kuuluuko samassa kerrostaloasunnossa asuvia moikata pääoven ulkopuolella?
Esim. Hississä ja rapussa OK mutta ulkona parkkipaikalla ei?
Kommentit (21)
Sääntö on että vain siinä rapussa moikataan, ja ainoastaan jos ulko-ovi on vielä kiinni. Jos jompikumpi on jotenkin puolivälissä niin sitten ei. Ja kukkaruukut pihamaalla viestittävät että talo on sosiaalinen, eli silloin moikataan myös esim. roskiskatoksella. Parkkipaikalla ei sen sijaan oikeastaan moikkailla. Paras tapa on tuijottaa maahan ja ravistella auton avainta kädessä kuin olisi syvissä mietteissä, tms.
Minä moikkaan kaikkia. Välillä näen entisiä naapureita kaupungilla ja moikkaan heillekin. Paitsi sellaisia en enää moikkaa joille olen moikannut pari kertaa mutta eivät tervehdi takaisin.
Kai aina mennen tullen pitää käydä jokaisen postiluukusta hihkaisemassa tervehdykset.
Ja jos kasvokkain näkee niin het naimisiin.
Pitäähän sitä tapoja olla!
Moikkailen kyl, kun tunnen kaikki. Pieni taloyhtiö, asukkaat vakkareita. En ehkä moikkalisi jos asuisin kaupungin vuokrakasarmissa ja vaihtuvuus olisi suurta, mutta kyllä se kohteliasta sielläkin.
Samassa asunnossa asuvia? No riippuu varmaan, että onko teillä perheriita ja mykkäkoulu meneillään vai ei.
Jos samassa asunnossa asuu, niin eiköhän sitä moikkailla aina nähdessä.
Hyvään tapaan kuuluu tervehtiä naapuria. Joko sisällä tai ulkona talon ulkoalueella.
Samassa asunnossako asuvia? Nääh nokkapystyssä vaan ohi.
On hyvä olla kaikkien kanssa vähintäänkin puheväleissä. Monesti paikalliset juopot saattavat keskustella pitkäänkin ilman että tarvitsee itse pahemmin suutaan aukoa, ja selvinäkin ollessaan eivät ujostele pummata rahaa, ei synny vaivautunutta hiljaisuutta.
Huudat mahdollisimman lujaa SAATANA!
Äitienpäivänä selvisi, että talossani asuu populaa jota en ole ikinä nähnyt missään. Mutta siis me vakkari naamat mitä näkyilee monta kertaa päivässä niin moikkaillaan joo.
Moikkaan muijaa jos näen asunnon ulkopuolella.
- M33
Miten voi olla varma siitä, että kyseinen henkilö asuu samassa talossa? Voihan olla, että hän on vain käynyt kyläilemässä jonkun luona.
Kämppäkavereita vai? Kai niitä nyt moikataan, jos jossain törmätään.
Ei ole pakko. Jos tulee kovin läheltä ja haluat sanoa moi, sitten.
Onko tämä siis joku opiskelijasolu, jossa jokainen mököttää omassa huoneessaan eikä kämppäkavereita edes tunneta, vai mikä homma?
Kyllä mä yleensä moikkaan, jos satun törmäämään puolisoon jossain. Harvemmin kyllä sattumalta, yleensä ennakkoon on tiedossa.
Miksi niin moni höpisee jostain naapureista, kun kyse oli samassa asunnossa asuvista? Lukutaito tällä palstalla on kyllä hälyttävän huono.
Just näin.