kurasään pukeutuminen?
Kertokaahan kaikkein helpoimmat ja käytännöllisimmät vinkit syksyn kurakeleihin kahden pienen (2 v ja vajaa 1 v) kanssa. Pukeminen/riisuminen on meillä aina se kriittisin vaihe päivää ja tahtoisin homman sujuvan mahdollisimman kivuttomasti. Mitä siis päälle näille lapsukaisille, jotka ovat jokaisen ulkoilukerran jälkeen erittäin kuraisia. Haalarit, kuravaatteet, saappaat, goretex kengät???? Mitä nämä uudet vuorilliset sadevaatteet ovat? Millaisissä keleissä niissä tarkenee? Miten hoitaa helpoiten kuraisten vaatteiden puhdistus ja kuivatus talossa, jossa eteissessä mahtuu juuri ja juuri kääntymään... Nyt olisi kaikki vinkit ja niksit tervetulleita!!!! Olen valmis tekemään hintavampiakin hankintoja, kunhan olisivat käytännöllisiä.
Kommentit (4)
Isommalle ehkä saappaat on helpommat, saa itsekin jalkaan. Ja osta riittävän suuret kurahousut että on helppo pukea päälle. Kurikset voi myös laittaa valmiiksi haalarin päälle ja pukea molemmat yhtäaikaa.
kallistuisin edelleen " perinteisten " kuravaatteiden ja kumppareiden käyttöön . Itse en ole vielä NIIN vedenpitäviä corekenkiä tai Reimateccejä löytänyt , että olisin perinteistä luopunut ! Toki se työlästä on ...
Lisäksi vuorelliset kuravaatteet alkavat tosi nopeasti kerätä kosteutta ellei ne välillä pääse TODELLA kuivumaan ja haju on kauhea !
En hankkisi vuorellisia kurakamoja, koska lämpimille keleille pitäisi sitten olla omat. Jos lämpimät kelit hyvin hallussa niin sitten koko kurapuvut ja kumpparit niin koko muksun vaatteineen voi nostaa suihkuun. Itse pidän Aartolahden ihan norm. kuravaatteista. Ovat mitoitukseltaan leveät ja kun hankkii reilun kokoista niin tosi helppo pukea ja riisua. Goretexit turhan kallit liattavaksi kaikkein kuraisimmilla keleillä. Ennemmin kumpparit ja villasukat ja pakkasille pakkaskengät.
Jos haluaa riisua eteisessä, niin sitten kunnon kuramattoa seinästä seinään ja sit vaan odotat että lika kuivaa ja vedät imurilla. Sellanen muotoonleikattava matto on rullatavarana tosi halpaa ja kun ottaa tummanruskeeta tai harmaata niin eipä lika näy. Sitten kun ahdistaa niin uudet tilalle tai sit muksut on jo isompia ja siistimpiä.