Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, jotka olette päivisin kotona yhden n. 1 -vuotiaan kanssa

Vierailija
25.01.2007 |

Mitä teette? Minkä verran pidät lapselle seuraa / leikität ym? Minkä verran lapsi viihtyy itsekseen leikkien, kotia tutkien?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käytännössä aamupäivällä käydään puistossa ja iltapäivällä kaupassa/kirjastossa/rattaissa hikilenkillä (minä) tms.

lapsi 1v3kk ei paljon yksinään leiki, vaatii paljon huomiota. joskus viihtyy pidempään yksinään jos annan jotain todella mielenkiintoista, esim avainkaapin lattialle :)

kerropa ap sinäkin!

Vierailija
2/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona reilu 1-vuotiaan kanssa.

Leikkii ja viihtyy tosi paljon itsekseen eikä " vaadi" seuraa lainkaan.

Käydään kerran päivässä pihalla tai kylässä jossain, ja muuten vain ollaan kotona ja tehdään normaaleja juttuja.

Lapsi on mukana innoissaan kun imuroidaan tai laitetaan pyykkejä tms, ja nekin lasketaan tavallaan leikiksi :)

Pitkin päivää tehdään jotain pientä, kuten lauletaan tai rakennellaan palikoilla tai selaillaan kirjoja, mutta usein vain pieniä pätkiä kerrallaan.

Aika kuluu usein niinkin että ollaan olohuoneen lattialla ja minä vaikka venyttelen ja katselen tv:tä ja samalla lapsen kanssa järjestellään dubloja.

Väillä on kovinkin tylsää. Esim, silloin kun mies on koko päivän töissä eikä meillä ole mitään menoa (kyläilyä, tai kukaan ei tule kylään). Silloin aika menee joskus hitaasti kun vain ollaan eikä jaksa keksiä mitään erikoista.

Tänäänkin on vähän sellainen päivä, vaikka illalla ehkä tuleekin joku kylään, mutta mennään tässä päivällä kylpyyn ja sekin on kivaa ajanvietettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään usein avoimessa päiväkodissa. Jos ei mennä sinne ulkoillaan muuten vaan, nyt rakastaa pulkkailua.

Välillä roikkuu äidissä, välillä leikkii. Taustamusiikki tehoaa viihtymiseen kotona. Joko lastenlevyjä tai mikä parasta saatuja vanhoja Huvitutti nauhoituksia.

Vierailija
4/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt leikkivät rinnakkain ja tappelevat joka lelusta. mutta ainakaan ei ole elnää tylsää... ;=)

on aika rankkaa itse asiassa, kun huonona päivänä kaksi roikkuu lahkeessa. odottelen tässä, että kasvavat ja oppivat sopuisammiksi

Vierailija
5/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla nelosen tavoin meilläkin päivät vierähtää. Tosin noita vieraita ja kylässä käymistä on melko vähän. Vielä syksymmällä, kun ei tarvinnut niin paljon pukea päälle, käytiin usein ostoskeskuksissa pyörimässä. Viime aikoina olen vain huomannut laiskistuneeni ja ollaan vietetty päiviä turhan paljon sisätiloissa ja on NIIN tylsää!! (joo, joo - ulos, ulos...)

Mutta: luetaan, heitellään palloa, kasataan tornia, harjoitellaan kävelyä,ajellaan autoilla, kiivetään rappusia, tutkitaan jokapaikkaa, tanssitaan Fröpelin palikoita ym.... Mutta monasti menee pitkäänkin, ettei tarvitse seuraa. Nyttenkin on jaksanut tässä vieressä " soitella" kitaraa tai tutkia treenikassiani jo jonkin aikaa.

Mites muilla?

Vierailija
6/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyy tosi hyvin yksinään. Välillä tietysti jotain lelua yhdessä katsellaan/hyppyytän lasta/laulelen/kutittelen.

Kolme krt viikossa meillä on ns. ohjattua toimintaa/pakollista menoa.

Ulkoilla ei mitenkään säännöllisesti (valitettavasti).

Isän ollessa mukana liikutaan hyvinkin paljon (illat + viikonloput). Käydään kylässä, shoppailemassa, ravintoloissa, kahviloissa ja näyttelyissä.

En koe tätä elämää mitenkään tylsänä. Nyt katson telkkaria, juon pienen lasia punkkua ja syön pari voileipäkeksiä. Vauva syä vieressä ihan onnessan maissinaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi