Olen vasta 40 ja mulla turpoaa nilkat helteillä ihan kauheaksi ja kun sullon ne ballerinoihin en kehtaa mennää Prismaan ennen klo 21
Siihen aikaan siellä on ainoastaan punalappuja metsästäviä jotka on onneksi vielä kamalamman näköisiä kuin minä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä, miten nilkat voivat turvota. Onko sulla joku valmis ihrakerros siellä nilkkojen ympärillä? Ei minulla ole nahan alla kuin luuta ja jännettä nilkoissa.
Sitten sinä olet lääketieteellinen ihme tai sulla on proteesi säärestä alaspäin. Mulla on nilkassa lihaksiakin, huomasin viimeistään siinä vaiheessa kun sain nilkkaan massiivisen suonenvetokohtauksen.
Liian korkeav erenpaine aiheuttaa turvotusta nilkkoihin. Esim. lentokoneessa käy niin päivälläkin.
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä, miten nilkat voivat turvota. Onko sulla joku valmis ihrakerros siellä nilkkojen ympärillä? Ei minulla ole nahan alla kuin luuta ja jännettä nilkoissa.
Jokaisella voi jalat turvota. Itse kärsin syömishäiriöstä ja olen ollut todella laiha. Jostain systä jalat turposivat ihan hirveästi.
Taidat olla huomattavan ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla huomattavan ylipainoinen?
Sinä olet huomattavan ylipainoinen päästäsi. Aivosi ovat niin ihraa täynnä, että eivät toimi enää normaalisti.
No, mulla todettiin korkea verenpaine ja sydämen vajaatoiminta syynä turvonneisiin nilkkoihin. Ja olen siis kestävyysurheilua koko ikäni harrastanut, erittäin terveelliset elämäntavat ja hoikka. Lääkitys kun alkoi, naamanikin kapeni. Olin aina luullut, että olen vain naamaltani pyöreä. Ja että nilkat ovat turvonneet, no, milloin mistäkin syystä, päättelin siis itse. Että olin urheillut liikaa/liian vähän, nesteyttänyt liikaa/liian vähän, nukkunut liikaa/liian vähän, istunut liikaa/liian vähän, jne.