Äiti kuulosti pettyneeltä, kun soitin äitienpäiväpuhelun liian myöhään.
Kuulin äänestä ja pienestä kuittailusta, että pettynyt oli, kun soitin vasta iltapäivällä.
Pitääkö äitienpäiväpuhelu soittaa heti aamusta? Ei ollut muuta syytä viivästykselle, kuin että nukuin pitkään ja söin sen jälkeen itse aamupalaa.
Ihan aikuinen, melkein nelikymppinen nainen olen.
Kommentit (50)
Lisään aiempaan, että kortin olin laittanut ajoissa. Voin kysyä seuraavalla kerralla tuliko ajoissa perille.
Ätien- ja isänpäviät voisi lopettaa tykkänään. Tulee vaan stressiä, ahdistusta ja pahaa mieltä näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kellon ajalla väliä.
Olen eri mieltä. Siinä toivotetaan hyvää äitienPÄIVÄÄ, se tulee toivottaa silloin kun päivä on edessä. Viimeistään puolen päivän aikaan.
En tosiaankaan työssäkäyvänä rupea laittamaan herätyskelloa soimaan sen takia sunnuntaiaamuna (ainoa päivä kun saa nukkua myöhään), että saan mammalle soitella.
Voisiko meidät keski-ikäiset jo viimeistään vapauttaa äitienpäivävelvollisuuksista. Ihan turhaa paskaa koko juttu. Vanhemmat ovat hommansa hoitaneet jo ajat sitten ja nyt voitaisiin kaikki vaan elää tahoillamme omia elämiämme.
Se mamma on sinun rakas äitisi. Ainoa äitisi. Hänestä sinä olet tullut tähän maailmaan.
Soitin äidille klo11 aamulla, hän oli vielä sängyssä, mutta onneksi hereillä. Valvoo iltaisin myöhään ja vastaavasti nukkuu aamuisin pitkään.
No meillä mies ei ollut innokas muistamaan minua äitienpäivänä. Lapsemme on vielä aika pieni, joten ei osaa itse "muistaa".
Mainitsin miehelle, että olisi voinut tietokoneen tuijottamisen sijaan opettaa lapselle vaikkapa valkovuokkakimpun keräämisen lähimetsästä.
En enää kyllä ole odottanut mitään ihmeellistä vuosiin. Tuoreena äitinä olisi ollut ihanaa saada nukkua aamulla pitkään ja herätä kahvin tuoksuun. Ja taisin kukkakimpustakin haaveilla.
Mutta aika kaikki ei mene toiveiden mukaan.
Olen onnellinen lapsestani, se riittää tänään.
Äitienpäiväpuhelu tulee soittaa keskiyöllä välittömästi vuorokauden vaihduttua, viimeistään kello 00.05. Muutoin äiti joutuu pettymään ja voi pahimmassa tapauksessa tehdä perinnöttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ek äitienpäivänä soiteta puheluita vaan mennään käymään kukkien kera
tai viedään äiti syömään ulos
Mutta ei missään nimessä Rossoon!
Ei niin vaan absille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Siinä toivotetaan hyvää äitienPÄIVÄÄ, se tulee toivottaa silloin kun päivä on edessä. Viimeistään puolen päivän aikaan.
En tosiaankaan työssäkäyvänä rupea laittamaan herätyskelloa soimaan sen takia sunnuntaiaamuna (ainoa päivä kun saa nukkua myöhään), että saan mammalle soitella.
Voisiko meidät keski-ikäiset jo viimeistään vapauttaa äitienpäivävelvollisuuksista. Ihan turhaa paskaa koko juttu. Vanhemmat ovat hommansa hoitaneet jo ajat sitten ja nyt voitaisiin kaikki vaan elää tahoillamme omia elämiämme.
En minäkään keski-ikäisenä äitinä herää varta vasten soittamaan äidilleni. Mutta kyllä äitienpäivä on ihan kiva asia. Tietysti kaikki on turhaa, mutta olisihan elämä ilman mitään erityisiä päiviä ja tapahtumia aika tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko meidät keski-ikäiset jo viimeistään vapauttaa äitienpäivävelvollisuuksista. Ihan turhaa paskaa koko juttu. Vanhemmat ovat hommansa hoitaneet jo ajat sitten ja nyt voitaisiin kaikki vaan elää tahoillamme omia elämiämme.Se mamma on sinun rakas äitisi. Ainoa äitisi. Hänestä sinä olet tullut tähän maailmaan.
Olet siis turha, tarpeeton, virhe ja vahinko. Mitä arvoa tai hyötyä sinusta on maailmalle, kenellekään tai millekään? Ei luultavasti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko meidät keski-ikäiset jo viimeistään vapauttaa äitienpäivävelvollisuuksista. Ihan turhaa paskaa koko juttu. Vanhemmat ovat hommansa hoitaneet jo ajat sitten ja nyt voitaisiin kaikki vaan elää tahoillamme omia elämiämme.Se mamma on sinun rakas äitisi. Ainoa äitisi.
Itse asiassa vaihinkopa hyvinkin ja meitähän oli hyvinkin paljon 70-luvun villeinä vuosina...
Voi, minun ainoa lapseni ei ole muistanut lainkaan minua. En suostunut maksamaan enää hänen asumistaan joten tulen kuulemma kärsimään tästä pitkään harmi että lapsi on perinyt isänsä luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias ja hyväkäytöksien voi aina olla. Ei maksa mitään. Myös äidilleen.
Jotkut äidit ovat kiitollisia siitä, että ylipäätään soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä toivoteta hyvää päivää vaan hyvää äitienpäivää, joka on äideille omistettu päivä, joka on kokonainen vuorokausi. Äitienpäivä jatkuu puoleen yöhön asti.
Soitin tänään äitille onnittelut klo7 ja menin käymään myöhemmin, en muista olenko aiempina vuosina muistanut koko päivää (oli välirikkoa ja huono mielenterveys minulla, vasta viime vuosina tilanteeni on muuttunut paremmaksi oikeiden lääkkeiden ja motivaation avulla)ja äitini sanoi että pääasia on että ollaan väleissä. Toki hän yllättyi kun saavuin kylään kukkakaupasta ostetun kimpun kanssa (sisarukset olivat myös siihen osallistuneet, mutta olivat töissä ja toinen toisella paikkakunnalla niin minä toimitin sen)
Ihme mt-tapauksia täällä on, kun tehdään iso ongelma pienestä muistamisesta. Jos nyt kerran vuodessa muistaa äitiään ja on kiitollinen hänelle, niin sen ei luulisi olevan liikaa vaadittu edes keski-ikäiseltä! Kurjaa, kun ihmiset muuttuu noin epäkohteliaiksi ja itsekkäiksi.
Kävin tänään äidin luona sairaalassa, oli ihme, että hän ylipäätään selvisi tähän asti. Olen äärimmäisen kiitollinen jokaisesta päivästä, jonka vielä saan hänen kanssaan viettää, vaikka muistisairaus onkin jo vienyt paljon meiltä. Kiitos äiti <3
Mun äiti soitti minulle itse eilen ja kiitti kortista, jonka sai postitse. Rupateltiin normaalit viikkokuulumiset. Sain tänään isältäni äitienpäiväonnittelut ja kuvan äidistä mökkiterassilta kahvilla. Olen jo keski-ikäinen ja perheellinen itsekin. Ei ole meillä ainakaan mitenkään määrämuotoista miten vietetään, vaan vaihtelee vuosittain.