Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoinen ja mietin kuolenko

Vierailija
15.05.2024 |

Mä mietin nyt päivittäin kuolemaa. En sillä että haluisin kuolla, pelkään sitä.

Oon sairaalloisen ylipainoinen, 170 cm ja 108 kg. Vatsan seudulla suurin osa. Vaikeuttaa usein kävelyä ja alaselkäni kipeytyy helposti. Lisäksi uniapneaa epäilen, ystäväni yökyläs huomas suuräänisen kuorsauksen. Se selittäisi kyl väsymykseni, sillä välillä tuntuu et tarviin valtavasti unta. Mulla escitalopram lääkitys ja mietin lisääkö se herkkuhimoa ja ruokahalua. Mulla usein jäätävä herkkuhimo ja en voi mitään vaikka monet sanoo että vain tahdonasia. Eli oon näköjään heikko ja pahempaan suuntaan menossa, tänä vuonna tullut jo 5 kg lisää painoa.

Tuntuu etten koronarajoitusten jälkeen ole saanu elämästäni enää otetta. Ennen kävin miltein viikottain uimassa ja syöminen paremmin hallinnassa, samoin 20 kg olin hoikempi. Rajoitusten aikana ja sen jälkeen syöminen ollut holtittomampaa.

Nyt suunnitelmia miten alkaisin laihduttaa. Sitten samaa aikaa päässäni jyskyttää sodan uhka. Entä jos sittenki vaan eläisin tän pienen hetken mitä viel tässä painossa ja sodan alettua vain kuolisin. Tavarat mulle henki ja elämä ja en voisi elää ilman muutamaa korvaamatonta tavarakatekoriaa. En siis vain voisi, ne mulle korvaamattomia. Mikään rahasumma ei toisi niitä enää koskaan takaisin. Tärkeämmät mulle kuin moni ihmishenki. Lisäks kodistani on tullut eräänlainen projekti, mulla paljon tavaraa ja vuosiks eteenpäin hommaa jotta saan kodistani mieluisen. Mut ainut elämäntehtävä, en tiedä mitä sen jälkeen teen elämällä. Pelkään että menetän tän kaiken jos sota syttyy.

Ei mulla kovin hyviä ihmissuhteita ole koskaan ollut että ne korvaisi nämä tavarajutut. Tavarat kuin mun perhe.

-Nainen28v

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvii osallistua sotaan. Et ole kuolemassa luultavasti. Ehkä paino putoaa meillä kaikilla joskus, hitaasti mutta varmasti. Välillä tulee takapakkeja. Joskus painon pudotus kai vaatisi kävelyt ulkoa, ettei neste jää turvottamaan lisää ja energia kiertää. Liukkaalla säällä se oli hankalaa. Saisitpa hyvän mielen. 

Vierailija
2/5 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään helpottaa, niin tulet kuolemaan joka tapauksessa painosta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei tarvii osallistua sotaan. Et ole kuolemassa luultavasti. Ehkä paino putoaa meillä kaikilla joskus, hitaasti mutta varmasti. Välillä tulee takapakkeja. Joskus painon pudotus kai vaatisi kävelyt ulkoa, ettei neste jää turvottamaan lisää ja energia kiertää. Liukkaalla säällä se oli hankalaa. Saisitpa hyvän mielen. 

Tiedän ettei mun tarvitse osallistua sotaan millään tavalla. Oon lievästi kehitysvammainen ja asun tuetussa asumisyksikössä. Ohjaajat ei vain ymmärrä sodanpelkoani ja monet vähättelee kun sanovat et tositilanteessa ei edes mietitä tavaroita. Mulle tavarat vastaa perhettä, kuka muka sodassa vaikka paetessaan jättäisi perheen ja lapset jälkeen..Pommisuojaankaan en pääsisi isomman tavaramäärän ja 2 marsuni takia. En voisi niitäkään hylätä. Osaispa ajoissa paeta just ennen h hetkeä ulkomaille.. En voisi kuin vasta hätätilanteessa lähteä. En osaa ollenkaan englantia muutamaa sanaa enempää.

Vierailija
4/5 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole edes kovin lihava. 

Mene lääkäriin pyytämään ozempicia tai vastaavaa niin laihdutus helpottuu huomattavasti. uhkaa vaikka tuolla kuolemalla jospa ne kuuntelisivat. Lisäksi vetoa uniapneaan ja pyydä sen selvitystä. Jos on uniapnea eikä saa nukuttua niin sitten väsyttää kokoajan ja tekee mieli suklaata yms jatkuvasti. Sulla saattaa olla myös jokin imeytymishäiriö tai ongelma suolistoflooran kanssa koska sekin aiheuttaa kontrolloimatonta makeanhimoa, kokemusta on.

Tsemppiä, olet vielä nuori!

Vierailija
5/5 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes kovin lihava. 

Mene lääkäriin pyytämään ozempicia tai vastaavaa niin laihdutus helpottuu huomattavasti. uhkaa vaikka tuolla kuolemalla jospa ne kuuntelisivat. Lisäksi vetoa uniapneaan ja pyydä sen selvitystä. Jos on uniapnea eikä saa nukuttua niin sitten väsyttää kokoajan ja tekee mieli suklaata yms jatkuvasti. Sulla saattaa olla myös jokin imeytymishäiriö tai ongelma suolistoflooran kanssa koska sekin aiheuttaa kontrolloimatonta makeanhimoa, kokemusta on.

Tsemppiä, olet vielä nuori!

Kiitos tästä vastauksesta. Toki selvittelen täs et onko tämä kaikki paino vaan omaa itsekurin puutetta vai voiko lääkitykseni tai muu aiheuttaa tätä jäätävää syömishimoa. Kierre on valmis kun sit väsyneenä mättää helpommin herkkuja kun olotila kehno ja kaipaa mielelle jotain piristystä.

T. Ap