Karsastaako kukaan myytävänä olevia vuonna 04 rakennettuja taloja?
Siis jos on myynnissä sellainen 2 vuotta vanha okt, niin mulla tulee mieleen, että siinä on vaan haluttu rahastaa, eli rakennetaan mahdollisimman halvalla miltei hutiloiden, asutaan se 2 vuotta ettei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa ja sitten heti myydään ja rahoilla rakennetaan uusi isompi tönö. Ostajana menee fiilis tuommoisesta, vai olenko ainoa?
Kommentit (9)
Niistä näkee onko haluttu säästää vai onko haluttu tehdä laatua. Nämä " harrastelijagrynderit" yleensä tunnistaa siitä, ettei olla haluttu satsata laadukkaisiin ratkaisuihin, vaan menty sieltä mistä aita on matalin sillä asenteella, että kunhan vaan läpäisee lopputarkastuksen, niin kaikki hyvin.
niitä pakettitaloja en ostaisi. Sen sijaan olen itsekin ollut rakentamassa paria pitkästä tavarasta 2003-5 valmistunutta (ja kyllä myyntiin tarkoitettua) taloa. Kyllä ne on ihan hyviä, eikä ole hutiloitu tai tehty halvalla, vaikka joissain kohti on toki tehty ns. " yleisen maun mukaan" eikä sen, mitä itse henkilökohtaisesti olisin pitänyt tyylikkäimpänä tai kauniimpana.
ei ole selvitykään suuresta velasta, rakentaminen + lapsiperheen arki on olleet liikaa avioliitolle jne
Siis rakennettiin talo, joka myytiin parin vuoden asumisen jälkeen. Mutta talo oli arkkitehdin piirtämä, pitkästä tavarasta tehtiin, ja tehtiin HYVIN juuri sen takia kun tiedettiin että varmaankin tullaan myymään...ei kai sitä nyt huonoa kehtaa myydä, me ainakaan :)
muuttivat työperässän 100km päähän ja rakentavat sinne uuden kodin. Nyt alkuun asuvat vuokralla.
En usko että kovin moni ihan pelkästään myyntiin taloa rakentaa mutta tosiasia on että vasta kun on yhden talon rakentanut tietää mitä oikeasti perhe tarvitsee. Monet siis saattavat kokeilla nyt talonsa myyntiä kun hinnat ovat hyvät ja jos talosta saa hyvän hinnan alkaa rakentaa sitä oikeaa " meidän taloa" .
Mutta näemmä on talojen hinnannousu tuonut tämmöisenkin ihmistyypin esiin. Nyt en siis tarkoita niitä, joiden elämäntilanteet muuttuvat.
Mutta sen kyllä huomaa heti päältäpäin, ovat yleensä rumia ja keskeneräisiä. Näkee että perhe joka siellä on asunut ei ole viitsinyt tehdä mitään loppuun kun ovat " pian muuttamassa kuitenkin" , pihat on laittamatta jne. Ja ovat usein rakennettu vähän sinnepäin. Löydettiin kuitenkin vm. -04 talo ja se on hyvä, perhe myy ihan muista syistä ja näkee että ovat tehneet kodiksi itselleen, viimeisen päälle.
Ja mä tekisin kans...siis kuitenkin rakentaisin kunnon talon ja hyvällä voitolla pois ja itselle uusi VELATON talo =)