.
Instasta luin että erosivat ja Noora muutti vanhempien helmoihin vauvojen kans. Ei yllätä.
Christiiina kirjoitti:
Mä mietin, että miten Nooalla on varaa noihin hedelmöitys hoitoihin, kun ne ovat hiton kalliita ja hän on ammatiltaan keskituloinen sairaanhoitaja ja asuu pk-seudulla, missä on korkeat vuokrat?
Ei hedelmöityshoidot tule kalliiksi, jos ei ole hedelmöitysongelmia, vaan hoituvat yleensä pelkällä keinosiemennyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, eikö Yle ole yhtäkään normaalia transmiestä onnistunut dokumenttiinsa löytämään. Oikeiden transihmisten sijasta pitää nostaa jalustalle tämä epäonnistuneesti transitioitunut parrakas nainen ja hänen psykoosit siitä miten mieskin voi olla äiti. Transtaustaisena miehenä ottaa niin kovasti päähän että ainoa asia mitä meistä median ja nykyaikaisen "trans"yhteisön toimesta otetaan esille on juurikin raskaus ja se miten luodaan kuvaa että tämä on jonkinlainen universaali transmiesten kokemus. Suurin osa transmiehistä mieluummin kuolee kun tulee raskaaksi, eikä halua edes puhua siitä tai kiinnittää huomiota naisellisiin ominaisuuksiin. En ymmärrä miksi tämä 1% sekopääjengi transihmisistä on se keitä jatkuvasti pidetään esillä. Friikkisirkus tietysti kiehtoo ihmisiä enemmän ja sitä kautta saa enemmän katsojia, mutta jotain vastuuta voisi Ylekin ottaa siitä minkälaista kuvaa luo transihmisistä. Ja selvennän vielä; jos luulet o
Hmm. Miksi sitten transnaisten mielestä transnainenkin on nainen, vaikka ei voi tulla raskaaksi?
M34