Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin te alatte käyttää aurinko rasvaa?

Vierailija
15.05.2024 |

Milloin? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkukuusta aloin laittamaan kasvoille. Vaatteet peittää vielä muualta. Tuohon saakka oli kasvoilla käytössä päivävoide jossa spf30.

Samoin. Nyt kasvoille spf 50 suihke. Kätevä vaikka meikin päälle. Apteekista.

Vierailija
22/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uv-indeksi on vähintään 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä käytetään jos aurinkoon mennään. Vuoden ympäri.

Vierailija
24/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva on yhdyssana.

Vierailija
25/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvii rasvaa koska käytän vaatteita.

Vierailija
26/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä käydä ostamassa äidin kielen oppi kirja sekä aurinko rasvaa.

Voiko isän maassa olla äidin kieltä?

Vierailija
27/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne?

Ellet vietä tuntikausia ulkona paisteessa, niin et vaaleaihoisena tarvitse täälläkään rasvoja.

Maissa, joissa UV-säteily on vahvempaa on syytä suojata ainakin herkimmät osat (etenkin kasvot, korvat, niska).

Ihminen tarvitsee UV-säteilyä, jotta muodostuu D-vitamiinia.

Ei siihen tarvita tuntikausia jos on oikeasti vaalea ihotyyppi ja käy puolen päivän seutuna veneilemässä aurinkoisena päivänä. 

Vierailija
28/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovoiteessa on joku suojakerroin. Muuten en rutiinisti käytä Suomen kesässä aurinkorasvaa. Teen sisätyötä enkä juurikaan vietä aikaani rannalla Suomen kesässä. Käytän aurinkorasvaa vain jos olen poikkeuksellisesti pidempään auringossa tai ulkomailla lämpimämmässä maassa kuin Suomessa. 

Vierailija
29/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoille ympäri vuoden, spf 50 

Vierailija
30/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti sen jälkeen, kun olen oppinut kirjoittamaan yhdys sanat oikein. 

Vierailija
31/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoihin läpi vuoden. Ja  käytän muualle ihoon, kun on paljas pinta näkyvissä. Olen käräyttänyt liian monta kertaa elämäni aikana.

Vierailija
32/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on niin lämmintä että ihoa polttaa. Eli en kovin monena päivänä Suomessa sitä tarvii. Vaatteillakin voi suojata ihoa. 

Vierailija
33/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkukuusta aloin laittamaan kasvoille. Vaatteet peittää vielä muualta. Tuohon saakka oli kasvoilla käytössä päivävoide jossa spf30.

Hmmmmmm. Kai se laitetaan kuitenkin meikin alle? Suoraan iholle, eikä pakkelin päälle.

Vierailija
34/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne?

Ellet vietä tuntikausia ulkona paisteessa, niin et vaaleaihoisena tarvitse täälläkään rasvoja.

Maissa, joissa UV-säteily on vahvempaa on syytä suojata ainakin herkimmät osat (etenkin kasvot, korvat, niska).

Ei siihen tarvita tuntikausia jos on oikeasti vaalea ihotyyppi ja käy puolen päivän seutuna veneilemässä aurinkoisena päivänä. 

Tarvii, koska pitää tankata talven tyhjät varastot.

Vierailija
35/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin päivävoiteen aurinkosuoja riittää spf 15-20, mutta huhtikuussa lisään suojaa enemmän psf 30-50 riippuen helteestä ja auringossa vietetystä ajasta. Liikun läpi vuoden ulkona, joten saattaisi olla naama aika ryppyinen jo tässä vaiheessa elämää, ja mahdollinen ihosyöpä myös Suomessa vietetystä ajasta tälle ikää. Suojaan ihoa myös pigmenttimuutoksia estääkseni. Kuuluvathan ne ikääntymiseen, mutta aurinkovoide on pieni vaiva ennaltaehkäistä monia ongelmia.

Vierailija
36/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on niin lämmintä että ihoa polttaa. Eli en kovin monena päivänä Suomessa sitä tarvii. Vaatteillakin voi suojata ihoa. 

Enkä siis muista että olisin koskaan palanut auringossa Suomessa. Rusketun kyllä ihan nätisti. 

Vierailija
37/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne?

Jaa. No minä olen jo useamman kerran aavistuksen palanut, kun olen käynyt iltapäivällä tupakalla ja jäänyt hetkeksi istumaan suoraan aurinkoon, siis noin vartiksi kaikkiaan. Huomannut myöhemmin, että rintakehää kutittaa ja pikkuisen punoittaa. Ajattelin kuten sinä, että ei kai noin lyhyestä hetkestä ehdi palaa ja d-vitamiiniakin tarvitaan.

Vierailija
38/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset on näin herkkäihoisia? Ei Suomen auringossa voi palaa vaikka yrittäisi 

Vierailija
39/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iholla ei tunnu mitään kihelmöintiä vaikka olisin pitkään auringossa. Tuntuu vaan sellainen auringon lämmön mukava tunne. 

Vierailija
40/44 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmmmmm. Kai se laitetaan kuitenkin meikin alle? Suoraan iholle, eikä pakkelin päälle.

Ei se alle laitettu koko päivää suojaa, varsinkaan jos ulkoilee. Lisätä pitää.