Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri soittaa vaikka olen sairauslomalla!

Vierailija
15.05.2024 |

Tuli viesti että soitetaan ja tehdään työnhakusuunnitelma vaikka minulla on sairauslomaa vielä kolma kuukautta. Onko muille käynyt näin? Eikö työtön voi sairastaa edes lääkärin "luvalla".

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmu

Vierailija
22/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua että työkkäri kovasti aktivoituu, kun alkaa olla hommat selvillä vesillä. Puoliso ilmoitti että aloittaa yritystoiminnan x.x.xxxx. Silti hänet ohjattiin just sitä ennen 6 viikkoa kestävälle työnhakukurssille ja sekös vähän sotki sitä, ettei viimeisenä kuukautena liiennyt aikaa niin paljon sen yrityksen kaikelle aloittamispaperihommille. Siinä sitä sitten meni suoli pitkänä että sai kaiken hoidettua yhtä aikaa. Ja sitä ennen ei mitään useaan kuukauteen. Joillakin vain on tarve saada ihminen toimintaan nyt nyt nyt, vaikka ihan kohta muutos on tiedossa.

Työnhakuvalmennuksen maksimikesto on asetuksen mukaan 20 päivää, joten 6 viikon työnhakukurssia ei voi olla olemassa, päiviä on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua että työkkäri kovasti aktivoituu, kun alkaa olla hommat selvillä vesillä. Puoliso ilmoitti että aloittaa yritystoiminnan x.x.xxxx. Silti hänet ohjattiin just sitä ennen 6 viikkoa kestävälle työnhakukurssille ja sekös vähän sotki sitä, ettei viimeisenä kuukautena liiennyt aikaa niin paljon sen yrityksen kaikelle aloittamispaperihommille. Siinä sitä sitten meni suoli pitkänä että sai kaiken hoidettua yhtä aikaa. Ja sitä ennen ei mitään useaan kuukauteen. Joillakin vain on tarve saada ihminen toimintaan nyt nyt nyt, vaikka ihan kohta muutos on tiedossa.

Jos yritystoiminta vei noin paljon aikaa, niin miksi mies halusi edelleen olla työtön?

Vierailija
24/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi kun pidät työnhakua siellä yllä.

Vierailija
25/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainoana tulona tällä hetkellä pitkän sairauden vuoksi työmarkkinatuki . Jos päättäisin työnhaun en saisi penniäkään mistään , koska avopuoliso käy töissä . 

Kannattaa jatkaa siis työnhakua vaikka onkin sairaslomalla . Hakea voi työkyvyn mukaista kokoaikatyötä . 

Vierailija
26/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoivat spämmätä siinä määrin, että estin sähköpostiosoitteensa. Eilen tuli neljä viestiä ja tänään yksi ennen klo7 aamulla.

Vierailija
27/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne näkee Kelan päätökset, mikäli olet sairauspäivärahalla, niin unohda koko juttu. Laita verkon kautta tästä vaikka viesti vai trolliko olet.

Me emme mistään näe Kelan päätöksiä. TE-toimisto ja Kela eivät ole sama asia eikä niillä ole mitään yhteistä järjestelmää. Asiakkaan on itse sairauslomastaan ilmoitettava. Te-toimistossa olen töissä ja tämä on fakta.

Vierailija
28/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä etä yhteiskunta on huolissaan sinun syrjäytymisestä, yksinäisyydestä ja terveydentilasta. Huudetaan koko ajan yhteiskuntaa apuun ja sen kerran kun sen edustaja soittaa niin voi ei.  

Vierailija
29/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt. Piti käydä ihan paikan päällä suunnitelma tekemässä. Pysyvästi työkyvyttömät, jotka eivät pääse eläkkeelle tekevät myös. Järjetön systeemi.

