Hei! Onko täällä paljon yläluokkaisia naisia joiden roolimallina ollut Tarja Halonen, Elisabeth Rehn, Eeva Ahtisaari + muut? Kuka sinun?
Hei! Onko täällä paljon yläluokkaisia naisia joiden roolimallina ollut Tarja Halonen, Elisabeth Rehn, Eeva Ahtisaari + muut? Kuka oli roolimallisi suomen ykkösnaisista? Milloin olet syntynyt? Ajatteletko kuin nämä ja pukeudut 'tyylikkäästi' kuten nämä ja sinulla herrasmiehiä seuranasi...
Kommentit (42)
Nyt on kyllä katsottava peiliin joka sanoo että TYTÖILLÄ EI TÄÄLLÄ OLE MITÄÄN KUNNON ROOLIMALLEJA jos nämä eivät kelpaa. Entä feministit - ketkä ovat teidän roolimallejanne?
TÄMÄ HAISEE KATASTROFILTA!
En ole yläluokkaa enkä eliittiä, vaan ylempää keskiluokkaa. Mulla ei ollut varsinaista esikuvaa tai roolimallia, mutta Simone de Beauvoirin elämäntapa oli sellainen, jollaisesta nuorempana haaveilin. Aika toisin kävi... toisaalta ei vielä ole myöhäistä. Ehtiihän tässä tapahtua, kun en vielä ole kuollut.
Ei nykyajan tytöt tiedä pörssiyritysten johtajista tai muista huippujohtajista mitään. Kardashianin pyllynvilauttelijat ovat heidän esikuviaan tai jokin pop-laulaja tai tubettaja.
En minä piittaa mistään roolimalleista, ihan kukkua! Mikä roolimalli semmonen on joka pettää miestään, tunkee botoxia, ottaa tatskoja, kulkee napapaidassa...pyh sanon minä.
Joillakin rikollisia miehinä ja ollaan niin hienoo niin hienoo kunnes käry käy.
Ennenmin pidän yhtä tuttua tyttö' roolimallina. Köyhä kuin kirkonrotta, lapsilla muutamat vaatteet joita hän huolsi. Aina lapset olivat siisteinä. Vähistä rahoistaan ruokki ja piti huolta.
Lapset iloisia ja hyvinvoivia.
"yläluokkaisella" pyyhin ahteria, ei niitä Suomessa edes ole!
Sanna Marin ei kelpaa roolimalliksi. Hänellä ei ole normaalia isäsuhdetta. Koska on sossu niin ei luultavasti usko Jumalaan minkä oikeasti yläluokkainen nainen tekee... Ruotsin ja Englannin prinsessat menee kirkkoonkin juhlapyhinä... vaikka niilläkin jotakin muutakin taustaa... Olen ollut ope samassa koulussa jossa Victoria käynyt ja yhdessä vaiheessa alkoi nuorena käyttää alaluokkaista puhetyyliä... olin kauhuissani...
En ole yläluokkaa vaan n. nelikymppinen duunari. Olen aina ihaillut Rehniä ja Halosta, myös Marinia joka sopii myös tuohon joukkoon.
yläluokkaisia, kauniita...nyt sie vitsin murajisit kuten herra tuossa sanoi!
Presidentin puoliso ei ole ammatti eikä esikuva, mutta nykyisen presidentin puolison työura on kyllä roolimalli nuorisollekin. Kansainvälistä yritysmaailmaa palveleva juristi. Tohtorikin vielä.
Kannattaa vain olla ihan oma itsensä. On typerää kuvitella, että JOKAINEN voi tulla presidentiksi tai pääministeriksi halutessaan. Ei voi. Ja silti voi olla itseensä tyytyväinen, kun yrittää käyttäytyä hyvin ja tekee parhaansa sen mukaan, minkälaiset eväät on saanut.
Helvi Sipilä oli kova täti aikoinaan. Toki naispresidenttikin on harvinaisuus maailmassa. Se on myönnettävä.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin ei kelpaa roolimalliksi. Hänellä ei ole normaalia isäsuhdetta. Koska on sossu niin ei luultavasti usko Jumalaan minkä oikeasti yläluokkainen nainen tekee... Ruotsin ja Englannin prinsessat menee kirkkoonkin juhlapyhinä... vaikka niilläkin jotakin muutakin taustaa... Olen ollut ope samassa koulussa jossa Victoria käynyt ja yhdessä vaiheessa alkoi nuorena käyttää alaluokkaista puhetyyliä... olin kauhuissani...
No ei ollut mullakaan, vaikka "isä" asui saman katon alla. Varmaan koskaan sanonut sanaakaan!
Oikesti, kuka muka uskoo jumalaan, satuolentoja kaikki! Mikä sua riivaa, olet aika outo!
Saa kai kirkkoon mennä ketä huvittaa, ei tarvi olla prinsessa, joita meillä ei edes ole!
Pitäskös sun mennä juttelemaan jonnekki!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vain olla ihan oma itsensä. On typerää kuvitella, että JOKAINEN voi tulla presidentiksi tai pääministeriksi halutessaan. Ei voi. Ja silti voi olla itseensä tyytyväinen, kun yrittää käyttäytyä hyvin ja tekee parhaansa sen mukaan, minkälaiset eväät on saanut.
Niinpä! "joka itsensä ylentää..."
Sori en muista loppua kun en ole ylhäinen!
Vierailija kirjoitti:
Jo on kumma jos yksikään ei sano tähän mitään! Siis voiko tässä maassa olla yläluokkaisempia naisia kun joku pressa, pressakandi ja pressan puoliso - kaikki korkeastikoulutettuja ja kauniita naisia ilman tatskoja, huulibotoxia, noitakynsiä yms...
Ovat he hyvin arvostettuja ja ihailen heitä itsekin kovasti, mutta kysymyksesi oli tarkoitettu yläluokkaisille naisille. En kuulu yläluokkaan niin en vastannut, ja tuskin tarvitset vastaustani nytkään.
Useimmiten aloituksessa ei kannata liiaksi rajata vastaajaryhmää, ellei se ole tarkoituksellista. Ehkä oli, ja et saanut vastauksia siksi, ettei paikalla ole tällä hetkellä yläluokkaisia naisia.
Yläluokka on Suomessa perinteiseen keskiluokkaan suhteellisesti paljon pienempi. Joten en väitä, ettei heitä ap:llä kävisi, vaan heidän osuutensa kävijöistä on pienempi.
Saksan entinen liittokansleri Angela Merkel on mielenkiintoinen persoona. Asiallinen ja hillitty, mieleltään vahva. Hänet haluaisin tavata.
Aloitushan on taas trollimielessä tehty, vastaan silti.
Jo on kumma jos yksikään ei sano tähän mitään! Siis voiko tässä maassa olla yläluokkaisempia naisia kun joku pressa, pressakandi ja pressan puoliso - kaikki korkeastikoulutettuja ja kauniita naisia ilman tatskoja, huulibotoxia, noitakynsiä yms...