Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme me köyhät ole onnellisia

Vierailija
14.05.2024 |

Aina sanotaan varakkaista, että ulkokuori voi pettää. Että on hienot talot ja tavarat, mutta silti voi olla onneton.

Itse en ole köyhänä koskaan ollut onnellinen. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen köyhä mutta onnellinen

Vierailija
2/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä voi olla onnellinen tai onneton. Rikas voi olla onnellinen tai onneton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaikkein onnellisin köyhänä opiskelijana.

Vierailija
4/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsääntöisesti olen ollut vaikka rahasta tiukkaa onkin aina ollut ( paitsi lapsuudessani)

Vakaassa raha- ja työtilanteessa toki sellaisista asioista huolehtisin vähemmän ja se varmasti parantaisi elämisen laatua 

Vierailija
5/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi puhua kaikkien puolrsta. Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
6/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin onnellisin nuorena tyhmänä ja persaukisena.

Vierailija
7/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ja rikkaalla on ongelmia, mutta ne ovat erilaisia.

Vierailija
8/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla onnellinen köyhänä. Rahattomana ja koko ajan pelko laskuista ja siitä jääkö rahaa ruokaan. Pienet asiat joihin ei ole varaa muodostuu aivan käsittämättömäksi esteeksi kuten esim. se ettei ole voimassa olevia henkilöpapereita. Sairaana ei ole varaa lääkäriin. Nämä opiskelijat eivät ole köyhiä, niillä on ihan järjettömiä etuja ja lainaa saa niitä yllättäviä menoja varten.

Vierailija
9/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sitten tänään taas köyhä. Niin se elämä heittelee. :)

Vierailija
10/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on asenne. Opi näkemään ja kiinnittämään huomio niihin hyviin asioihin äläkä märehdi huonoja. Esim yksi vieno hymy joltain vastaantulevalta, voi pelastaa koko päivän.

Vierailija
11/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kova pudotus Aruban luksuslomailijasta synkkään köyhyyteen...

Vierailija
12/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kukaan ole köyhä verrattuna muuhun maailmaan. Teillä on ruokaa ja asunnot. Terveydenhoitokin ilmaista.

Vierailija
13/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan minä olen ollut pienituloinen ja köyhä.

Vierailija
14/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ratkaise, mutta se helpottaa

Vierailija
15/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt surullisen faktan. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Vierailija
16/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa ja moni katkera ja ilkeä. Rahaa vihataan kun sitä ei ole itsellä.

Vierailija
17/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörskässäkin on tukalan kuuma ja kaikilla instabeibeillä ilmastointi. Voi voi sentään.

Vierailija
18/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue insinööriksi. Hyväpalkkaisia hommia on valittavaksi asti.

Vierailija
19/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valis olisi jo moninkertainen tohtori ja miljonääri, jos se olisi käyttänyt kaiken valittamiseen kuluttamansa ajan johonkin hyödylliseen.

Vierailija
20/27 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla onnellinen köyhänä. Rahattomana ja koko ajan pelko laskuista ja siitä jääkö rahaa ruokaan. Pienet asiat joihin ei ole varaa muodostuu aivan käsittämättömäksi esteeksi kuten esim. se ettei ole voimassa olevia henkilöpapereita. Sairaana ei ole varaa lääkäriin. Nämä opiskelijat eivät ole köyhiä, niillä on ihan järjettömiä etuja ja lainaa saa niitä yllättäviä menoja varten.

Henkkarit saa toimeentulotuella, eli jos on köyhä. Asuminen, sähköt, terveydenhuoltokulut taataan, joskin on se niukkaa elämää silti.

Ja miten muka opiskelijat ei ole köyhiä? Nehän pakotetaan ottamaan lainaa ja velkaantumaan jo nuorena, eli menee reilusti miinukselle. Sitten kun töitä ei saakaan valmistumisen jälkeen eikä pysty maksamaan takaisin niin ollaankin ulosotossa. Jos pystyy maksamaan minimilyhennystä niin sitä velkaa maksellaan vuosikymmeniä.

Oliko se määrä nykyään jo 600e/kuukausi. Ehtii jo vuodessa, saati koko opiskelun aikana saamaan aika sievoiset velat aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän