Eläkkeelle kesäkuun alusta 2 500€ nettona, kai sillä pärjää?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin aina, että kun eläkkeelle lähtee olis hyvä olla velaton asunto/talo. Näin sitten omalla kohdallani onkin. Jos joutuisin eläkkeestä maksamaan 900 e vuokraa niin harmittaisi kyllä aika pirusti. Eläkkeeni on 2900 e netto ja sillä pärjään oikein erinomaisen hyvin ja jää ylikin.
Tätä minäkin oli tulossa kirjoittamaan. Itselläni on eläke netto 2700 euroa enkä pärjäisi jos pitäisi vuokraa maksaa.
Olette todellakin vieraantuneet elämästä mitä ihmisillä ovat eläkkeet ja palkat. Vaikka maksaisit vuokraa 700 euroa jäisi vielä hyvin muuhun. Sitten toisaalta (ehkä nämä tämäntyyppiset ihmiset) huudellaan ruhtinaallisista toimeentulotiesta. Kadehditaan, että ihmiset viettävät "mukavaa elämää" 500-600 eurolla. Ei, en saa toimeentulotukea, mutta paljon, paljon pienempää eläkettä kyllä "nautin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin aina, että kun eläkkeelle lähtee olis hyvä olla velaton asunto/talo. Näin sitten omalla kohdallani onkin. Jos joutuisin eläkkeestä maksamaan 900 e vuokraa niin harmittaisi kyllä aika pirusti. Eläkkeeni on 2900 e netto ja sillä pärjään oikein erinomaisen hyvin ja jää ylikin.
Tätä minäkin oli tulossa kirjoittamaan. Itselläni on eläke netto 2700 euroa enkä pärjäisi jos pitäisi vuokraa maksaa.
Olette todellakin vieraantuneet elämästä mitä ihmisillä ovat eläkkeet ja palkat. Vaikka maksaisit vuokraa 700 euroa jäisi vielä hyvin muuhun. Sitten toisaalta (ehkä nämä tämäntyyppiset ihmiset) huudellaan ruhtinaallisista toimeentulotiesta. Kadehditaan, että ihmiset viettävät "mukavaa elämää" 500-600 eurolla. Ei, en saa toimeentulotukea, mutta paljon, paljon pienempää eläkettä kyllä "nautin".
Vieraantunut elämästä? Ethän sinäkään tiedä minun elämästäni tai menoeristä mitään. En pärjäisi hyvin jos pitäisi maksaa 700 euroa vuokrasta, joten älä yleistä.
Ääliö PerSun ulinaa uliuliuliuliuli ööööh uliuliuliuliuli ööööh
No ei jos ei ole saanut maksettua velatonta asuntoa tuohon ikään mennessä. Mihin olet tuhlannut kaikki työtienestisi?
Meillä pärjää 4 hengen perhe pienemmällä summalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraantunut elämästä? Ethän sinäkään tiedä minun elämästäni tai menoeristä mitään. En pärjäisi hyvin jos pitäisi maksaa 700 euroa vuokrasta, joten älä yleistä.
Jos käteen jää vuokran jälkeen 2000 euroa niin on aivan kiinni omista valinnoista ellei sillä pärjäisi hyvin.
Tämä ei ole yleistystä vaan realismia. Jos asut yksin niin moni yksineläviä joutuu pärjäämään paljon vähemmällä. Tai jos kumppanin kanssa niin kyllähän hänelläkin jotain tuloja on yhteiseen talouteen kustantaa. Tarkoitin tässä nyt näitä, jotka kertoivat saavasa eläkettä nettona 2900 euroa tai 2700 euroa.
Pienet eläkkeet ymmärrän hyvin, että on tiukkaa. Jos ei tajua, että liki kolme tonni eläkettä nettona on hyvä eläke ja mahdollistaa melko hyvän elämänlaadun, niin vika ei ole eläkkeen määrässä vaan jossain muussa. Onhan tuon suurusesaen eläkkeen saadakseen jo saanut todella hyvää palkkaa. Jos nekin rahat ovat menneet Kankkulan kaivoon, niin sama päätelmä kuin edellä.
No jollei tuosta eläkkeestä ei jää antamillasi tiedoilla yli niin jotain olisi pielessä. Moni ei ole saanut eikä saa palkkanakaan noin paljon. No, jos vuokrasi olisi sen 900 niin siltik7n jäisi 2000 euroa, silläkin pärjäisi ihan hyvin. En itse siinä tapauksessa tinkisi asumisestani vaan maksaisin korkeampaa vuokraa. Jos sillä saisin itselleni sopivan kivan asunnon.