Työllistääkö tradenomin tutkinto?
Harkitsen tradonomin tutkintoa itselleni toiseksi tutkinnoksi. Enemmän kiinnostaa taloushallinnon tradenomi, joka ainakin netin kommenteistä päätellen työllistää paremmin kuin liiketalouden tradenomi? Avoimien työpaikkailmoitusten perusteella avoimia työpaikkoja on, mutta onkohan sitten sama tilanne kuin nykyisellä tutkinnollani, että hakijoita on satoja ja ensimmäisen työpaikan löytäminen on todella vaikeaa. Joitakin vuosia sitten oli juttua, että tradenomeja jää hirveästi eläkkeelle, mutta näkyykö se työpaikan saamisen helppoutena vieläkään tai sitten koskaan, kun kaikkea kuitenkin automatisoidaan kokoajan?
Kokemuksia? Ja työllä tarkoitan toki palkkatyötä, en kuukausikaupalla harjoittelua ja työkokeiluja. Kiitos!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Taloushallinnosta löytyy varmasti töitä, sitä kun tarvitaan ihan joka puolella. Varmasti jo opiskelijanakin pääset harjoitteluun ja sitten ihan töihin. Itse olen siis YTM, mutta kerran yksi viimeisimpiä työsuhteitani oli juuri vajaan vuoden sijaisuus työssä, jossa oli myös taloushallintoa ja siihen olisi pitänyt ottaa joku tradenomi ja talous hallinnan osaaja eikä tällaista generalisti maisteria, jolle lukujen pyörittäminen ei todellakaan ole oma juttu. Sinunlaisia osaajia tarvitaan!
Kiitos, mukava lukea tsemppaavia kommentteja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liiketalouden tradenomi ja tämä tutkinto on täysin turha. En voi suositella tätä tutkintoa kenellekään. En ole onnistunut koskaan saamaan mitään työtä tällä tutkinnolla, enkä ole siis tehnyt päivääkään palkkatöitä. Koska joudun tahtomattani toimimaan käytännössä sukulaiseni kotiorjana ja omaishoitajana ja muutenkin niin mietin usein, että olisi vaan pitänyt opiskella lähihoitajaksi. Virallisesti olen toki ihan työtön.
Hmmm, ei mitään työtä saa pelkällä tutkinnolla. Pitää olla myös muuten sopiva työelämään, yritykseen ja ns. hyvä tyyppi.
Toisaalta hoitajan tutkinnolla saa töitä oli millainen vihainen kurttunaama tahansa. Vai mitä tarkoittaa sopiva työelämään, ns hyvä tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liiketalouden tradenomi ja tämä tutkinto on täysin turha. En voi suositella tätä tutkintoa kenellekään. En ole onnistunut koskaan saamaan mitään työtä tällä tutkinnolla, enkä ole siis tehnyt päivääkään palkkatöitä. Koska joudun tahtomattani toimimaan käytännössä sukulaiseni kotiorjana ja omaishoitajana ja muutenkin niin mietin usein, että olisi vaan pitänyt opiskella lähihoitajaksi. Virallisesti olen toki ihan työtön.
Hmmm, ei mitään työtä saa pelkällä tutkinnolla. Pitää olla myös muuten sopiva työelämään, yritykseen ja ns. hyvä tyyppi.
Hyvä tyyppi? Ai sellainen joka kulkee ti ssit paljaana vai mitä hel vettiä? Jos tutkinnolla ei saa töitä niin tutkinto on huono.
Ei työllistä, jos ei ole sukulaisia jonkun firman johtoportaassa.
T: Ex-tradenomi