Vierailija
30/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on työnhaku voimassa, niin pitääkin soittaa. Kun ilmoitit olevasi sairaana, niin siellä järjestelmässä kysytään, että jatkatko kuitenkin työnhakua (ja saat mahdollisesti etuutta) ja jos ilmoitit jatkavasi, niin sinun katsotaan olevan työmarkkinoiden käytettävissä. Ei ne ole siellä selvännäkijöitä, ne ei saa pelkän sairastumisilmoituksen perusteella katkaista työnhakua.

Eli nyt menet Oma asiointiin, teet ilmoituksen työnhaun muutoksesta ja laitat rastin ruutuun "en hae etuutta".

Älkää hyvät ihmiset katkaisko työnhakua sairauslomalla! Jos sairauspäivärahahakemus hylätään, tulee hakea työttömyystukea. Työttömyystukea ei saa, jos työnhaku ei ole voimassa.

Vierailija
31/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sieltä soitettiin, vaikka olin jo ilmoittanut saaneeni työpaikan. Työn alkamiseen oli viikko ja oli kyllä naurettavaa. Mutta olin vielä viikon työtön. Olisi ilmeisesti pitäny hakea töitä vielä tossakin vaiheessa. Tämä vaan yhtenä esimerkkinä, et työkkärin toiminnalla ei yleensä oo päätä eikä häntää.

Toivottavasti ap:n vointi paranee pian ja pystyt nauttimaan kesästä!

Ja sitten valittavat, että on niin kauhea kiire. Varmaan ainakin puolet töistä voisi karsia pois.

Vierailija
32/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä toimitin lääkärintodistuksen kassaan ja ilmoitin työkkäriin olevani sairauslomalla siihen ja siihen asti. Olin ns. työvoiman ulkopuolella, mutta työnhaku voimassa eli sain työttömyystukea ja minua ei häiritty sinä aikana.

Vierailija
33/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluavat varmistaa että olet totteleva yliaktiivinen kansalainen ja sairauslomalainen. Olettavat että kunto on täydellinen kirjaamiseen ja sinun tarkkailuun, kuten muillakin P-Koreassa. Pitää tehdä tottelevaisuusharjoituksia. Ellet herää kuplasta.

Vierailija
34/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vikasi kun pidät työnhakua siellä yllä.

Tämä oli vähän töykeä vastaus, sori. Mutta eivät he soita kuin asiakkaille. Jos olet saanut jo 300 pv sairaspvrahaa, mutta työeläkehakemus on hylätty/odotat päätöstä niin silloin sinun tulee ollakin asiakas. Jos ilmoitit vain KElaan niin työkkäri ei saa sieltä mitään tietoja sairaslomista.

Vierailija
35/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös laitettu sieltä viestiä, että soittavat, vaikka olin sairaspäivärahalla, ja työnhaku katkaistu. Ikääkin on kohta 60v. Miksi eivät panosta resursseja nuoriin?

Vierailija
36/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä toimitin lääkärintodistuksen kassaan ja ilmoitin työkkäriin olevani sairauslomalla siihen ja siihen asti. Olin ns. työvoiman ulkopuolella, mutta työnhaku voimassa eli sain työttömyystukea ja minua ei häiritty sinä aikana.

Tämä on muuttunut. Enää ei voi olla työvoiman ulkopuolella sairausloman vuoksi. On ihan yhtä lailla työtön ja valmis hakemaan työkykyään vastaavaa kokoaikatyötä, jos hakee työttömyysetuuttakin.

Vierailija
37/37 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on myös laitettu sieltä viestiä, että soittavat, vaikka olin sairaspäivärahalla, ja työnhaku katkaistu. Ikääkin on kohta 60v. Miksi eivät panosta resursseja nuoriin?

Siis olit päättänyt työnhakusi? Silloin on joku ongelma ollut liittyen siihen aikaan kun työnhakusi on ollut voimassa. Ei sieltä muuten sellaisille soitella jotka ovat päättäneet työnhakunsa.