Mihin ammattiin et haluaisi? (saa sanoa minkä ammatin vain)
Psykiatri, psykologi.
Taksikuski.
Päiväkodin täti.
Kokki.
Muita?
Kommentit (82)
Lähihoitaja. Tekee ruumiillisesti raskasta työtä paskalla palkalla, ja toimii kaiken lisäksi omaisten ja paskantärkeiden sairaanhoitajien ja lääkärien likasankona. Kaikki respekti lähihoitajille!
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja. Tekee ruumiillisesti raskasta työtä paskalla palkalla, ja toimii kaiken lisäksi omaisten ja paskantärkeiden sairaanhoitajien ja lääkärien likasankona. Kaikki respekti lähihoitajille!
En voi kyllä ymmärtää tätä sairaanhoitajien asennetta lähihoitajia kohtaan. Samaa työtä tehdään. Kaikista suurin läppä oli, kun arvon sairaanhoitaja ei voinut tulla kanssani vaihtamaan vaippaa, kun muut olivat tauolla vaan vanhuksen olisi pitänyt odottaa paskoissaan.
T. Sh-opiskelija
sosiaaliohjaaja/ tuki viranomainen koska en osaa sanoa ihmisille mitä he haluaa kuulla vaan kerron totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Mitään myyntityötä, päätelaite työtä tai ihmisten hoivatyötä. Kaikkein pahinta ihmisten eritteet ja numeroiden pyöritys tietokoneella.
Mun unelma työ olisi juuri numeroiden pyörittely tietokoneella ja miellusti joka toinen tunti joku palaveri.
Valtiovarainministeriksi vihervasemmistohallituksen jälkeen.
Käsityöammatit, kaikki pikkutarkkuutta ja sorminäppäryyttä vaativa nyhertäminen, päiväkotityö, autolla ajamista vaativa työ, tehdastyö (ellei siitä makseta ihan todella kunnollista palkkaa)
Mikään vakuutuksiin tai pankkiin liittyvä
Mielenterveys- tai päihdehoitaja. Tärkeetä työtä, mutta itseltä menis elämänhalu, jos joutuisin päivittäin työskentelemään tällaisten teemojen parissa.
En olisi myöskään kovin hyvä ravintolatyöntekijä. Ällöttää likaset lautaset ja ruokalähmät ja keittiön hajut.
Myyntityö, jossa joutuu myymään jotain sellaista tuotetta/palvelua, johon ei itse "usko". Tyyliin jotain lisäravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, olisin siinä hommassa umpisurkea. Pahin painajaiseni olisi olla ruotsin opettaja yläkoulussa.
Lisään: ruotsin opettaja yläkoulussa Etelä-Pohjanmaalla
Hoitaja vanhustenhoidossa, paitsi jos olisi sellainen paikka jossa vanhuksia ei pakoteta vaippoihin vaan viedään vessaan.
Luokanopettaja. Se jatkuva melu, hälinä, riehuminen, yleinen levottomuus ja keskittymiskyvyttömyys. Nykyajan lapset ovat suurimmaksi osaksi hirveitä. Samoin niiden vanhemmat, jotka pitävät kullannuppuaan koko maailman keskipisteenä.
Ennemmin ryhtyisin siivoojaksi. Saa olla rauhassa, ei tarvitse opettaa eikä kasvattaa ketään, työt jäävät työpaikalle.
Minua ei haittaisi mikään yksinkertainenkaan työ (esim täällä mainitut tehdastyö tai pysäköinninvalvonta), kunhan palkka olisi ok.
Myyjäksi en soveltuisi. En vain osaa.
Ja ehdoton ei on ollut terveydenhuolto ja päiväkotityö. Ei siksi, ettenkö osaisi tai että inhoaisin ihmiseritteitä. Vaan siksi, että en voi sietää sitä työkulttuuria ja haluttomuutta itse lähteä parantamaan tilannetta sisältä päin.
Päiväkodissa olin nuorena vuoden verran, kolmessa eri paikassa sijaisena. Se, miten vanhemmista, joistain lapsista ja lähes kaikista työkavereista puhuttiin, oli silmiä avaavaa. Omia lapsia en sitten ihan pieninä hoitoon vienytkään, vaan otin sitten sen tappion vastaan mitä se aiheutti uralleni, jos edes aiheutti.
Terveydenhuollon parissa en ole työskennellyt itse hoitotyössä, mutta tarpeeksi olen saanut nähdä sitäkin kulissien takaa. En yhtään ihmettele, että nämä kaksi alaa eivät nauti arvostusta siten mitä he itse haluaisivat. Peiliin katsomisen paikka.
Vauva.fi mode olis kyllä noloin työtehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, olisin siinä hommassa umpisurkea. Pahin painajaiseni olisi olla ruotsin opettaja yläkoulussa.
Sama. Vaikka olin hyvä koulussa ja etenkin kielissä mutta opettajan työ olisi minulle yhtä piinaa. Tosin autokoulun opettajaksi saattaisin ryhtyä. Olen opettanut monta tyttö- ja naisystävääni autohommiin. ajamaan, huoltamaan ym. Myöskään mihinkään sairaan- tai vanhustenhoitotyöhön ei minusta olisi. Liian henkilökohtaisia juttuja minulle. Olen yksinäinen ja itsenäinen puurtaja.
Stuertti.