Miten tulla itsevarmemmaksi?
Miten olette kerryttäneet itsevarmuutta (sisäisesti/ulkoisesti), jos alkujaan ootte olleet hieman epävarmoja, ehkä ujojakin?
Mä oon aina ollut ujo ja arka persoona, joka osaltaan selittää tietynlaisen jatkuvan epävarmuuden tunteen itsestä, omista taidoista ja ulkonäöstäkin. Olen ollut aikaisemmissa parisuhteissa jotenkin itsevarmempi ja jälkikäteen se näkyy esimerkiksi vanhoista kuvista, joita musta on otettu. Uskalsin olla valokuvattavana ja näytin myös hyvältä. Erot kuitenkin varmaan aiheutti mussa jotain ja esim. nykyisessä suhteessa, vaikka kaikki on paremmin kuin hyvin ja ihminen on kaikilla tavoin oikea, huomaan että jotenkin ujostelen hänen seurassaan. Hän ei koskaan puhu mulle ilkeästi eikä ole haukkunut ulkonäköä, mutta jos ollaan käyty joskus ottaa toisistamme valokuvia, ujostelen tosi paljon enkä tiedä miten olla valokuvassa eikä kuvat tosiaan näytä enää hyviltä. Tää nyt oli yks esimerkki, jossa huomaan eron, mikä tapahtunut n. 5-10v sisällä, mutta kaipaan myös yleisesti vinkkejä itsevarmuuden kasvattamiseksi.