Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä olet säästänyt viime aikoina?

Vierailija
13.05.2024 |

Minä en osta enää kuin pakolliset elintarvikkeet kaupasta, kaikki muu kirpputoreilta. Ruoasta olen tarkka, ei enää mitään ylimääräisiä herkkuja, vain peruselintarvikkeita, en katso kotimaisuutta enää, vain hintaa. En syö ulkona enää, enkä käy kahvilla. Leikkaan itse perheen hiukset, huikea säästö. Meillä oli isot sukujuhlat; kaikki tehtiin itse, ennen olisi otettu pitopalvelu, vaikka se tarkoittikin sitä, että nyt osa vieraista huhki keittiössä. Porukka on ihan keski-tai hyvätuloisia, mutta säästämään alkavat hekin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Kiinasta harrastustarvikkeet. Ei riitä muutoin rahat harrastamiseen. Kierrän kirpputoreja. Ei enää valmisruokia. Sähkön ollessa halpaa teen ruokia pakastimeen. Pyöräilen joka paikkaan, jos mahdollista. Olen luopumassa periaatteestani, etten muuta enää miehen kanssa asumaan. Voin joutua niin tekemään säästääkseni.

Vierailija
22/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen uuniruuat ja keitän perunat ja porkkanat kun sähkö on halpaa, sitten lämmitän mikrossa kun on kalliimpaa. Ilta alesta Ostan -50% punalappu ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos persu putoaa kännissä mereen, varmistan, että se ehtii hukkua sinne ennen kuin apua kutsun. 

Nykyisin ambulanssit tulevat hitaasti ja sairaalat suljettu, joten vaikka kutsuisit apua teoreettisesti ajoissa, se ei ehtisi tulla. Toki en suosittele ottamaan sitä riskiä.

Vierailija
24/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää suosi kotimaista enkä käytä maksullisia palveluita, en käy baareissa, kahviloissa, ravintoloissa. En harrasta mitään maksullista. Jos tarvitsen ostan kirppiksiltä kuten Tori. 

Olen köyhtynyt ja joutunut työttömäksi joten ei mulla ole varaa ostaa palveluita. Kiitos Hallitis ja ahneet yhtiöt. Opiskelen uutta alaa, ja heti kun voin, muutan ulkomaille. 

Vierailija
25/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin alkot ulkomailta

Vierailija
26/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala olla ostamatta kotimaista kun halvimmassa x-tran kaurahiutalelaatikossakin on joku kotimaamerkki.

Vierailija
27/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta on helpointa säästää. Ennen meni 400 nyt jotain 250 euroa. Ei tarvitse muuta kuin käydä mahdollisimman harvoin kaupassa.

Vierailija
28/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lähikaupasta pitkään ruusukimpun, kun oli -50%.alennettu. Kauppias vaihtui ja tiukensivat alennuksiaan ja tarjontaa. Eli tuo jäi sitten.

Vierailija
29/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähemmän karkkia yms. Kampaajalla en ole käynyt vuosiin, kaverit osaavat onneksi leikata. En osta juuri mitään, koska tähän ikään mennessä kaikkea on liikaakin. Luen paljon, kirjastoa käytän ahkerasti. Mutta kotimaista ostan entistä useammin, vaikka sitten vähemmän. Haluan että kotimaista ruokaa saa vastakin. 

Vierailija
30/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kovasti vaatteiden ostoa: tavoite on että tämän vuoden aikana ostan max.5 uutta vaatetta, on siis "ilmastovastuullinen vaatekaappi"- haaste. Rahaa minulla olisi ostaa vaikka kuinka, mutta en toisaalta tarvitse mitään, ja järkevää on olla tuhlaamatta. Haasteessa saisi ostaa käytettyjä vaatteita kirppiksiltä kaiketi lähes rajattomasti, mutta olen pysynyt poissa kirppareilta, koska niistä on tullut aiemmin ostettua halvan hinnan innostamana vaatteita, joita en ole loppujen lopuksi käyttänyt ollenkaan. 

Vierailija
31/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole tarvetta säästää erityisemmin, en tosin tuhlaakaan. 

Elän normaalia elämää, rahat riittävät tällä elämäntyylillä hyvin, jää myös säästöön ja voin tehdä myös joitain reissujakin.

Olen työelämässä, bruttopalkka 4500 ja ei lainoja. Taloudessa 2 henkilöä.

Vierailija
32/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounaista. Ostin pussipuuroja hätävaralounaaksi ja nyt olenkin mennyt niillä lähes joka päivä. Halpaa ja hyvää, sekaan olen laittanut banaania ja pähkinärouhetta.

Hiusten värjäämiseen lopetan kesäksi, koska aurinko polttaa värin pois niin nopeasti. Tyviharmaita peitän värisuihkeella.

Huomasin että h&m:stä löytyy kivoja vaatteita ja kestää yhtä hyvin kuin kalliimmat, kun vähän valikoi.

Vierailija
33/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pitää "en osta mitään" - vuoden. Ainoa mitä ostan, on ruoka ja taloustarvikkeet, mutta en siis vaatteita, kosmetiikkaa, ulkona syömistä tms.. En ole ollenkaan varma työpaikkani pysyvyydestä suhdanneherkällä alalla. Paradoksaalista, mutta oma suu on nyt lähinnä.

Vierailija
34/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoassa, pakko ostaa paljon vähemmän ja halvempaa. En kuluta muutenkaan mihinkään ylimääräiseen niin ainoa tapa on syödä todella vähän. 

Vierailija
35/35 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän vessapaperista, talouspaperista ja pyykkiaineista. Ne pyrin hankkimaan aina niin halvalla kuin mahdollista. 

En käy baarissa enkä elokuvissa. Elokuvissa olisi kyllä kiva käydä. Baareja taas en kaipaa. Kaikki baarit kaatuu täällä mun kotikaupungissa kun kukaan ei käy niissä. Ruokaravintoloissa sentään käy porukkaa ja käyn itsekin.

En osta huonekaluja enkä mattoja enkä verhoja, mutta pieniä sisustusjuttuja kyllä tulee ostettua esim. Ikeasta.

En käy kampaajalla. Annan hiusten kasvaa.