"Lapseni ei syö mitään erikoisempia ruokia"
Mitä se tarkoittaa? Mikä on erikoisempaa? Sushi? Kasvikset? Nepalilainen? Chili? Tofu? Oliivit? Mikä on teillä sitä erikoista, jota lapsi ei syö ja syöttekö sitä itse? Milloin tarjositte ensimmäisen kerran näitä ei-maistuvia erikoisempia ruokia?
Meillä ei tykkää avokadosta, tarjosin sitä tasan vuoden vanhalle. Aiemmin ei pitänyt sianlihasta, nyt tykkää grillattuna. Ekan kerran tarjottiin ehkä ekalla luokalla ja viime vuonna alkoi tykätä . Nyt 12v.
Kommentit (26)
Nirsoista lapsista ei tule läskejä. Kun ruoka = rakkaus, syö nuori suruunsa kaikkea, mitä käsiinsä saa ja siksi meillä on niin paljon ahdistuneita läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Nirsoista lapsista ei tule läskejä. Kun ruoka = rakkaus, syö nuori suruunsa kaikkea, mitä käsiinsä saa ja siksi meillä on niin paljon ahdistuneita läskejä.
Höpsis. Nirsokin pitää joistain ruoista ja voi syödä niitä liikaa.
Tuo oksentaminen voi johtua vatsataudista, mutta kohdentuu juuri siihen ruokaan , jota viimeksi olis syönyt ja niin siihen tulee vastenmielisyys. itse lapsena söin suklaata ja maitoa juuri ennen vatsatautia- enpä nyt aikuisenakaan ole voinut juoda maitoa, suklaaseen olen pikkuhiljaa siedättänyt itseäni.
Olin itse todella nirso lapsena. Oma lapsi tykästynyt taaperoikäisestä jo homejuustoon, sieniin, sushiin, fetaan ym. Niin yksilöllistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ruoka on pelkkää energiaa, siksi syödään vain sitä, mitä halutaan. Ruoka on ruokaa, ei herkkuja! Tiedän aikuisia, joiden oli lapsena pakko syödä kaikkea (äidin mielestä maistaa) ja jotka nyt syövät hyvin rajoitetusti, kun enää ei ole pakko maistella.
En keksi mitään muuta syytä kuin nälänhätä sille, että on pakko maistaa.
Mahtaa olla aika tylsä elämä tuolla sivistystasolla. Syöminen on valtava osa elämää ja osa kulttuuria niin miksei siitä voisi nauttia kun syömättä ei kuitenkaan kukaan hengissä selviä...
Minäkin syön vain sitä mitä haluan. Lapsena olin kaikkiruokainen, nyt vanhempana todella niukka ruokavalio. Mausteita niukasti, lihaa ei juuri ollenkaan, pääasiassa salaatteja, juureksia, jugurttia, rahkaa,vähän hedelmiä. Vihanneskeittoja, kaurapuuroa, uunijuureksia. Lähes kaikki ruoka luomuna. Terveydellisistä syistä ei ollenkaan papuja, pähkinöitä, herneitä. Ja kulttuuria harrastan kyllä runsain määrin. Elämäni ei ole koskaan tylsää.
Joo, rosolli on sellainen jota kerran söin esikoulussa, oksensin enkä sen jälkeen ole koskenutkaan. Vaikka minua olisi pidetty viikko nälässä, en olisi taatusti syönyt sitä. En näin aikuisenakaan. Lapsena vielä vähemmän.