Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haha kela hylkäs mun kesäkuun toimeentulotuki hakemuksen.

Vierailija
16.05.2024 |

Koska olin ollut työkokeilussa 9 eurolla päivässä ja saanut siitä 180 euroa kk niin ne vähensi toimeentulotukea 189 eurolla. normaalisti pitäisi saada toimeentulotukea 560 euroa + se 9 euroa 21 päivältä. 560 eurosta oli vähennetty 189 euroa. En mene enää mihinkään työtön se on varma. Ilmoitin jo työkkäriin ja työkokeilupaikkaan etten ole enää tulossa sinne koskaan.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä jo 14 vuotta ja kertaakaan en ole mennyt työkokeiluun. Järkeä käyttämällä sen pystyy välttämään.

Vierailija
22/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyrkiä pois tuosta holhouksesta. Olet jo iso ihminen, sinä voit alkaa tienaamaan ihan omaa rahaa. Kuvittele vaikka mielessäsi sellainen tilanne miltä tuntuu, kun tilille tulee 2000 e, tai 4300 e kuten minulla joka kk. Minäkin sain joskus toimeentulotukea ja se oli niin nöyryyttävää ja ankeaa.

Mistä sitä rahaa noin paljon tulee? Kuka hullu sinulle maksaa noin paljon?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset oikein nauttii kun tuen saajaa lyödään ja vaikka tehdään lain vastaisia päätöksiä sekin on hyvä. Mikä järki laissa ja sekä meidän oikeuksissa on jos niillä voi hanuria pyyhkiä?

toivottavasti nasahtaa omaan nilkkaan ja kivuliaasti, toivon saman ymmärtämättömyyden ja oikeuksien polkemisen jokaiselle joka on valmis lyömään huonossa asemassa olevaa!

Vierailija
24/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitokorvaus se on ja se nyt vaan vähennettiin normi toimeentulotuesta. Katsoin tänään aamulla  kelan päätöstä. En saa edes kotivakuutuslaskuun tukea kun sekin hylätty. Nyt joudun nyt maksaa vuokraa, kotivakuutuksen ja kaiken muun 380 eurosta.

Vierailija
25/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolliviesti. Ylläpitokorvaus ei vaikuta perustoimeentulotukeen.

Ansiotuloakin saa olla korkeintaan 150e/kk ja ei vaikuta.

Mutta se ei saa olla säästössä tilillä enää seuraavaan hakemukseen liitettävässä tiliotteessa!

Tämä on älytön sääntö. Ja KHO siunasi asian pari vuotta sitten.

Siinä tapauksessa kaikki yli tonnin laskettiin uudelleen tuloksi lähteestä riippumatta.

Eli köyhän pitää nostaa kaikki mitä tilille tulee, tai maksaa laskuja tai vuokria.

Vaikea tajuta, mitä etua tästä laista on kenellekään.

Vierailija
26/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyrkiä pois tuosta holhouksesta. Olet jo iso ihminen, sinä voit alkaa tienaamaan ihan omaa rahaa. Kuvittele vaikka mielessäsi sellainen tilanne miltä tuntuu, kun tilille tulee 2000 e, tai 4300 e kuten minulla joka kk. Minäkin sain joskus toimeentulotukea ja se oli niin nöyryyttävää ja ankeaa.

Niin ja saa oikeaa palkkaa, ei mitään hiluja joita joutuu anelemaan.

Vierailija
27/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 9e/pvä ei oikeasti vaikuta mihinkään tukirahoihin.  Se lukee sekä Kelan  että työkkärin sivuilla.  

Ap puhuu höpöjä. 

Vierailija
28/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O

L

E

S

Ä

Ä

L

I

T

T

Ä

V

Ä

Kuole pois!

Vierailija
29/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 9e/pvä ei oikeasti vaikuta mihinkään tukirahoihin.  Se lukee sekä Kelan  että työkkärin sivuilla.  

Ap puhuu höpöjä. 

Ei pitäisikään vaikuttaa mutta tänä vuonna on ihmisille tehty ihmeellisiä päätöksiä, siis suoraan lain vastaisia!

Vierailija
30/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 9 euroa päivässä ei ole muuta kuin kulukorvaus. 

Typerää, että vähennetään. 

(En itse ole koskaan saanut sossutukea, koska on yks kiinteä omaisuus, jota en voi myydä. Kannatan sellaista, että sossutuet ei mee omaisuuden mukaan vaan tulojen mukaan.)

No sepä vasta hyvä ehdotus, että omaisuutta ei otettaisi huomioon! Minullakin on mökki, kerrostalokolmio, auto ja vähän rahaa. Mutta pieni eläke. Mitähän irtois Kelalta?

Vierailija
31/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä jo 14 vuotta ja kertaakaan en ole mennyt työkokeiluun. Järkeä käyttämällä sen pystyy välttämään.

Taidat viihtyä työttömänä? Mikään työnantajahan ei noin kauaa toimettomana ollutta palkkaa.

Kaltaistesi takia tukia leikataan, valitettavasti pienipalkkaiset työntekijät tulevat kärsimään myös.

Vierailija
32/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä sen  verran tukea mitä jää sen vähennyksen jälkeen. Ei 189€ vähennä tukea  eli ei ne  hylännyt vaan saat 189€ vähemmän tukea.

Vierailija
33/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on tapahtunut joku virhe sillä ei muillakaan vaikuta kulukorvaukset mihinkään tukiin. Eikä mistään muutoksesta ole tullut mitään tietookaan Kelan sivuille.

Ole pikaisesti yhteydessä Kelaan jotta virhe korjataan.

Vierailija
34/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä 9 euroa pitäisi toimeentulotuesta vähentää. Tee valitus. 

Kannattaa mieluummin pyytää oikaisua päätökseen, käsitellään 7 arkipäivässä. Valituksessa kestää kuukausia.

Vierailija
35/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä...linnut laulavat ja järvessä aallot liplattavat. Aamusta jo raikas tuulahdus kertoo lämpimästä päivästä. Aaah...on ihana olla työtön. Siispä toivottelen oikein vittumaista työpäivää teille jotka olette katkeria kaikesta.

Vierailija
36/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sain n. 4300 käteen ja kela vähensi saman verran toimeentulotuesta!

Törkeää ihmisoikeuksien polkemista jos minulta kysytään.

Vierailija
37/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärä päätös ei sitä kuulu vähentää. 560 euroa +189 pitää tulla tilille. valita päätöksestä siinä tosin menee 2 kuukautta. Olen itse saanut vääriä päätöksiä ja olen ottanut loparit sen takia.

Vierailija
38/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei vaan kannata mennä jos ei saa oikeaa kunnon palkkaa. Minä en menisi mihinkään harjoittelu työkokeiluun juuri tuon takia että ei saa tienata edes sitä 9 euroa

Vierailija
39/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulukorvausta ja korotusosa ei huomioida tulona toimeentulotuessa. Se lukee siinä päätöksen fraasissakin. Käsittelijällä tullut virhe. Soita Kelaan ja ilmoita virheellisestä päätöksestä. Kelan virheestä johtuva päätös korjataan parin päivän sisään. Ja nimenomaan soita Kelaan, älä jätä mitään oikaisuvaatimusta, koska niissä on monen kuukauden käsittelyaika.

Kesätyöntekijät on aloittaneet hommat toukokuun alussa, joten virheitä voi tulla. 

Vierailija
40/71 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on orjatyötä. Siihen ei pidä suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi