Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä diapedes potilaalle tarjolle juhliin

Vierailija
15.05.2024 |

Suvun juhlat tulossa kesällä, muutama diapedes potilas vieras listalla ja tarjoiluja mietin. Voivatko syödä kaali kääryleitä esim. Vai pitääkö olla gluteeniton

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne itse tietää ,mitä saa syödä. Moni 2-tyypin diabeetikko vois hyvin, ellei tahallaan söis ja jois sitä mitä ei saa nauttia. Mutta , eipä ne tee sitä.

Kakkosdb vastaa sulle,  minulla on taatusti kaikki arvot paremmat kuin sinulla, kolesterolista maksa/munuaisarvoihin ym. 

Vierailija
22/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko diapedespotilas syödä gluteiinia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit Ap kirjoittaa ihan sokeritauti, jos et osaa vieraskielistä sanaa. Ei sokeritauti -nimitys missään yleisesti kiellettyjen sanojen listalla ole.

Vierailija
24/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikon ei tarvitse hysteerisesti välttää sokeria, kunhan ei syö sitä päivittäin kerta-annoksena kilotolkulla. Myös rasvaisten ruokien syöminen nostaa verensokeria, joten kohtuus siinäkin paljonko niitä kerralla syö.

Rasvaisten ruokien syöminen ei nosta verensokeria, vaan laskee glykeemistä indeksiä.

itse teen esim. Kermakakun pohjan mantelijauhoista, se ei nosta sokereita.

Vierailija
25/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi syödä rasvaistakin joskus. Ei tarvitse mitään erityiskohtelua.

Ehkä juomissa kannattaa varata myös sokeriton vaihtoehto.

Vierailija
26/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvun juhlissa on aina yksi Dia-Spede, joka näyttää väkisin dia-kuvia lomamatkoistaan.

Joukossa on aina myös yksi Dia-Petelius joka kertoilee mielestään hauskoja vitsejä ja pyytelee niitä anteeksi jälkeenpäin...

Vierailija
27/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasullinen kaalea ja miehelle lapsen vanukkaat syötäväksi

Vierailija
28/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas? 

samat ruuat kuin muillakin. 1 tyypin diabeetikko käyttää inskaa joka tapauksessa. 2 tyypin diabeetikko valitsee syömisensä sen mukaan mitkä ei nosta verensokeria (jos siis kiinnostaa ateria hoito)

Vierailija
29/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kelpaa, mutta sokerijuomat on kiellettyjen listalla. Se nostaa sokeriarvoja liiaksi.

Ykköstyypikolla on kielletty sokeri. Kakkostyypikoilta ei. Joten onko näillä kumpi 

Kyllä se pitäisi olla totaalisen pannassa se sokeri kakkosella. Kakkonen on parannettavissa syömällä oikein.

Ykköseen en ota kantaa, se ei ole.

Diabetes voi tulla monesta syystä. Se voi parantua ainoastaan silloin kun olet ollut muuten terve, mutta olet herkutellut itsesi lihavaksi.

Vierailija
30/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvun juhlissa on aina yksi Dia-Spede, joka näyttää väkisin dia-kuvia lomamatkoistaan.

Kiitos illan parhaista nauruista. :D

Vierailija
31/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voi kieltäytyä dia-kuvien katselusta, kun näyttää passin.

Vierailija
32/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikon ei tarvitse hysteerisesti välttää sokeria, kunhan ei syö sitä päivittäin kerta-annoksena kilotolkulla. Myös rasvaisten ruokien syöminen nostaa verensokeria, joten kohtuus siinäkin paljonko niitä kerralla syö.

Rasvaisten ruokien syöminen ei nosta verensokeria, vaan laskee glykeemistä indeksiä.

Kyllä vaan rasvan syömistä kehoitetaan välttämään diabeetikon ohjeissa.   Sehän on aineenvaihduntasairaus, maksa ja munuaiset vaarassa.   Tolkuton rasva ei ole kenellekään hyväksi paitsi samat joille ei kelpaa suomalainen jauho  tyrkyttävät kaikille kovia rasvoja pääruoka-aineeksi.  (Vhh) 

Niin Suomessa. Itse en ole diabeetikko, vaikka geeneissä tautiriski onkin, ja olen sairastanut raskausdiabeteksen. Rasva pitää kylläisenä pitkään, eikä nosta verensokeriani. Manteleissa on pehmeää rasvaa.

Vierailija
33/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko osaa itse valita sopivat, laktoosittomat olisi järkevää tehdä kaikkia ajatellen ja gluteenittomiakin vaihtoehtoja. Minä menen ylioppilasjuhliin jossa on vegaani ja gluteeniton tarjoilu, heillä on aina hyvät , runsaat tarjoilut.

Vierailija
34/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kelpaa, mutta sokerijuomat on kiellettyjen listalla. Se nostaa sokeriarvoja liiaksi.

Ykköstyypikolla on kielletty sokeri. Kakkostyypikoilta ei. Joten onko näillä kumpi 

Ykköstyyppi korjaa, mikäli tarve. Ykköstyyppi myös on oppinut mitä voi syödä ja minkä verran. 

Vierailija
35/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vekaaninen ruoka laittaa mahan sekaisin. Ei sopisi minulle

- Ykköstyyppi

Vierailija
36/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykköstyypin diabeetikolta ei todellakaan ole sokeri kielletty, älä satuile.

T: ykköstyypin diabeetikko

saa ottaa palan täytekakkua tai joskus pullan,konvehdin, persruoka ok..

Vierailija
37/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vekaaninen ruoka laittaa mahan sekaisin. Ei sopisi minulle

- Ykköstyyppi

Heh heh.

Vierailija
38/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

diapedes potilas vieras listalla

Keksi nyt jotain muuta!

Vierailija
39/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No limpsaa, karkki vasu ja vihantaa.

Vierailija
40/43 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan rasvan syömistä kehoitetaan välttämään diabeetikon ohjeissa.   Sehän on aineenvaihduntasairaus, maksa ja munuaiset vaarassa.   Tolkuton rasva ei ole kenellekään hyväksi paitsi samat joille ei kelpaa suomalainen jauho  tyrkyttävät kaikille kovia rasvoja pääruoka-aineeksi.  (Vhh) 

Koska et ole diabeetikko tietysti syöt rasvaisia ruokia kunnes suonet tukossa.    Kova rasva hidastaa aterian jälkeistä sokeriarvojen palautumista , nostaa kolesterolia,  korkea kolesteroli  (ja verenpaine)  lisää infarktien mahdollisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi