Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja Minja Koskela kertoo kokemastaan seksuaalisesta häirinnästä uutuuskirjassa Lupa olla tyttö.

Vierailija
14.05.2024 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/79c94789-1cb4-4c12-b324-f3ef1c…

Miksi tuossakin kirjassa yksi kokemuksistaan kertova on mies? Miksi mikään asia, joka kertoo tytöistä tai naisista, ei aidosti ole vain heistä? Miksi aina mukaan sotketaan muita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän siis kasvanut Helsingissä? Mua ei ole missään ikinä ahdisteltu niin paljon kuin siellä ja ihan kantisäijienkin toimesta. 

Kin. Mutta tottahan on että lähi-itäiset kulttuurit kunnostautuvat tässä irvokkaan proaktiivisesti.

Vierailija
22/42 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän siis kasvanut Helsingissä? Mua ei ole missään ikinä ahdisteltu niin paljon kuin siellä ja ihan kantisäijienkin toimesta. 

Voit kuvitella, mitä se on tänä päivänä, kun kantisäijien seuraan on liittynyt runsaasti ulkomaalaisvahvistusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei katsokaa kaikki olin teininä niin kuuma että ahdisteltiin ihan

antakaa huomioo

Vierailija
24/42 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, ettei Minksu osannut No zone -tanssia ja avainten kilkutusta tuolloin.

Vierailija
25/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei olisi kannattanut päästää 16-vuotiasta asumaan yksin Helsinkiin, jos tämä alkaa siellä heti kulkemaan yöaikaan yksin lähijunissa. Sehän tuosta tarinasta selviää, että oli viettänyt aikaa kaverin kanssa ja yömyöhään vasta palannut lähijunalla keskustasta. 

Sanon tämän koska olen itse muuttanut opiskelemaan saman ikäisenä, mutta ymmärsin katsoa missä kuljin ja milloin. 

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan miehen joutuessa ryöstön kohteeksi (toki tein kaikkeni häntä auttaakseni, mutta myös siinä ole meidän kummankin henki vaarassa). 

Omaa ulkonäköäni (blondi, kaunis nuori nainen) koskevaa kommentointia totuin kuulemaan  jo Suomessa, ja yllätys, ilkeimmin toisten tyttöjen (vieraiden, minua tuntemattomien) taholta ja jopa vaatteiden saksimista niiden ollessa naulakossa. Miesten kommentointi ja lähentymisyritykset, ne tökerötkin,  jäivät kyllä kaiken tämän jälkeen siihen kiltimpään päähän! No mutta, uhriutuminen onkin mielestäni ollut aina vastenmielinen tapa selviytyä elämässä eteenpäin, joka kuuluu lähinnä marttyyriksi heittäytyvien työkalupakkiin.

Vierailija
26/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei olisi kannattanut päästää 16-vuotiasta asumaan yksin Helsinkiin, jos tämä alkaa siellä heti kulkemaan yöaikaan yksin lähijunissa. Sehän tuosta tarinasta selviää, että oli viettänyt aikaa kaverin kanssa ja yömyöhään vasta palannut lähijunalla keskustasta. 

Sanon tämän koska olen itse muuttanut opiskelemaan saman ikäisenä, mutta ymmärsin katsoa missä kuljin ja milloin. 

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan miehen joutuessa ryöstön kohteeksi (toki tein kaikkeni häntä auttaakseni, mutta myös siinä ole meidän

Mielestäni tässä ei ole kyse uhriutumisesta vaan sen näkyväksi ja kuuluvaksi tekemisestä, että tällainen ei ole ok. Nuoret tytöt eivät välttämättä tiedä mikä on normaalia ja hyväksyttävää, ja asenneilmapiiriä täytyy aktiivisesti muuttaa

Samoin kannattaa tehdä aina rikosilmoitus, jotta tekijä saa näpeilleen. "Uhriutuminen" on yhteiskuntaa kehittävää vastuullisuutta, jos uhriksi joutuu

Vierailija
27/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan miehen joutuessa ryöstön kohteeksi (toki tein kaikkeni häntä auttaakseni, mutta myös siinä ole meidän

Sama, olen usein miettinyt, että miten nykynuoret ovat niin avuttomia, kun oman ikäluokkani (50+) nuoret pärjäsivät lapsina ja nuorina saadessaan vapaasti liikkua, matkustaa ulkomaille. Ja kaikilla oli järki päässä. Totta kai ylilyöntejä oli, mutta kaverit olivat aina turvaamassa. Ei ollut tällaista ihmeellistä kahtiajakoa eikä uhriutumista ja toisen sukupuolen syyttelyä.

Ainakaan yleensä, muistan yhden kerran, kun luokkamme varakkaimman perheen tyttö väitti erään hiljaisen pojan kähmineen häntä. Poikaa syytettiin (kaikkien meidän luokkalaisten suureksi hämmästykseksi) tosissaan ja tytön isä (paikallinen puoluepamppu) oli jo järjestämässä varsinaista lynkkaystä. Kunnes selsisi että poika oli ollut väitetyn tapahtuman aikaan sairaalassa (josta ei halunnut kertoa muille). Sama toiminta jatkui tällä tytöllä myöhemminkin ja varmaan vielä aikuisenakin. Halusi aina olla uhri ja suuri seksisymboli. 

Vierailija
28/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisia juoppoja.

Vierailija
29/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittiko Minja siis kirjan ulkkareista jotka käpälöi

Vierailija
30/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessani miesten katseet ja ehdottelut koettiin kehumisina, Ei niistä kenenkään sielu ja mieli vahingoittunut, päinvastoin. Maailmassa oli oikeitakin epäkohtia ja murheita.

Vierailija
31/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessani miesten katseet ja ehdottelut koettiin kehumisina, Ei niistä kenenkään sielu ja mieli vahingoittunut, päinvastoin. Maailmassa oli oikeitakin epäkohtia ja murheita.

Silloin myös ymmärrettiin oma vastuu tilanteissa, joissa on aina kaksi osapuolta, eikä vaadittu, että minulla on oikeus kulkea pelkissä stringpöksyissä ilman huomiota! 

Vierailija
32/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAXUHALIT

Vierailija
33/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan miehen joutuessa ryöstön kohteeksi (toki tein kaikkeni

No tuo on sitten toisen ääripään rikos, mistä pojan pitäisi nostaa syyte. Moni nainen kuitenkin tulee ahdistelluksi ihan vaan olemalla olemassa

Vierailija
34/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toivotaan että ovat sitten sinun lapsiasi ja lapsenlapsiasi, jotka saavat tämän viitan kantaakseen, kun ei kerran ole olevinaan mitään

Vierailija
35/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minja haluaa huomioo:

Katsokaa minua! Olen JOKU! Minua on sentään ahdisteltu!

Vierailija
36/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt uskotaan että juuri tällä korviarepivällä uhriutumisvalituksella saadaan asiat muuttumaan.

Jotenkin epäilen. Elämme todellakin mihin voi valittaa- kulttuurissa johon kaikki eivät silti lähde mukaan.

Jokaiselta löytyisi taatusti valittamisen ja kaltoinkohtelun kokemuksia. Kaikki eivät vaan tee tästä elämänuraansa.

Vierailija
37/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan miehen joutuessa ryöstön kohteeksi (toki tein kaikkeni

Niin kauan heittäydytään tyhmiksi kun ei suostuta joustamaan mistään. Ihan tavan turistikin osin päättää omalla käytöksellään riskien nousun esim tarsuvarkauteen. Naisille näitä samoja ohjeita ei kuitenkaan saa antaa kun se loukkaa niin hirveästi itsemääräämistä. Selvä sitten.

Vierailija
38/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistettiinhan varmasti mainita myös iljettävät setämiehet loputtomine rivoine ehdotteluineen? On suoranainen pakko tehdä itsestään aivan saatanan ruma että edes jotenkin pääsee liikkumaan eteenpäin kaupunkitilassa - turvaan karttaan erikseen merkattuun turvalliseen tilaan kärsimään yhdessä muiden Erilaisten Tyttöjen  kanssa.

Ja voi että me niin kärsitäänkin! Kiitos Minja taas kun muistutat 👍

moni tyttö/nainen oikeasti pukeutuu mahdollisimman peittävästi ja isoihin vaatteisiin, jotta välttyisi idioottien huomiolta kaupunkitilassa. Osalle kun ei ole vielä 2020-luvullakaan selvä, että nainen ei ole kaikkien miesten julkista omaisuutta ja halukas kuulemaan kommentteja itsestään jonkun random tyypin suusta. Ja samalla täällä öyhötetään miksi makuupussitalvitakit oli/on niin suosittuja :D

Onko talvipakkasilla makuupussitalvitakin vastakohta bikinit? Vai oliko pointtisi pelkkä öyhöttäminen?

Vierailija
39/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta, itse lähdin 18-vuotiaana maailmalle ja kyllä, vaaranpaikkoja oli, mutta käytin ihan maalaisjärkeä niistä selvitäkseni. Myös pojilla oli vaaranpaikkoja ja suurimpaan varaan jouduinkin kerran puolustaessani erästä ikäistäni poikaa hänen jouduttuaan väkivallan kohteeksi. Toiseksi vaarallisin hetki sattui silloin, kun olin paikalla vanhan mieh

Tämä! Minulla on oikeus kulkea alasti ilman, että kenenkään viisari heilahtaa! Ajatelkaa jos turistit käyttäytyisi yhtä uhriutuvasti kuin "feministit" heilutellen isoa nippua viidenkympin euroja takataskussaan??? Ja poliisit sitten hukkaamassa resursseja näissä varkauksissa? Maailmassa, jopa Suomessa on oikeita rikoksia, jotka tapahtuvat vaikka kuinka miettisi turvallisuuttaan ja niiden kallisarvoisesta tutukinnasta nämä uhriutujanaiset haluavat varastaa aikaa itselleen. Kuinka yhteiskuntaa nakertavaa tällainen toiminta onkaan... ja sehän lienee tarkoituskin.

Vierailija
40/42 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivotaan että ovat sitten sinun lapsiasi ja lapsenlapsiasi, jotka saavat tämän viitan kantaakseen, kun ei kerran ole olevinaan mitään

Onpa ilkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä