Onko autosi rekisterinumero välillä AAA-xxx ALJ-xxx? Tietosi ovat vuotaneet, kertoo Traficom
https://www.is.fi/autot/art-2000010432044.html
ajoneuvojen omistajien ja haltijoiden henkilötunnuksia päätynyt Traficomin asiakasorganisaation järjestelmästä jonkin kolmannen osapuolen haltuun. Traficomin tiedotteessa ei täsmennetä, mistä kolmannesta osapuolesta on kyse.
Kommentit (30)
Sori siitä. Olemme pahoillamme. Asia sillä selvä.
Mikähän organisaatio vuotaa seuraavaksi? Kela, Verovirasto, Veikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Perkele
Saatana
Kanta ja omavero seuraavat varmaan. Mitäköhän aikovat noilla kerätyillä tiedoilla tehdä?
Oliko se nyt sitten että vain aaa- *** - alj-*** ensimmäisen ja toisen omistajan tiedot ovat vaarassa? Ja kolmas omistaja ja siitä eteenpäin ovat turvassa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tietovuotojen kevät tämä on ollut?
Ry zz än hybridisotaa. Olkaa siskot ja veljet tarkkoina.
Vierailija kirjoitti:
Itänaapuri näemmä laittaa pökköä pesään tihutöissään. Ja täällä on julkishallinnon tietoturva aivan luokattomalla tasolla. Turha on jotain Vastaamoa kauhistella kun ihan sama meininki on jokaisessa julkisessa laitoksessa.
Vuoto tapahtui asiakasorganisaation kautta, jonka järjestelmät on integroitu Traficomin järjestelmiin. Siis yksityisen yrityksen. Heikoin lenkki ei tässä tapauksessa ollut julkishallinnossa.
Pertskale, näkeehän sen rekkarinumeron jo ajaessa tai parkkipaikalla. Omistajan voi harmin tullen kysyä.
On tosiaan hemmetin tietojen vuotamista. Minulla ei ole pennin vertaa tietoja, joita ei sai lukea.
No tietotekniikka osoittaa itse miten on heikkoa salassapito.
Sitten kysyt kenen hauta on on viereisellä paikalla, missä mummo on haudattuna, ei perseen perse anneta mitään tietoa.
Tai muuten kysyä jotain henkilöä,mikä ei ole maailmassa salaisuus. Väärin on väärin on.
Nythän mä sen hokasin! Kannattaa aina antaa kaikkiin viranomaisten ja organisaatioiden palveluihin ihan väärät henkilötiedot niin ei tule ongelmia sitten kun ne päätyvät vääriin käsiin.