Mikseivät "mene töihin" -neuvojat noudata omia neuvojaan itse kun jäävät työttömäksi?
Nyt viime vuotisten konkurssien yhteydessä pari tällaista tyyppiä tiedän. Toinen varsinkin oli tosi kova kertomaan kuinka hän ajaa pitkää työmatkaa ja onhan sitä avoimia työpaikkoja. Uskon, että hän ei koskaan uskonut että kyseinen yritys jäisi konkurssiin. Toinen ei ollut niin kova vouhkamaan, mutta kuitenkin mielipide "kyllä töitä saa jos tarpeeksi ahkerasti hakee". Kumpikin näistä on pian pitkäaikaistyötön.
En ole itse työtön, mutta en pidä työpaikkaa itsestään selvyytenä ja olen jo tehnyt varasuunnitelmat A, B ja C.
Kommentit (6)
Se on aika huvittavaa kun joku 30-v kertoo kuinka ei ole ikinä ollut työttömänä. Työttömänä on kuitenkin ihmisiä, joilla on pitempi työura kuin tällä ikää.
Eikä tästä faktasta haluta koskaan keskustella. Mikä on syynä?
Miksi ne ketä kehotetaan menemään töihin vinkuvat että työpaikkoja ei ole tai niihin ei pääse? Miksi ei hyväksytä sitä että ajat ovat muuttuneet, ja pelkkä kalsareissa kotona istuminen ja hakemusten lähettely sähköpostilla ei enää riitä työllistymiseen?
Sitten kun Purra on sopeutumisrahoilla niin kaikki lähettää sille joka päivä kirjeen missä lukee "MENE TÖIHIN".
Työssäolevana on helppo olla tuota mieltä. Tuoreena työttömänä samoin. Minäkin olin.
Oli yllätys olla hienon uran jo tehnyt, korkeasti koulutettu, ammattitaitoinen ja työhaluinen viisikymppinen, jonka hakemukset eivät kiinnostaneetkaan ketään. Siperia opettaa.
Ne ihmiset, joilla ei ole juuri omaa kokemusta työnhausta, uskovat tietävänsä parhaiten, millaista se on nykyään.