Eikö missään kaupassa/liikkeessä voi enää höylätä pankkikortilla yli tilin?? Että nolotti... =/
Kävin tänään kampaajalla ja tiesin toki että tilillä ei niin paljoa ole kun lasku olisi, mutta huomisen lapsilisäpäivän takia höyläsin kuitenkin... Noh, eipä kelvannut... Onni onnettomuudessa mulla oli miehen antama raha pussissa! =/ Mutta siis kyllä nolotti aivan kauheesti!! Koskaan ei ole aikaisemmin näin käynyt ja olen aivan häpeissäni nyt... Onko kellä tietoa minkä ryhmien paikoissa esim ei pysty höyläämään yli?? Vastaavan varalle, paitsi etten kyllä enää koskaan uskalla moista tehdä!! =O
Kommentit (14)
Vierailija:
Täällä huudetaan, että Visa Electron on köyhien kortti, mutta kuitenkin jaossa on vinkkejä paikoista, joissa voi tehdä petoksen, eli käyttää korttiaan vaikka siellä ei olisi katetta. Electronilla täytyy sentään aina olla rahaa, että sitä voi käyttää.Euroopassa ei ole pankkikortteja olemassakaan. Kortit ovat ihan pankin myöntämiä, kohopainettuja suomalaisen pankkikortin oloisia, mutta toimivat kuten Visa Electron joka paikassa, eli rahat lähtevät tililtä saman tien. MItään kuitteja ei allekirjoiteta, vaan käytetään PIN-koodia.
Miksi yleensä on pankkikortteja? Jos ei ole rahaa niin pitää käyttää luottokorttia, jos on rahaa niin sitten voi käyttää korttia jossa rahat menee heti, ihan kuten antaisi kassalla käteistä.
Ja kyllä, se on petos, jos käyttää pankkikorttia vaikka tilillä ei ole katetta.
mutta ainakin Cittareissa ja Prismoissa käytettävä kassaohjelma on semmoinen, että kassatäti voi yhtä nappia painamalla varmentaa ostoksen kuin ostoksen. Meidän kaupassa toiset varmentaa aina kaikki ostokset, toiset loppukuusta :) itse varmennan summamutikassa. Yli 50¿ kone varmentaa joka tapauksessa itse.
tilillä ole olut tarpeeksi rahaa. Seuraavana päivänä rahaa on ollut tulossa.
mutta eikös jossain joskus ole tällainenkin ollut mahdollista?? vai olenko ihan väärässä?
-ap
Eli toisessa kaupassa raja voi olla 50e, toisessa 50e - jossain olen kuullut että on jopa 100e. Ja joku kauppa voi olla tarkka ja ottaa katetarkistuksen joka kerta vaikka kuinka pieneen summaan. Luulisi että kampaamot ja muut pienyrittäjät käyttävät katetarkistusta aina, isot marketit ei niinkään pienistä summista.
On eri asia maksaa kortilla jossa ei oikeasti ole katetta mutta jos tänä iltana käyt kaupassa ja huomenna on tilipäivä niin tilillähän on katetta silloin kun maksu menee.
Eri asia kun jos sulla on tililläsi 100 euroa ja menet ostoksille ja ostat satasella. Kate riittää hyvin vaikka tarkistettaisiinkin. Kaupasta ulosmennessäsi nostat automaatilta sen satasen ja huomenna kun tulee ostoksista kirjaus niin ei olekaan katetta - se on mielestäni petos! Ei se että käyttää korttia puoli vrk etukäteen. Huono asia toki, koska aina pitäisi olla rahaa varastossa mutta silti.
Jos lukevat sirua ei voi ylittää tiliä.
Vanhat pankkikortit voi vielä höylätä yli tilin, kunhan ei höylää tarkistusrajan yli. Nykyään melkein kaikki tarkistaa yli 50e.
pankkikortilla vaikka ei olisikaan katetta tilillä.
Voikos sitä käyttää niin että ei ole rahaa mutta huomenna tulossa?
ja sirullisella kortilla on onnistunut. Kerran kävi jopa niin, että käskin laittaa luotolle ja kun kotona katsoin kuittia niin oli mennyt pankille, piti sitten vaan siirtää luotolta rahaa tilille. Eli kyllä sirullisella voi ihan hyvin maksaa yli.
Ei se kauppa tiedäkään että on huomenna tulossa rahaa, mutta jos ei tarkista katetta ja itse tietää niin silloinhan ei mitään vahinkoa ole, koska maksut ei koskaan mene samana päivänä. Joskus saa odottaa viikonkin vaikka olis hieno " reaaliaikainen kone" :
Täällä huudetaan, että Visa Electron on köyhien kortti, mutta kuitenkin jaossa on vinkkejä paikoista, joissa voi tehdä petoksen, eli käyttää korttiaan vaikka siellä ei olisi katetta. Electronilla täytyy sentään aina olla rahaa, että sitä voi käyttää.
Euroopassa ei ole pankkikortteja olemassakaan. Kortit ovat ihan pankin myöntämiä, kohopainettuja suomalaisen pankkikortin oloisia, mutta toimivat kuten Visa Electron joka paikassa, eli rahat lähtevät tililtä saman tien. MItään kuitteja ei allekirjoiteta, vaan käytetään PIN-koodia.
Miksi yleensä on pankkikortteja? Jos ei ole rahaa niin pitää käyttää luottokorttia, jos on rahaa niin sitten voi käyttää korttia jossa rahat menee heti, ihan kuten antaisi kassalla käteistä.
Pankkikortti tai luotollinen Visa/Master ei " koskaan" temppuile eli jos ei maksa pankilta niin maksaa luotolta, mutta Elektronista tulee koko ajan palautetta että vaikka on rahaa tilillä niin ei pysty maksamaan. Se vasta ärsyttävää on.
Onneksi siirrytään ns. debit-kortteihin, jotka vievät katteen heti tililtä. Tai sitten pitää ottaa luottokortti ja maksaa luottokustannukset. Pankkikorttisopimuksisa lukee, että korttia ei saa käyttää ellei tilillä ole katetta!