Miksi jotkut pitävät akateemisiakin duunareina?
Kommentit (89)
Akateemisuuttaan korostavat lähinnä luokkanousuun pyrkivät, rikkautta lähinnä nousukkaat. Varakkaasta ja kouluttauneesta suvusta olen, enkä ole koskaan kuullut sitä kenenkään korostavan minkäänlaisena arvon mittarina. Emme ole oikein kukaan mitenkään käytännöllistä väkeä, ja siksi osaamme aidosti arvostaa kädentaitoja ja duunarien osaamista. Ihmisarvoa ei määritä kyvyt, varat tai koulutus, vaan sydämen sivistys. Itsensä korostaminen johtuu pohjimmiltaan siitä, ettei riitä itselleen, mikäli ei saa muilta vahvistusta omasta arvostaan ja siksi kissa on niin halukas häntäänsä nostamaan. Tarve olla muita enemmän on itsetunnon heikkoutta.
Olen toimihenkilö, mutta teen ihan oikeita töitä.
Duunari elää omalla työllään. Jos elät pääomatuloilla, et ole duunari. Jos elät muiden työllä ylipäätään, et ole duunari.
Vierailija kirjoitti:
Olen toimihenkilö, mutta teen ihan oikeita töitä.
Mitä työtä sinä teet? Mitä siis teet työpäivän aikana?
Itse koen ainakin näin lääkärinä olevani korkeasti koulutettu duunari.
Vierailija kirjoitti:
Akateemisuuttaan korostavat lähinnä luokkanousuun pyrkivät, rikkautta lähinnä nousukkaat. Varakkaasta ja kouluttauneesta suvusta olen, enkä ole koskaan kuullut sitä kenenkään korostavan minkäänlaisena arvon mittarina. Emme ole oikein kukaan mitenkään käytännöllistä väkeä, ja siksi osaamme aidosti arvostaa kädentaitoja ja duunarien osaamista. Ihmisarvoa ei määritä kyvyt, varat tai koulutus, vaan sydämen sivistys. Itsensä korostaminen johtuu pohjimmiltaan siitä, ettei riitä itselleen, mikäli ei saa muilta vahvistusta omasta arvostaan ja siksi kissa on niin halukas häntäänsä nostamaan. Tarve olla muita enemmän on itsetunnon heikkoutta.
Huomaatko miten itse teet juuri tuota paheksumaasi asiaa? Et tietenkään huomaa, ullakko kun on rakennettu lattiatasoon.
Vierailija kirjoitti:
Duunari elää omalla työllään. Jos elät pääomatuloilla, et ole duunari. Jos elät muiden työllä ylipäätään, et ole duunari.
jos elät muiden työllä niin olet elätti, lusmu :)
Vierailija kirjoitti:
Itse koen ainakin näin lääkärinä olevani korkeasti koulutettu duunari.
Niin, minä taas koen olevani ylempää keskiluokkaa. Keskiluokka on se porukka, joka ei elä pääomatuloillaan, mutta joka ei tee suorittavaa työtä, joka on määritetty kutakuinkin enterin painallusta myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko miten itse teet juuri tuota paheksumaasi asiaa? Et tietenkään huomaa, ullakko kun on rakennettu lattiatasoon.
Ei, et ymmärtänyt kirjoittamaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Harvempi akateeminen osaa mitään tehdä.
Suuri osa akateemisista on tehnyt duunarinkin hommia ja pärjäisi niissäkin, mutta kuinka moni duunari pärjäisi akateemisen hommissa.
Tämä on totta. Itse olen tehnyt töitä tehtaassa, pesulassa, kaupan kassalla, siivoojana, yms. mutta olen valmistunut akateemiselle alalla ja tehnyt sen mukaisia hommia myös. AIna olen kuitenkin ollut palkansaaja, en yrittäjä tai omistavaa luokkaa, joten koen itseni duunariksi.
Vierailija kirjoitti:
Duunari = työntekijä = palkansaaja. Jos saat palkkaa, olet duunari.
Tämä!
Eikä muuta asemaasi vaikka äänestäisit kokoomusta, et kuulu eliittiin.
Mikäli joku muu maksaa sinulle palkaa, olet duunari.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko sun mielestä pääministeri,presidentti ja esim fortumin toimitusjohtaja duunareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko sun mielestä pääministeri,presidentti ja esim fortumin toimitusjohtaja duunareita?
Duunarin näkökulmasta kyllä, koska henkisissä avuissa ei eroja voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ovat. Heidän työnantaja on suomen kansa, jonka etua ja asioita heidän kuuluu ajaa ja hoitaa ja joka tällä hetkellä tuntuu toteutuvan aika heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Monet akateemiset ovat edelleen työläisvanhempien jälkeläisiä kovaäänisine puheineen ja rahvaanomaisine tapoineen. Kyllä he työväenluokkaan kuuluvat ennemmin kuin sivistyneistöön.
Eihän tässä siitä ollut kysymys vaan työstä, joka voi olla akateemisella koulutuksellakin tavallisen duunarin hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet akateemiset ovat edelleen työläisvanhempien jälkeläisiä kovaäänisine puheineen ja rahvaanomaisine tapoineen. Kyllä he työväenluokkaan kuuluvat ennemmin kuin sivistyneistöön.
Eihän tässä siitä ollut kysymys vaan työstä, joka voi olla akateemisella koulutuksellakin tavallisen duunarin hommaa.
Kauheen hankala keksiä tällaisia töitä. Duunariammatit on oikeasti huomattavan simppeleitä. Noin yhteen aanelkkuun mahtuu vaativampikin homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fortumin toimitusjohtajalla on hyvä esimerkki ei-duunarista koska hänellä ei ole työsopimusta vaan johtajasopimus. Hän tosin saa kai palkkaa, mutta myös palkkioita.
Ei akateemiset ole edes työväenluokkaa vaan ne ovat toimihenkilöitä. Työväenluokkaan kuuluu ne ihmiset jotka tekee töitä eli duunarit.