Mitä diapedes potilaalle tarjolle juhliin
Suvun juhlat tulossa kesällä, muutama diapedes potilas vieras listalla ja tarjoiluja mietin. Voivatko syödä kaali kääryleitä esim. Vai pitääkö olla gluteeniton
Kommentit (43)
Voiko diapedespotilas syödä gluteiinia?
Voit Ap kirjoittaa ihan sokeritauti, jos et osaa vieraskielistä sanaa. Ei sokeritauti -nimitys missään yleisesti kiellettyjen sanojen listalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Diabeetikon ei tarvitse hysteerisesti välttää sokeria, kunhan ei syö sitä päivittäin kerta-annoksena kilotolkulla. Myös rasvaisten ruokien syöminen nostaa verensokeria, joten kohtuus siinäkin paljonko niitä kerralla syö.
Rasvaisten ruokien syöminen ei nosta verensokeria, vaan laskee glykeemistä indeksiä.
itse teen esim. Kermakakun pohjan mantelijauhoista, se ei nosta sokereita.
Kaikkea voi syödä rasvaistakin joskus. Ei tarvitse mitään erityiskohtelua.
Ehkä juomissa kannattaa varata myös sokeriton vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Suvun juhlissa on aina yksi Dia-Spede, joka näyttää väkisin dia-kuvia lomamatkoistaan.
Joukossa on aina myös yksi Dia-Petelius joka kertoilee mielestään hauskoja vitsejä ja pyytelee niitä anteeksi jälkeenpäin...
vasullinen kaalea ja miehelle lapsen vanukkaat syötäväksi
Potilas?
samat ruuat kuin muillakin. 1 tyypin diabeetikko käyttää inskaa joka tapauksessa. 2 tyypin diabeetikko valitsee syömisensä sen mukaan mitkä ei nosta verensokeria (jos siis kiinnostaa ateria hoito)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kelpaa, mutta sokerijuomat on kiellettyjen listalla. Se nostaa sokeriarvoja liiaksi.
Ykköstyypikolla on kielletty sokeri. Kakkostyypikoilta ei. Joten onko näillä kumpi
Kyllä se pitäisi olla totaalisen pannassa se sokeri kakkosella. Kakkonen on parannettavissa syömällä oikein.
Ykköseen en ota kantaa, se ei ole.
Diabetes voi tulla monesta syystä. Se voi parantua ainoastaan silloin kun olet ollut muuten terve, mutta olet herkutellut itsesi lihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suvun juhlissa on aina yksi Dia-Spede, joka näyttää väkisin dia-kuvia lomamatkoistaan.
Kiitos illan parhaista nauruista. :D
Ainakin voi kieltäytyä dia-kuvien katselusta, kun näyttää passin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabeetikon ei tarvitse hysteerisesti välttää sokeria, kunhan ei syö sitä päivittäin kerta-annoksena kilotolkulla. Myös rasvaisten ruokien syöminen nostaa verensokeria, joten kohtuus siinäkin paljonko niitä kerralla syö.
Rasvaisten ruokien syöminen ei nosta verensokeria, vaan laskee glykeemistä indeksiä.
Kyllä vaan rasvan syömistä kehoitetaan välttämään diabeetikon ohjeissa. Sehän on aineenvaihduntasairaus, maksa ja munuaiset vaarassa. Tolkuton rasva ei ole kenellekään hyväksi paitsi samat joille ei kelpaa suomalainen jauho tyrkyttävät kaikille kovia rasvoja pääruoka-aineeksi. (Vhh)
Niin Suomessa. Itse en ole diabeetikko, vaikka geeneissä tautiriski onkin, ja olen sairastanut raskausdiabeteksen. Rasva pitää kylläisenä pitkään, eikä nosta verensokeriani. Manteleissa on pehmeää rasvaa.
Diabeetikko osaa itse valita sopivat, laktoosittomat olisi järkevää tehdä kaikkia ajatellen ja gluteenittomiakin vaihtoehtoja. Minä menen ylioppilasjuhliin jossa on vegaani ja gluteeniton tarjoilu, heillä on aina hyvät , runsaat tarjoilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kelpaa, mutta sokerijuomat on kiellettyjen listalla. Se nostaa sokeriarvoja liiaksi.
Ykköstyypikolla on kielletty sokeri. Kakkostyypikoilta ei. Joten onko näillä kumpi
Ykköstyyppi korjaa, mikäli tarve. Ykköstyyppi myös on oppinut mitä voi syödä ja minkä verran.
Vekaaninen ruoka laittaa mahan sekaisin. Ei sopisi minulle
- Ykköstyyppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykköstyypin diabeetikolta ei todellakaan ole sokeri kielletty, älä satuile.
T: ykköstyypin diabeetikko
saa ottaa palan täytekakkua tai joskus pullan,konvehdin, persruoka ok..
Vierailija kirjoitti:
Vekaaninen ruoka laittaa mahan sekaisin. Ei sopisi minulle
- Ykköstyyppi
Heh heh.
diapedes potilas vieras listalla
Keksi nyt jotain muuta!
No limpsaa, karkki vasu ja vihantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan rasvan syömistä kehoitetaan välttämään diabeetikon ohjeissa. Sehän on aineenvaihduntasairaus, maksa ja munuaiset vaarassa. Tolkuton rasva ei ole kenellekään hyväksi paitsi samat joille ei kelpaa suomalainen jauho tyrkyttävät kaikille kovia rasvoja pääruoka-aineeksi. (Vhh)
Koska et ole diabeetikko tietysti syöt rasvaisia ruokia kunnes suonet tukossa. Kova rasva hidastaa aterian jälkeistä sokeriarvojen palautumista , nostaa kolesterolia, korkea kolesteroli (ja verenpaine) lisää infarktien mahdollisuutta.
Kakkosdb vastaa sulle, minulla on taatusti kaikki arvot paremmat kuin sinulla, kolesterolista maksa/munuaisarvoihin ym.